Bukefalos 28 år!

Förvirrad i Göteborg

Precis, förorten. ;) :angel:
Är man typ ensam på spårvagnen måste man ju plinga, annars har ju föraren ingen aning. Men är det i normal tid på dygnet och något sånär centralt så behöver man inte stressa för att plinga.
Det är inte så ovanligt att folk tror att någon annan skall plinga. Har man vanan att alltid plinga så behöver man inte analysera situationen. Det är ju inte så att det är en jätteansträngning att plinga direkt.
 
Precis, förorten. ;) :angel:
Är man typ ensam på spårvagnen måste man ju plinga, annars har ju föraren ingen aning. Men är det i normal tid på dygnet och något sånär centralt så behöver man inte stressa för att plinga.

Det är ju inte förorten, det är ju mitt i stan :rofl:

Ang. det där med vilken dörr man ska kliva in genom @niphredil så är det en oskriven regel att man kliver på i vilken dörr som helst men man släpper först av de som ska av. Man går däremot inte av genom framdörrarna. Fast det gör folk såklart ändå, folk har inget hyfs theese days :meh:
 
Det är ju inte förorten, det är ju mitt i stan :rofl:

Ang. det där med vilken dörr man ska kliva in genom @niphredil så är det en oskriven regel att man kliver på i vilken dörr som helst men man släpper först av de som ska av. Man går däremot inte av genom framdörrarna. Fast det gör folk såklart ändå, folk har inget hyfs theese days :meh:
Nu när förarna inte säljer biljetter längre så spelar det ingen roll längre om man går av i framdörrarna :)
 
Utöver var @Tiffany sa så står det nästa hållplats på en del vagnar men tyvärr inte på alla, men då brukar de ropa ut. Du behöver inte visa biljetten för någon om ingen frågar efter den och på de gamla vagnarna finns inga stoppknappar utan ett rep längs med fönstren som man drar i när man vill stanna. Välkommen hit till forntiden!
What? Snöre? Det har jag nog bara sett på tv. Kanske ska ta mig en titt om jag åker dit någon gång, bara så man har sett det på riktigt menar jag :D
 
Jag resonerade så tills jag en kväll snopet åkte förbi Wavrinskys och fick traska från Medicinaregatan.

Det här har hänt mig med på exakt den hållplatsen! Efter det plingar jag alltid, även på ändhållplatser eftersom jag är så rädd att den bara ska vända och åka tillbaka med mig på.
 
Det viktigaste är att passa sig när spårvagnen plingar, då kommer den köra och stoppar inte för något! Har den inte plingat kan man gå framför den. Det tog mig lång tid att inse detta.
Deras plinga är motsvarigheten till fordonstuta.

En annan sak att tänka på är vilken spårvagn man åker med, vissa har knappar någon har snöre som man drar i. Har åkt med en sådan en gång. Vet dock inte hur många av den sorten som finns kvar men ändå.
 
... kommer jag vara om ett litet tag. Ska dit i jobbet och kommer bli tvungen att ta mig fram med - håll i er - spårvagn. Typ världens läskigaste grej.

Laddar jag ner en app för att köpa biljett?
Ska biljetten visas för någon/blippas någonstans?
Får man gå på i vilken dörr man vill eller bara där fram?
Står det vilken nästa station är så man vet när man ska gå av?
Och slutligen: ska man plinga där man vill gå av?

Hilfe plz alla göteborgare!

Men åh! Jag gissar att du kommer under tiden jag är här på andra sidan jorden, och typ stannar en kvart och ändå inte hunnit, men vad fint det hade varit att ses på en öl/GT/kaffe/whatever! Du borde föreläsa i Göteborg oftare! :D
 
Men åh! Jag gissar att du kommer under tiden jag är här på andra sidan jorden, och typ stannar en kvart och ändå inte hunnit, men vad fint det hade varit att ses på en öl/GT/kaffe/whatever! Du borde föreläsa i Göteborg oftare! :D
Åh det hade varit SÅ trevligt!! Vanligtvis när jag åker och föreläser så är mitt schema jättefullt men jag hade lätt klämt in en GT med dig om det hade gått.

Jag är där en dag nästa vecka, är du på andra sidan jorden då?
 
Fast vid Frölunda torg händer det ju att folk får följa med in i tunneln och vända om de missar att vagnen inte går vidare mot opaltorget...
Ja men det är ju inte så att man måste åka med tillbaka till stan. Går man av på höger eller vänstersidan i Frölunda torg spelar ingen större roll. De hållplatserna ligger rätt så nära varandra om man säger så :D

Och föraren går igenom vagnen inne i slingan så det är ingen risk att man missar att vagnen vänder och åker tillbaka till stan :)
 

Liknande trådar

Kultur Tänkte att vi kunde ha en tråd för livemusik under året, pepp inför och recensioner när man varit iväg. Kanske man kan möta upp någon...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 759
Senast: Piglet
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 959
Senast: Enya
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 009
Senast: lilstar
·
  • Artikel
Dagbok När jag gick första året på gymnasiet var jag bjuden på en fest som någon utav alla mina SUF-kompisar hade ordnat ute i Bergsjön, samma...
Svar
8
· Visningar
1 307
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp