Bukefalos 28 år!

Förvirrad i Göteborg

R

Raderad medlem 6459

... kommer jag vara om ett litet tag. Ska dit i jobbet och kommer bli tvungen att ta mig fram med - håll i er - spårvagn. Typ världens läskigaste grej.

Laddar jag ner en app för att köpa biljett?
Ska biljetten visas för någon/blippas någonstans?
Får man gå på i vilken dörr man vill eller bara där fram?
Står det vilken nästa station är så man vet när man ska gå av?
Och slutligen: ska man plinga där man vill gå av?

Hilfe plz alla göteborgare!
 
... kommer jag vara om ett litet tag. Ska dit i jobbet och kommer bli tvungen att ta mig fram med - håll i er - spårvagn. Typ världens läskigaste grej.

Laddar jag ner en app för att köpa biljett?
Ska biljetten visas för någon/blippas någonstans?
Får man gå på i vilken dörr man vill eller bara där fram?
Står det vilken nästa station är så man vet när man ska gå av?
Och slutligen: ska man plinga där man vill gå av?

Hilfe plz alla göteborgare!

Utöver var @Tiffany sa så står det nästa hållplats på en del vagnar men tyvärr inte på alla, men då brukar de ropa ut. Du behöver inte visa biljetten för någon om ingen frågar efter den och på de gamla vagnarna finns inga stoppknappar utan ett rep längs med fönstren som man drar i när man vill stanna. Välkommen hit till forntiden!
 
Tack hörrni! Jag blir alltid så nervös av Göteborg och tanken på spårvagnar :D.
 
Är jag osäker på hållplatsen brukar jag kolla i tabellen vilken som är före så jag kan plinga när den är passerad.
 
Det viktigaste är att passa sig när spårvagnen plingar, då kommer den köra och stoppar inte för något! Har den inte plingat kan man gå framför den. Det tog mig lång tid att inse detta.
 
Det viktigaste är att passa sig när spårvagnen plingar, då kommer den köra och stoppar inte för något! Har den inte plingat kan man gå framför den. Det tog mig lång tid att inse detta.
Fast jo, den stannar även om den plingat. Dom har liksom inte rätt att köra på någon. Dock klart irriterande med folk som går framför spårvagnar när dom ska iväg.
 
Det viktigaste är att passa sig när spårvagnen plingar, då kommer den köra och stoppar inte för något! Har den inte plingat kan man gå framför den. Det tog mig lång tid att inse detta.
Har en göteborgsvan syster som tjatat om detta i många år! Tror min spårvagn- och göteborgrelaterade oro kommer därifrån :D.

Men tack för påminnelsen och omtanken :).
 
... kommer jag vara om ett litet tag. Ska dit i jobbet och kommer bli tvungen att ta mig fram med - håll i er - spårvagn. Typ världens läskigaste grej.

Laddar jag ner en app för att köpa biljett?
Ska biljetten visas för någon/blippas någonstans?
Får man gå på i vilken dörr man vill eller bara där fram?
Står det vilken nästa station är så man vet när man ska gå av?
Och slutligen: ska man plinga där man vill gå av?

Hilfe plz alla göteborgare!
Du kan swisha nu också när du köper biljett. Det är helt nytt och jag har inte provat själv men det står nog på Västtrafiks hemsida hur det fungerar.

Du får använda vilken dörr du vill.

Plinga alltid när du vill gå av. Dra i snöre eller tryck på knappen. Knapp finns även på de gamla vagnarna men då vid dörrarna.

Är du osäker på hållplatsen så fråga föraren.
Skall du åka spårvagn någonstans speciellt eller är det bara lite som lusten faller på?
 
Jag ska ta mig till platsen där jag ska föreläsa :). Så det vill till sig att jag inte tappar bort mig :D.
Ha ha ha! Polisen går ut jämt med efterlysningar på vår radio. Du kanske är nästa person de efterlyser :D

Om du vill så kan du skicka ett pm till mig så kan jag svara exakt på hur du skall åka :)
 
Ha ha ha! Polisen går ut jämt med efterlysningar på vår radio. Du kanske är nästa person de efterlyser :D

Om du vill så kan du skicka ett pm till mig så kan jag svara exakt på hur du skall åka :)
Haha eller hur! :D

Tack vad snällt! Jag PM:ar när jag är på jobbet och har adresserna :).
 
Jag ska ta mig till platsen där jag ska föreläsa :). Så det vill till sig att jag inte tappar bort mig :D.
Är det en stor hållplats behöver du inte plinga. Du behöver faktiskt inte plinga på de flesta hållplatserna inne i stan, utan det är mer ute på någon obskyr hållplats i förorterna.

Jag vet inte om jag någon gång i livet plingat mer än när jag varit ute i förorterna. Inne i stan behövs det garanterat inte, men visst, du kan ju plinga för säkerhets skull.
 
Är det en stor hållplats behöver du inte plinga. Du behöver faktiskt inte plinga på de flesta hållplatserna inne i stan, utan det är mer ute på någon obskyr hållplats i förorterna.

Jag vet inte om jag någon gång i livet plingat mer än när jag varit ute i förorterna. Inne i stan behövs det garanterat inte, men visst, du kan ju plinga för säkerhets skull.
Man skall alltid plinga.
 
Jag resonerade så tills jag en kväll snopet åkte Wavrinskys och fick traska från Medicinaregatan.
Precis, förorten. ;) :angel:
Är man typ ensam på spårvagnen måste man ju plinga, annars har ju föraren ingen aning. Men är det i normal tid på dygnet och något sånär centralt så behöver man inte stressa för att plinga.
 

Liknande trådar

Kultur Tänkte att vi kunde ha en tråd för livemusik under året, pepp inför och recensioner när man varit iväg. Kanske man kan möta upp någon...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 745
Senast: Piglet
·
  • Artikel
Dagbok När jag gick första året på gymnasiet var jag bjuden på en fest som någon utav alla mina SUF-kompisar hade ordnat ute i Bergsjön, samma...
Svar
8
· Visningar
1 301
Senast: miumiu
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 258
Senast: Otherside
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 663
Senast: Paddington
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp