Food Disgust Test

65,75%, inte förvånad...

food-disgust.png
 
Nä, vissa frågor var lite skumma. Jag äter inte blåmögelost, rå fisk, mögligt bröd eller blodig stek för jag tycker inte om smaken, samt vet att det är risk för smitta (fisk) eller mögelkontaminering (bröd)... Inte för att det äcklar mig.

Exakt så. Vissa saker äter jag inte men inte för att det äcklar mig utan för att det antingen vore dumt (möjligt bröd) eller för att jag inte tycker om det (ostbågar).
 
Trodde faktiskt att jag skulle få högre poäng men hamnade på medel. Kanske för att jag inte är särskilt brydd över om min mat är kontaminerad av andra.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20240407_145130_Chrome.jpg
    Screenshot_20240407_145130_Chrome.jpg
    98,2 KB · Visningar: 15
Trodde att jag skulle få ännu högre, men jag är inte förvånad över resultatet på vissa av staplarna. Fisk äter jag inte alls till exempel och sedan kompisen fick en död fluga i sin sallad undviker jag stadens finaste konditori i större utsträckning än vad hon gör. :D

1000020386.jpg


Grönsaker tycker jag är oätliga direkt de inte är fräscha. Trodde jag skulle bry mig mer om mögel eftersom jag alltid tänker att sporerna spridit sig längre än vad ögat ser, men vanlig hårdost som en av frågorna gällde skär jag bort mögel på och jag äter glatt mögelost. :love:
 
Bara jag som är för korkad för att förstå hur testet fungerar? T.ex. "Jag blir äcklad och kan inte äta gurka som börjar tappa spänsten" ska man då svara tummen upp om man håller med om påståendet, eller om man tycker gurkan verkar fullt ätlig? :cautious:
 
Bara jag som är för korkad för att förstå hur testet fungerar? T.ex. "Jag blir äcklad och kan inte äta gurka som börjar tappa spänsten" ska man då svara tummen upp om man håller med om påståendet, eller om man tycker gurkan verkar fullt ätlig? :cautious:
Du ska klicka på ett av agree-alternativen (beroende på hur starkt du känner för det) ifall du mycket riktigt blir äcklad av en gurka som blivit lite mjuk, om påståendet stämmer liksom.
 
Jag fick 40% vilket känns ganska rimligt. Dock undrar jag lite varför jag fick så stor utslag på Animal flesh, det enda jag kan minnas att jag höll med starkt om var att jag har svårt för att äta kött som har knepig konsistens.

Och ja, insekter äcklar mig, tyvärr får jag väl ändå säga... Däremot är jag väldigt okänslig när det gäller frukt & grönt samt andra människor, trodde dock att jag skulle få högre på human contaminants.
 

Bifogade filer

  • Screenshot 2024-04-07 at 14.58.06.png
    Screenshot 2024-04-07 at 14.58.06.png
    133,1 KB · Visningar: 40
Inte så o väntat så fick jag väldigt högt.
Jag har alltid varit väldigt känslig med mat och sånt och lätt äcklad liksom.
Detenda som jag blev lite för vånad vad att jag ändå fick ganska så lågt på frukt. Eller inte LÅGT men för att vara jag liksom!
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20240407-160629.jpg
    Screenshot_20240407-160629.jpg
    41,3 KB · Visningar: 40
Screenshot_20240407-170827~2.png


Inte alls överraskad av resultatet.
Äter inte kött (däremot fisk) och är petnoga med hygienen, dit jag räknar "human contaminants".

Mögel i formen lagrade ostar äter jag gärna men skulle aldrig skrapa bort mögel från en matvara och äta upp resten.
 
1712499858287.png


Känns rätt mig, utgår mer från syn och smak än datum. Tvättar frukt jag äter med skal, fast plockar jag ute i trädgården gnuggar jag oftast bara av det. Petig med hygien.
 
Bara jag som är för korkad för att förstå hur testet fungerar? T.ex. "Jag blir äcklad och kan inte äta gurka som börjar tappa spänsten" ska man då svara tummen upp om man håller med om påståendet, eller om man tycker gurkan verkar fullt ätlig? :cautious:

Nej jag fastnade på samma sak. Jag landade i att man förmodligen ska välja grön tumme upp om man håller med om det som skrivs men jag tycker det var en väldigt dåligt skriven enkät.
 
Screenshot_20240407-162832~2.png


Inte så oväntat resultat med tanke på att jag är vegetarian som ibland kan äta fisk.

Jag är inte så värst brydd om hygien men har jättesvårt för insekter/kryp i mat. Slängde ett blomkålshuvud när jag hittade en snigel under ett av bladen och har svårt att odla egna grönsaker eftersom det ofta blir insekter i odlingarna.

Jag är inte så brydd av hur mat ser ut men är väldigt känslig för konsistens, det är största anledningen till att jag är vegetarian.
 
Jag passar nog inte för den här typen av test. Fastnar på första frågan.
Test: Har du problem med om det är fläckar/orenheter på prylarna?
Jag: Det beror ju alldeles på vad det är för fläckar och varför de finns där? Det kan du inte förvänta dig att få ett kort ja/nej-svar på...
 
Jag fick extremt låga 11,något på testet.

Mina utslag kom runt Hygien och mögel.

Jag äter ju jämnt frukt och bär som jag plockar ute själv, och såklart sorterar jag bort den maskätna sidan av äpplet, men visst räknar jag med att det kommer med någon enstaka larv på hallonen ibland ("proteintillskott" brukade vi säga när barnen var små).

Och inte sjutton slänger jag lite smått vissen sallad, gulnade blad på vitkålshuvudet plockar jag bort, och kött och fisk hanterar jag hela tiden, från kropp till tallrik så att säga.

Så jag sa att jag inte brydde mig rött på köttet, fast jag tycker att det godare mer välstekt, men jag har ju inget äckel runt det hela.

Men vissa sorters mögel kan vara giftigt, så där är jag försiktig.
 
Screenshot_20240407_172939_Chrome.jpg

Känns rimligt. Mina problem har dessutom oftast med konsistens att göra pga adhd. Frukt bekymrar mig inte, uppvuxen med trädgård full med ätbara saker :love:
 
Jag är väldigt obrydd, men vill inte dela sked eller glas med någon. Tycker även att andras matrester (på tallrik) är rejält äckliga av någon anledning, typ när man plockar ihop disken. Egna går bra. 😅

1712516555078.png
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp