kolblakkur
Trådstartare
Jag är i förklimakteriet och har utvecklat PMDS och håller på att gå under. Jag är inte så nojig för dom kroppsliga symtomen då jag redan varit i ett kemiskt framställt klimakterie i 1,5 år så jag vet redan vad som väntar. Däremot tär det psykiska på mig och i kombination med PMDS har jag snart nått min gräns.
INGET är kul.
Nära till gråt ofta.
Oroskänslor.
Överanalyserande och ältande.
Extremt kort stubin vid PMDS (här får jag verkligen tygla mig för att inte göra slut med min sambo eller säga upp mig i rent vredesmod).
Ungefär en dag i månaden önskar jag livet ur mig själv, när PMDSen är som värst.
Trött fysiskt.
Hjärntrött.
Normalt sett är jag en högpresterande positiv ice queen.
Hormonell behandling funkar ej (det skulle visserligen vara ifall jag försätts i kemiskt klimakterie igen). Jag kan inte lägga till östrogen pga svår endometrios. Jag får mens trots dubbla p-piller så det är inget alternativ.
Kvinnorna på min mammas sida samt min syster har kommit i klimakteriet redan vid 45-46 år. Så har 5-6 år kvar med detta och det känns hopplöst.
Har ni några tips?
INGET är kul.
Nära till gråt ofta.
Oroskänslor.
Överanalyserande och ältande.
Extremt kort stubin vid PMDS (här får jag verkligen tygla mig för att inte göra slut med min sambo eller säga upp mig i rent vredesmod).
Ungefär en dag i månaden önskar jag livet ur mig själv, när PMDSen är som värst.
Trött fysiskt.
Hjärntrött.
Normalt sett är jag en högpresterande positiv ice queen.
Hormonell behandling funkar ej (det skulle visserligen vara ifall jag försätts i kemiskt klimakterie igen). Jag kan inte lägga till östrogen pga svår endometrios. Jag får mens trots dubbla p-piller så det är inget alternativ.
Kvinnorna på min mammas sida samt min syster har kommit i klimakteriet redan vid 45-46 år. Så har 5-6 år kvar med detta och det känns hopplöst.
Har ni några tips?