Förlovningsring

Jag har en favorit ateljé i Stockholm som heter Ateljé Guödbros med fantastiska egen designade smycken.

Äger örhängen i vitt guld och sov halsband från den ateljén och skulle jag någonsin gifta mig kommer jag anlita dom för att göra en egen ring. Jag vill inte ha något alla andra har.
 
Lite samma som med mina nya tuttar (som för övrigt kostat runt 100k, det sparade jag ihop till snabbt så jag kan ju spara annars hade jag aldrig velat ha en sån ring) de är jag jätteglad och nöjd över, men jag springer inte runt naken och visar upp de för alla för att bräcka. Utan det är för min skull för att jag blir glad, jag står ofta och beundrar mina nya bröst i spegeln hemma :o

Men alla tycker olika och det är ju helt okej. Jag kommer aldrig förstå de som säljer allt de äger och reser jorden runt och vissa förstår inte att jag vill ha en fin ring.

Tuttar... för... 100 000? :nailbiting: O_o

Jag inser att vi knappt lever på samma planet ens.

Wow.
 
Tycker det är så svårt för jag skulle vilja prova allt. När jag googlar blir det lite åh det här var fint, och det här med, och den med.

Kollade du ringen i videon jag la in? det är ju ändå en big ass sten om det är det man gillar. Plus att den glittrar så man får lite ont i ögonen :angel:
 
Tuttar... för... 100 000? :nailbiting:O_o

Jag inser att vi knappt lever på samma planet ens.

Wow.

Jaa, fast det är för två operationer. 2013 ca 40 och nu 2018 ca 60. Ska göra en till grej (ej tuttarna, de är klara för tillfället) för typ 30 sen är jag klar. Hade jag opererat mig på Art Clinic i Göteborg hade det kostat 90k för den operation jag gjorde i år, de har ändå sjukt mkt patienter trots att de är så dyra. Och nej de är inte direkt bättre än övriga kliniker, bara dyrare.
 
@BernT Bor du i Göteborg? Kolla gärna in silversmeden Lena Lindahl, som bor på Brännö. Kanske kan du kommunicera med henne och formge något tillsammans?
 
Jag har en favorit ateljé i Stockholm som heter Ateljé Guödbros med fantastiska egen designade smycken.

Äger örhängen i vitt guld och sov halsband från den ateljén och skulle jag någonsin gifta mig kommer jag anlita dom för att göra en egen ring. Jag vill inte ha något alla andra har.
Är det inte jättesvårt att göra en helt egen? En ring kan ju inte bli hur originell som helst tänker jag.
 
Jaa, fast det är för två operationer. 2013 ca 40 och nu 2018 ca 60. Ska göra en till grej (ej tuttarna, de är klara för tillfället) för typ 30 sen är jag klar. Hade jag opererat mig på Art Clinic i Göteborg hade det kostat 90k för den operation jag gjorde i år, de har ändå sjukt mkt patienter trots att de är så dyra. Och nej de är inte direkt bättre än övriga kliniker, bara dyrare.

Det var inte en fråga om priser.... utan en större fågelholk för att man kan lägga så mycket pengar på medicinskt omotiverad kirurgi.
Jag är nästan chockad.
 
Det var inte en fråga om priser.... utan en större fågelholk för att man kan lägga så mycket pengar på medicinskt omotiverad kirurgi.
Jag är nästan chockad.

Ja kanske, jag vet inte det kostar ju liksom det så jag har aldrig riktigt reflekterat över det. Har dock ett par mammavänner som fått bröstlyft (dock inte förstoring) pga hängbröst efter graviditet betalt av landstinget. Det tycker jag är lite fel, kan inte riktigt se hur det motiveras, även om jag har svårt att tro att landstinget slentrian-godkänner.
 
Ja kanske, jag vet inte det kostar ju liksom det så jag har aldrig riktigt reflekterat över det. Har dock ett par mammavänner som fått bröstlyft (dock inte förstoring) pga hängbröst efter graviditet betalt av landstinget. Det tycker jag är lite fel, kan inte riktigt se hur det motiveras, även om jag har svårt att tro att landstinget slentrian-godkänner.
Om man har stor byst kan det leda till ryggproblem o värk, så då kan bröstplastik hjälpa.
 
Ja kanske, jag vet inte det kostar ju liksom det så jag har aldrig riktigt reflekterat över det. Har dock ett par mammavänner som fått bröstlyft (dock inte förstoring) pga hängbröst efter graviditet betalt av landstinget. Det tycker jag är lite fel, kan inte riktigt se hur det motiveras, även om jag har svårt att tro att landstinget slentrian-godkänner.

Hängbröst kan ge problem som tex återkommande svamp.
 
Misstänker att man får hjälp att formge ringen av en guldsmed. Men då blir den lite mer petsonlig än bara en stor sten på fingret och det är personliga är mer viktigt för mig än bling.

Förstår hur du menar men har ändå så svårt att se det framför mig. Är ändå hyfsat kreativ men kan inte komma på hur jag skulle vilja göra min egen ring. Typ vitguld, stor sten, klart. Nej men det ska bli superkul att prova, kanske kommer ut med något heeelt tvärtemot vad jag trodde.
 
Våra förlovningsringar kostade 6000 för båda, har jag för mig. Mycket pengar enligt mig. Vi tog det från renoveringskontot, vilket vi även gjorde när vi köpte labben (12000 kr) :D.
Vi kommer använda samma ringar vid giftermålet, bara gravera in ett till datum.

Ringar för 100'000 låter galet i min värld, men vi är alla olika. Jag skulle kunna lägga så mycket pengar på tex en bil, som är nåt man har nytta av.
 
Förstår hur du menar men har ändå så svårt att se det framför mig. Är ändå hyfsat kreativ men kan inte komma på hur jag skulle vilja göra min egen ring. Typ vitguld, stor sten, klart. Nej men det ska bli superkul att prova, kanske kommer ut med något heeelt tvärtemot vad jag trodde.

Jag vill inte ha stor sten. Ser bara problem med att hitta handskar, vantar och att behöva ta av och på ringen hela tiden.

Det är klart att det går att göra designen på ringen olika, tjockleken, formen, infattningen mm går att variera.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 153
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
4 464
Senast: Dopy
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 535
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 415
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp