Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Bukefalos 30 år!

Har ni sett? Spännande att se hur det blir nu framöver.

IMG_6842.webp

Har någon av er varit och sett F1 live? Vart åkte ni då? Åkte ni arrangerad resa eller fixade ni själva?

Jag och min partner är sugna på att åka. Eller ja, vi har inte bestämt oss för om det blir F1 eller MotoGP.

Vi vill se racing liksom. Ingen stadsbana och övrig turism är rätt ointressant.

Har någon av er varit och sett F1 live? Vart åkte ni då? Åkte ni arrangerad resa eller fixade ni själva?

Jag och min partner är sugna på att åka. Eller ja, vi har inte bestämt oss för om det blir F1 eller MotoGP.

Ganska säker på att farsan varit på nått 🤔 känner jag honom rätt så roddade han nog mycke själv, iaf flyget (pensionerad pilot). Men kan höra med honom vad de va han va på 😅🙈

Jag är lite sugen att åka till Silverstone och har kikat lite på att lösa det mesta själv. Blir det att åka kommer jag dock försöka köpa något av paketen med dryck, mat, bra platser osv även om bara det kommer gå loss på 30k. Det känns som en sån där "once in a lifetime" så målet är att spara minst 50k om det blir till att åka.

Jag är lite sugen att åka till Silverstone och har kikat lite på att lösa det mesta själv. Blir det att åka kommer jag dock försöka köpa något av paketen med dryck, mat, bra platser osv även om bara det kommer gå loss på 30k. Det känns som en sån där "once in a lifetime" så målet är att spara minst 50k om det blir till att åka.
Vi är väl också inne på ett paket men tänker väl kanske en bana som Ungern, Belgien, Nederländerna, beroende på vad som finns på schemat såklart. Jag åker gärna till någon udda bana så länge det inte är stadsrace.

Monsa har jag varit på, var dyrt, varmt och kul. Köpte inga fancy biljetter, lade pengarna på boende och mat istället.

Jag har varit på Monza och Barcelona. Monza var fräckare för det var i hela stan, men Barcelona var bättre ordning på och man såg mer. Vi köpte flygbiljetter och bokade hotell själva, så ingen paketresa.

Det var otroligt dålig information och skyltning för hur man skulle ta sig ut till banan med tåget till Monza. Jag och pappa började snacka med några lokalbor som varit där många gånger förut och de tog hand om oss och såg till att vi hamnade rätt. Utan dem hade vi varit rätt lost.

I Barcelona köpte vi bussbiljetter på lördagen för både lördag och söndagen. Vi var väldigt glada att vi hade köpt för båda dagarna när vi såg kön till biljettkassan på söndag morgon. Bussarna gick rakt ut till banan och det gick fort och enkelt åt båda håll.

Ser nu att resultatet i Q2 måste ändrats efter att jag knappat in det i telefonen, så här kommer en uppdaterad version:

11. Oliver Bearman
12. Lewis Hamilton
13. Carlos Sainz
14. Franco Colapinto
15. Kimi Antonelli

Herregud, ovanligt jobbigt race att kolla på. Vilken bergochdalbana till helg för oss Ferrari-fans. Kan inte vara bra för hälsan att hålla på så här år efter år, känner mig helt matt :(

Då var det officiellt att det blir Bottas och Perez som kör för Cadillac nästa säsong! 🏎💨 Hur känner vi?
Tycker det är kul att de båda får en till chans att visa vad de går för. Och känns ju som ett stabilt, smart val för ett nytt team.
Undra om det blir ny team-chef och vem isf.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnackis 21
  • Årets bantningstråd