Jätteroligt för Hadjar! Definitivt min favoritrookie denna säsong.
Tydligen ska mekaniker i AM ha läckt att Stroll bett om att få sluta köra vid två tillfällen, en gång -23 och en gång -24, men hans pappa låter honom inte hoppa av då han investerat så mycket i sporten. Jag känner att visst, det är en guldbur, men ändå en bur. Jag tycker synd om Stroll. Hans syster (om jag minns rätt, det var en nära familjemedlem i alla fall) sa att Stroll brukade vara extrovert innan han begav sig in i F1, det är han ju definitivt inte längre och tydligen – enligt folk som varit på plats – är folk inte alltid trevliga emot honom ansikte mot ansikte medans andra förare lätt kan lokalisera 'sina' fans och erhålla support och kärlek. Det blir som en ond cirkel – han är lite tillbakadragen, det tolkas som otrevligt, drevet drar igång och han blir ännu mer tillbakadragen. Näthatet växer och attityden sprider sig till banan.
Alla förlorar på att Stroll är kvar i teamet. Lawrence som får pytsa in pengar i ett svart hål, Lance som tvingas göra något han inte vill och kanske till och med mår dåligt och mekanikerna som får ta smällen av hans bristande fokus och engagemang – det känns inte som att han bryr sig om han sätter bilen i väggen. Jag är glad att hans händer verkar OK, när han haft sådana problem med dem innan.