Bukefalos 28 år!

Fortsätt försöka

Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet
 

Huvudet funkar inte alls nu. Jag måste städa till marsvinen, men det är tvärstopp. Bara att skriva mitt svar ovan tog en kvart och då känns det ändå knappt sammanhängande
 
Jag vet inte. Jag kan troligen inte göra det själv iallafall 😞
Jag tycker nog inte att jag gör det svårare än vad min kropp gör det för den hindrar mig hela tiden 😞 Men att jag är extremt psykiskt svag och har noll självdisciplin gör ju inte saken bättre. Men jag tror att de flesta blivit ledsna om de lagt så mycket jobb på något som jag har gjort på byxorna och så blir det skit av det. Jag hade blivit nästan lika ledsen om jag sluntit med saxen så de gått sönder. Och det är inte bara pga byxorna jag inte vet om jag vill gå för jag är så trött hela tiden så jag vet inte om det ens kommer att vara roligt och fallet efteråt kommer att vara enormt för jag ser fram emot det för mycket. Avantasia spelar inte förrän jättesent också och jag brukar totalrasa i sängen vid 21

Tack! Jag funderar på om jag ska färga antingen patcharna eller sömmarna rosa så de matchar skorna och toppen, men jag har inte bestämt mig. Jo precis. Hade jag kunnat köpa alla patchar hade det varit mycket lättare, men då hade det blivit ännu dyrare för då hade jag fått specialbeställa. Jag har flera patchar jag fått ge upp på för de är för svåra

Jag minns inte mer än att jag inte kunde knäppa dem och jag vill inte ta på dem igen för att kolla 😞

Förstår! Jag gör en hel del egna patchar med, det blir ju tokdyrt annars 🙈 och så är det såklart roligt när det verkligen känns som ens eget också. Använder även gamla bandtröjor/tröjor med kul tryck till rygg-patchar, letar runt hemma eller på tex sellpy till rimliga priser.

Jag har inte riktigt lika häftig stil som du men om du behöver så har jag en hel del enfärgade svarta minikjolar i olika material i stl M/38/40. Skänker gärna någon (jag kan stå för porto) om du tror att det kan passa 😊
 
Jag vet inte. Jag kan troligen inte göra det själv iallafall 😞
Jag tycker nog inte att jag gör det svårare än vad min kropp gör det för den hindrar mig hela tiden 😞 Men att jag är extremt psykiskt svag och har noll självdisciplin gör ju inte saken bättre. Men jag tror att de flesta blivit ledsna om de lagt så mycket jobb på något som jag har gjort på byxorna och så blir det skit av det. Jag hade blivit nästan lika ledsen om jag sluntit med saxen så de gått sönder. Och det är inte bara pga byxorna jag inte vet om jag vill gå för jag är så trött hela tiden så jag vet inte om det ens kommer att vara roligt och fallet efteråt kommer att vara enormt för jag ser fram emot det för mycket. Avantasia spelar inte förrän jättesent också och jag brukar totalrasa i sängen vid 21
Jag förstår att du blir ledsen. Det är ju så viktigt att ha något att se fram emot.
Och byxorna är verkligen superfina :heart.
 
Förstår! Jag gör en hel del egna patchar med, det blir ju tokdyrt annars 🙈 och så är det såklart roligt när det verkligen känns som ens eget också. Använder även gamla bandtröjor/tröjor med kul tryck till rygg-patchar, letar runt hemma eller på tex sellpy till rimliga priser.

Jag har inte riktigt lika häftig stil som du men om du behöver så har jag en hel del enfärgade svarta minikjolar i olika material i stl M/38/40. Skänker gärna någon (jag kan stå för porto) om du tror att det kan passa 😊
Ja, det är verkligen inte billigt med bandmerch :crazy: Jag letar tex efter en gigantisk hoodie som jag kan sy om till klänning, men jag vill inte betala multum för en tröja som riskerar att bli förstörd om jag syr fel. Det finns en XXL kvar på Beast in blacks hemsida, men dels står det inga mått så jag vet inte om den är tillräckligt lång och dels kostar den över 1000 spänn med frakten och det kan jag inte betala.
Hur gör du patchar? Jag har broderat både med symaskinen och för hand, men eftersom jag inte har någon broderingsmaskin så blir det inte jättesnyggt. De senaste klippte jag ut i tyg och limmade på för att det skulle gå fortare, men de kommer inte att klara ens en tvätt så det är bara tillfälligt. Jag funderar på att prova göra i vinyltryck eller med textilpenna. Det är inte lika snyggt som riktiga broderade, men troligen snyggare än mina egenbroderade 😅

Åh vad gulligt av dig 😍 Men svarta kjolar har jag nog minst 10st i olika utförande så skänk den till någon som behöver den mer 💖 Visserligen har jag flera idéer på lager om hur jag kan modifiera ännu fler svarta kjolar, men jag är inte i sådant behov att jag vill att någon annan ska stå för kostnaden. Men jag kanske kan köpa någon? Jag skickar ett PM under dagen 🙂
Jag förstår att du blir ledsen. Det är ju så viktigt att ha något att se fram emot.
Och byxorna är verkligen superfina :heart.
Mm 😞 Samtidigt så vill jag inte se fram emot något så mycket för ju mer man ser fram emot något desto större risk är det att man blir besviken 😕
Tack!💖
 
Jag funderar på alternativ till byxorna om jag inte lyckas gå ned ett par kilo så de går att stänga. Jag hade en outfit för ett par år sedan som jag är sååå nöjd med! Men den kjolen har jag fått av en vän som inte lever längre och den är från 50-talet så jag vill inte riskera att den går sönder när man ska stå och trängas 😕 Lättast hade ju varit ett par rockiga leggings och en bandtröja, men dels behöver jag rejäla fickor pga väskförbudet och dels vill jag sticka ut från den svarta mängden lite 😅 Till byxorna har jag planerat en chockrosa topp med strass, men den var också för liten just nu 😞
2022-06-10%20(2).jpeg
 
Ja, det är verkligen inte billigt med bandmerch :crazy: Jag letar tex efter en gigantisk hoodie som jag kan sy om till klänning, men jag vill inte betala multum för en tröja som riskerar att bli förstörd om jag syr fel. Det finns en XXL kvar på Beast in blacks hemsida, men dels står det inga mått så jag vet inte om den är tillräckligt lång och dels kostar den över 1000 spänn med frakten och det kan jag inte betala.
Hur gör du patchar? Jag har broderat både med symaskinen och för hand, men eftersom jag inte har någon broderingsmaskin så blir det inte jättesnyggt. De senaste klippte jag ut i tyg och limmade på för att det skulle gå fortare, men de kommer inte att klara ens en tvätt så det är bara tillfälligt. Jag funderar på att prova göra i vinyltryck eller med textilpenna. Det är inte lika snyggt som riktiga broderade, men troligen snyggare än mina egenbroderade 😅

Åh vad gulligt av dig 😍 Men svarta kjolar har jag nog minst 10st i olika utförande så skänk den till någon som behöver den mer 💖 Visserligen har jag flera idéer på lager om hur jag kan modifiera ännu fler svarta kjolar, men jag är inte i sådant behov att jag vill att någon annan ska stå för kostnaden. Men jag kanske kan köpa någon? Jag skickar ett PM under dagen 🙂

Jag känner likadant, vill inte spendera massa pengar på något som jag sedan råkar förstöra i en DIY-frenzy 🤣 Jag håller oftast ögonen öppna på begagnatmarknaden efter plagg som kan klippas sönder.

Jag tar svart jeans/bomullstyg och skriver med textilfärg (billig från skapamer) eller broderar enkla stygn för hand med vanligt broderigarn. Använder vit bläck/gelpenna att rita upp mönstret eller bokstäver med, tycker det är lättare än krita 🙂 Syr gärna på mönstrade tygbitar i matchande färger och broderar aggressivt runt kanterna om jag har tålamod 😁 Jag gillar den lite ruffa och hemmagjorda stilen och tycker att det blir en schysst kontrast mot köpta patchar.

Kan visa bilder på min skräckinspirerade battle vest i eftermiddag om du vill ha inspiration? Påbörjade den till förra rocken och funderar på vad mer jag kan göra med den.

Känn dig verkligen inte tvungen, lägg pengarna på något du verkligen planerat köpa istället 😊 Det var bara ett förslag, jag kan förstå känslan när mycket i ens garderob helt plötsligt inte passar och hur det kan låsa sig fullständigt för en sån grej. Erbjudandet står givetvis kvar, det är bara att PM:a men som sagt verkligen ingen press!
 
Just nu funkar inget alls 😞 Varken kroppen eller huvudet vill vara med. Byggde iallafall ihop ett par sänglådor från ikea till pojkvännen innan idag och så gick vi till djuraffären och köpte en ny namnbricka till Bella så då blev det en bra promenad också. Försöker tänka att det är bra och tillräckligt, men när inte hjärnan funkar så är det jättesvårt för jag blir så frustrerad och allt känns hopplöst och meningslöst. Fan vad jag hatar den känslan!!
 
Jag känner likadant, vill inte spendera massa pengar på något som jag sedan råkar förstöra i en DIY-frenzy 🤣 Jag håller oftast ögonen öppna på begagnatmarknaden efter plagg som kan klippas sönder.

Jag tar svart jeans/bomullstyg och skriver med textilfärg (billig från skapamer) eller broderar enkla stygn för hand med vanligt broderigarn. Använder vit bläck/gelpenna att rita upp mönstret eller bokstäver med, tycker det är lättare än krita 🙂 Syr gärna på mönstrade tygbitar i matchande färger och broderar aggressivt runt kanterna om jag har tålamod 😁 Jag gillar den lite ruffa och hemmagjorda stilen och tycker att det blir en schysst kontrast mot köpta patchar.

Kan visa bilder på min skräckinspirerade battle vest i eftermiddag om du vill ha inspiration? Påbörjade den till förra rocken och funderar på vad mer jag kan göra med den.

Känn dig verkligen inte tvungen, lägg pengarna på något du verkligen planerat köpa istället 😊 Det var bara ett förslag, jag kan förstå känslan när mycket i ens garderob helt plötsligt inte passar och hur det kan låsa sig fullständigt för en sån grej. Erbjudandet står givetvis kvar, det är bara att PM:a men som sagt verkligen ingen press!
Ska svara dig när huvudet behagar samarbeta 💖 Är så väck 😞
 
Riktig jävla skitdag redan från början och sedan ännu värre för jag kunde inte gå till praktiken pga ångesten och klöste sönder armen och nyss blev det ett jättelöjligt tjafs mellan mig och pojkvännen så nu mår jag ännu sämre 😭😭
 
Vaknade för en kvart sedan. Har varit vaken ett par gånger inatt och var uppe och tog min medicin i morse, men förutom det så är det första gången på jag minns inte när som jag äntligen fått sova ut ordentligt! Jag har vaknat mellan 5-7 jättelång tid och inte kunnat somna om oavsett hur dåligt och lite jag har sovit. Men det är lite jobbigt att vakna såhär sent också. Vid 8 hade varit lagom
 
Vaknade för en kvart sedan. Har varit vaken ett par gånger inatt och var uppe och tog min medicin i morse, men förutom det så är det första gången på jag minns inte när som jag äntligen fått sova ut ordentligt! Jag har vaknat mellan 5-7 jättelång tid och inte kunnat somna om oavsett hur dåligt och lite jag har sovit. Men det är lite jobbigt att vakna såhär sent också. Vid 8 hade varit lagom
Vad skönt att du fick sova ut! :heart
 
Jag känner likadant, vill inte spendera massa pengar på något som jag sedan råkar förstöra i en DIY-frenzy 🤣 Jag håller oftast ögonen öppna på begagnatmarknaden efter plagg som kan klippas sönder.

Jag tar svart jeans/bomullstyg och skriver med textilfärg (billig från skapamer) eller broderar enkla stygn för hand med vanligt broderigarn. Använder vit bläck/gelpenna att rita upp mönstret eller bokstäver med, tycker det är lättare än krita 🙂 Syr gärna på mönstrade tygbitar i matchande färger och broderar aggressivt runt kanterna om jag har tålamod 😁 Jag gillar den lite ruffa och hemmagjorda stilen och tycker att det blir en schysst kontrast mot köpta patchar.

Kan visa bilder på min skräckinspirerade battle vest i eftermiddag om du vill ha inspiration? Påbörjade den till förra rocken och funderar på vad mer jag kan göra med den.

Känn dig verkligen inte tvungen, lägg pengarna på något du verkligen planerat köpa istället 😊 Det var bara ett förslag, jag kan förstå känslan när mycket i ens garderob helt plötsligt inte passar och hur det kan låsa sig fullständigt för en sån grej. Erbjudandet står givetvis kvar, det är bara att PM:a men som sagt verkligen ingen press!
Ungefär så ja 😅 Det kommer ut så få begagnade grejer med mina band och de få som kommit ut har varit för dyra 😕

Jag var inne på panduro för att köpa pennor för jag vågar inte ge mig på att måla för jag är hopplöst dålig på det, men de hade inga rosa som klarade att tvättas. Så jag ska till min vän och prova vinyltryck.
Jag är tvärtom och det måste vara supernoga med både färger, matchning och detaljerna på rätt ställen så jag har suttit med bakplåtspapper över telefonen och ritat av bokstäverna för att det ska bli så nära som möjligt 😅 Nu måste jag bara få det över på tyget också… Smart med vit gelpenna! Jag har funderat över hur jag har skullat göra med svarta tyger.

Ja, jag vill gärna se den 😃

Tack 💖
Ja 😞 Jag har svårt att välja kläder även i vanliga fall och nu när varannat plagg är för litet så får jag panik både för att de är för små och för att jag inte kan kombinera rätt plagg med varandra. Så nu försöker jag inte ens längre utan tar bara samma plagg nästan hela tiden för jag vet att det blir jätteångest, panik och gråt om två plagg i rad inte passar 😭
Så nu när inte byxorna passar så håller jag på med en rosa kjol parallellt så jag har ett alternativ om jag inte lyckas gå ned tillräckligt i vikt, men än så länge är inte kjolen fin alls
 
Jag har fått en del pysslat sista dagarna, men i princip ingenting förutom det. Trött och ångest hela tiden. Ikväll är det meningen att jag ska sova hos pojkvännen, men jag vet inte hur jag ska klara det. Samtidigt så måste jag ju någon gång ta steget och göra det så att jag vänjer mig, men jag vill hellre vara hemma där jag känner igen mig och är trygg och det inte går åt en massa extra energi på att vara hos någon annan. Men det är inte rättvist att det hela tiden är han som ska anpassa sig
 
Det gick inte att sova hos pojkvännen 😞 Idag var jag så trött och hade så ont att jag tog melatonin för att jag hoppades på att kunna sova och bli lite piggare efteråt. Visst, sova har jag halvt om halvt fått göra, men nu är jag dödare än dödast och lär väl inte kunna somna ikväll istället 😣 Men nu har jag provat åtminstone
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
355
Senast: IngelaH
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 372
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
888
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 806
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp