Jag måste bara fråga. Utbytt mot en hund? Var i mitt inlägg står det att han skulle bytas mot en hund?
Knappast. Däremot kunde pappa (och son) erbjudit sig att ta hunden efter operationen, och gjort saker hemmavid istället. Så tänker jag. Det var inte fråga om att någon skulle BYTAS ut mot en hund , men väl att ge stöttning i en svår situation.
Eftersom jag var tvungen att bege mig till min födelsestad, hade jag helst sett att min partner följt med - för egen egoistisk del. Sen jag har ändå skrivit flertalet gånger att jag inte vill förstöra något för de två, MEN det innebär inte att jag inte kan tycka att det var fel prio av min partner. Hade det varit mitt barn, hade det barnet nog (dessvärre) varit van vid att planer ändras lite hit och dit. Mitt liv är sådant, djur skadar sig, jag tar hänsyn till väder o vind innan man gör aktiviteter. För mig är det inget konstigt. Skulle dessa dagar inneburit fullständigt spöregn, vet jag att min partner avstått från att åka och skjutit på resan, då vädret var en faktor som de tog med. Beslutet att åka togs dessutom på lördagen, (åkte söndag) medan mina kriser hände på fredagen. Så det fanns inget bokat när kriserna uppstod.
Alla tänker såklart olika kring detta. Det är givande att se olika resonemang. Vanligast verkar dock vara att man förväntar sig något mer stöttning av sin partner, än vad jag fått uppleva vid detta tillfället.