Bukefalos 28 år!

Fota i ridhus med Nikon D80, objektiv?

Sv: Fota i ridhus med Nikon D80, objektiv?

Annars finns nikons egna, 80-200/2,8 som är galet bra. Säljs dock inte nya i affär längre, men objektiv är sådant som man kan köpa begagnat.
Finns tre varianter av 80-200/2,8. En skjutzoom, en vridzoom som "heter" AF och en vridzoom som "heter" AF-S. (AF betyder att du kan få Autofokus med objektivet och AF-S betyder att objektivet har inbyggd AF-motor)

Jag köpte mitt AF-S för 6500kr, så det är inte galet dyrt heller.

Ska leta reda på ett 2,8 objektiv.. vilken zoom det blir var n annan fråga.. men man vill ju så klart ha så stor spännvid som möjligt:D
 
Sv: Fota i ridhus med Nikon D80, objektiv?

Ju större zoomomfång desto mer kompromisser. Ju mindre zoomomfång desto mindre kompromisser. Med andra ord, ju mindre zoomomfång desto bättre bildkvalité.
 
Sv: Fota i ridhus med Nikon D80, objektiv?

ok det var så du menade. Tycker u personligen att 70-200 är för mycket eller funkar det bra? Funderar starkt på ett sådant som nästa inköp när pengar finns
 
Sv: Fota i ridhus med Nikon D80, objektiv?

ok det var så du menade. Tycker u personligen att 70-200 är för mycket eller funkar det bra? Funderar starkt på ett sådant som nästa inköp när pengar finns

Hur menar du med "för mycket"? 70-200/2,8 är det jag använder JÄMT numera. Dock när jag hade D80 räckte det inte med 2,8 utan jag hade ett fast 50/1,8 istället och fick kompromissa så jag fick väldigt kort skärpedjup för att få vettigt ljus i bilderna.

Sen beror det ju på i vilket ridhus man är... det är JÄTTESTOR skillnad. I vissa ridhus blir det till att ändra inställningar på varje hinder, och även efter färgen på hästen.

Ytterligare något att beakta är vad man ska ha bilderna till, hur höga är kraven.
 
Sv: Fota i ridhus med Nikon D80, objektiv?

Hm..

I mörka ridhus funkar det med ett 50 1,8 ?
Om det gör det så skulle jag gärna vilja att du bifogar en bild :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hejsan! Jag har nu haft min nikon d3200 i ca ett år, man fick 18-55 objektiv till men jag har nu tröttnat på det och vill gärna ha ett...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 391
Senast: Breaktown
·
IT & mobiler Jag ska få ett nytt objektiv till kameran och måste fråga om jag tänker rätt. Jag är en glad fotoamatör som äger en nikon d5100, har...
Svar
15
· Visningar
1 451
Senast: Tramptass
·
IT & mobiler Jag har en Nikon D3000 som jag för det mesta använder med mitt tamronobjektiv. Jag är lite osäker på vilken modell objektivet är men på...
Svar
6
· Visningar
1 151
Senast: cewe
·
IT & mobiler Vet att det finns många duktiga fotografer här, så jag undrar om man kan få lite råd om objektiv? Jag har en Nikon D5100 med ett 18-55...
Svar
3
· Visningar
896
Senast: via
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp