Fotbolls-EM

Jag tycker helt enkelt det är roligare att titta på fotboll med två lag som i alla fall försöker göra mål, så det inte är spel mot ett mål, med ett lag som anfaller och ett som försvarar. Och tittar man på passningsprocenten ser den inte vidare bra ut, bara dryga hälften av passningarna som faktiskt gick fram. Det ser jag inte som bra spel.
Ja du. Vi ser på fotboll helt olika.

Den här statistiken visar var bollen (och därmed spelet) befann sig under matchen. Sveriges straffområde upptill.
Vi var alltså ungefär lika mycket innanför deras straffområde, som de var i vårt.
Det här tycker jag säger allt om hur bra den svenska insatsen var egentligen. Det var inte vackert att se - men det var en helt fullföljd gameplan att så långt som möjligt hålla spanjorerna utanför boxen, bara låta dem få avsluta på håll, och därmed säkra poäng mot det på pappret klart bästa laget i gruppen.

Det var som sagt inte vackert att se - men för mig är fotboll mer som schack än balett.

spa-swe-x.jpg
 
Tyckte matchen igår var så tråkig att jag gick och la mig istället i halvlek. Olsen var ju en jäkla hjälte i målet men i övrigt var det mest mellanmjölk.

Edit: 178-953 i passningar och 25-75 i bollinnehav säger ju en hel del om vem som hade kontrollen.
 
Ja du. Vi ser på fotboll helt olika.

Den här statistiken visar var bollen (och därmed spelet) befann sig under matchen. Sveriges straffområde upptill.
Vi var alltså ungefär lika mycket innanför deras straffområde, som de var i vårt.
Det här tycker jag säger allt om hur bra den svenska insatsen var egentligen. Det var inte vackert att se - men det var en helt fullföljd gameplan att så långt som möjligt hålla spanjorerna utanför boxen, bara låta dem få avsluta på håll, och därmed säkra poäng mot det på pappret klart bästa laget i gruppen.

Det var som sagt inte vackert att se - men för mig är fotboll mer som schack än balett.

Visa bifogad fil 71763
Jag har inte sagt att de spelade dåligt? Passningarna satt dock inte, det ser man på statistiken. Men jag tycker att det är ett spel som är skittråkigt att titta på och jag föredrar att se matcher med två lag som går in för att vinna.

För mig är det ointressant att just Sverige ska gå vidare, jag har favoritspelare (och lag) i andra länder och ser därför hellre underhållande fotbollsmatcher. Som jag skrev tidigare tycker jag Belgien är rätt tråkiga att se på också - skulle aldrig påstå att de är dåliga.
 
Tyskarna är alltid lite finurliga tycker jag, ibland skitbra, ibland mindre bra, oavsett vad som står på pappret. Men jag tror de kommer ha svårt idag faktiskt.
Ja, det tror jag med. Dock brukar de ha ett bra spel och vara kul att se på även vid de mindre bra perioderna. Hoppas att de yngre förmågorna hunnit spela in sig lite, så kanske det kan bli helt okej i år ändå!
 
Jag ser också otroligt mycket fram emot kvällens match! Men stackars Ungern alltså, vilken monstergrupp de lottades in i! Det hade på sätt och vis varit roligare om Spanien tog deras plats istället så att gruppen bestod av Tyskland, Frankrike, Portugal och Spanien. DÄR kan vi snacka intressanta matcher!
 
Jag ser också otroligt mycket fram emot kvällens match! Men stackars Ungern alltså, vilken monstergrupp de lottades in i! Det hade på sätt och vis varit roligare om Spanien tog deras plats istället så att gruppen bestod av Tyskland, Frankrike, Portugal och Spanien. DÄR kan vi snacka intressanta matcher!
Kan tänka mig att rubrikerna sa ”dödens grupp” i Ungern efter lottningen. :D Portugal har ju dock inte heller varit riktigt vad de ”ska” senaste tiden, så ska bli intressant att se hur det ser ut här nu.
 
Jag brast ut i gråt när de filmade så man såg hans ögon och de startade HLR. Jag hoppas verkligen att allt går väl. Så oerhört tragiskt och helt plötsligt spelar inte den fotbollen jag väntat på så länge någon roll längre.
Jag är inte så värst intressade av fotboll men kollade lite när det hände. Och visst är det lite obehagligt att se den tomma blicken men jag tycker fasen det är värst att man så nära filmar honom, spelarna och frun. Usch så fruktansvärt illa!
 
Jag har inte sagt att de spelade dåligt? Passningarna satt dock inte, det ser man på statistiken. Men jag tycker att det är ett spel som är skittråkigt att titta på och jag föredrar att se matcher med två lag som går in för att vinna.

För mig är det ointressant att just Sverige ska gå vidare, jag har favoritspelare (och lag) i andra länder och ser därför hellre underhållande fotbollsmatcher. Som jag skrev tidigare tycker jag Belgien är rätt tråkiga att se på också - skulle aldrig påstå att de är dåliga.

Nederländerna och Ukraina, där kan vi snacka om bra match! Tror aldrig jag sett så bra fotboll tidigare, det hände saker hela tiden + flera snygga mål.
 
Ja alltså, första halvleken av Sverige - Slovakien hade man ju kunnat skippa. Sällan man ser mer stillastående fotboll. Skönt att det blev lite mer tempo i andra, men kändes lite som att det bara var typ en tredjedel av laget som verkligen spelade? Det är liksom lite för stor del passiva medspelare snarare än mycket rörelse för att göra sig passningsbar när ”någon annan” har bollen. De gör det ju lite onödigt lätt för motståndarlaget att försvara sig när de spelar på det sättet.
 
VÄLDIGT bra spel av Skottland ikväll måste jag säga! Det var betydligt jämnare än väntat. Vi trodde knappt att det var sant här hemma, jag har sällan sett min sambo så lättad och glad som när domaren blåste att matchen var slut :D Det här räknar vi som en seger! (och alla andra också, av det svaga eko av Flower of Scotland som hörs genom det öppna fönstret att döma)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp