Fotbolls-VM!

Vad roligt det var med Costa Rica! Det här VMet har verkligen börjat skrälligt :)

Men det känns väldigt oroande att det är diskussioner om domarna i så många matcher. En bra domare syns inte och att det blir så mycket tjafs är verkligen inte bra för domarnas fortsatta prestation :s Dessutom är det ju skrämmande hur fult vissa spelar, både när det gäller tacklingar/dumheter som försvarande lag och filmningar som anfallare.
 
Lite kul är det att se när italienarna protesterar mot ett dombeslut, att de är snygga också skadar inte heller :angel:
 
Såg ingen match igår!! :( eller jo, lite av Colmbia - Grekland på jobbet. Men det var ju den minst intressanta matchen..

Men ikväll slutar jag klockan 20 och är ledig till tisdag kväll och sen är jag ledig till 29e! DÅÅÅ blir det fotboll! HEJA SVERIGE!
 
:arghh: ett mål i baken mot Italien var ju igen höjdare. Jag var dessutom typ ensam på puben att inte heja på Italien. Ikväll är jag hos pojkvännen så det är tveksamt om det blir någon fotboll alls idag. Han ligger dock oerhört bra till ändå eftersom han faktisk stod ut med WC-finalen i dressyr ;)
 
@GardenAngel
Tråkigt att du missade gårdagens matcher. Egentligen var inte Uruguay matchen något att se, mer än själva målen och de sista ministrarna typ ;) Men England - Italien var verkligen bra. Otroligt välspelad och rolig match, med en mycket bra domarinsats. :)

Idag känns som en rätt tråkig dag sett till vilka matcher som går. Dock ska jag nog försöka se lite av Frankrike - Honduras eftersom Honduras är ett så coolt lag! :D
 
Såg ingen match igår!! :( eller jo, lite av Colmbia - Grekland på jobbet. Men det var ju den minst intressanta matchen..

Men ikväll slutar jag klockan 20 och är ledig till tisdag kväll och sen är jag ledig till 29e! DÅÅÅ blir det fotboll! HEJA SVERIGE!

Du vet att Sverige inte kvalade in till VM, va? ;)
 
@GardenAngel
Tråkigt att du missade gårdagens matcher. Egentligen var inte Uruguay matchen något att se, mer än själva målen och de sista ministrarna typ ;) Men England - Italien var verkligen bra. Otroligt välspelad och rolig match, med en mycket bra domarinsats. :)

Idag känns som en rätt tråkig dag sett till vilka matcher som går. Dock ska jag nog försöka se lite av Frankrike - Honduras eftersom Honduras är ett så coolt lag! :D
Ja, England - Italien var riktigt bra! Vilket var tur, eftersom den började klockan ett där jag befann mig.

Men imorgon kommer nästa riktiga höjdpunkt, Tyskland - Portugal! :D
 
Ja, England - Italien var riktigt bra! Vilket var tur, eftersom den började klockan ett där jag befann mig.

Men imorgon kommer nästa riktiga höjdpunkt, Tyskland - Portugal! :D

Det är verkligen en match att se fram emot! Jag kommer typ bli så ledsen på Tyskland om de inte vinner! :D
 
Jag följer givetvis VM. Håller på AIK i allsvenskan så tycker det var extra kul att Costa Rica och Celso Borges vann igår. Annars är nog Holland en av favoriterna :)
 
Somnade i soffan efter att Franrike gjort 3-0 och sov till 3.30... Men teven var PÅ iaf! :D
Tror Tyskland vinner ikväll, men sambon har tippat 2-2, så får väl heja lite på hans tips också :P
 
Jag kikade på matchen mellan elfenbenskusten och japan häromdagen men såg dock inte resultatet, hjälp? Lite kul var det med storleksskillnaderna :o Gav upp att titta på fortsättningen då jag muttrade lite över att elf hade haft fyra målchanser inom typ fem minuter men missat dem alla (målvakten tog bara en) :meh:
 
@GardenAngel
Jag tror din sambo har fel ;)
Inte en chans att Portugal tar igen efter Pepes puckade tilltag. Eller ja, jag tror de hade haft svårt ändå om matchen hade fortsatt som den började eftersom det är rätt stor skillnad på lagens klass idag (Portugal verkar väldigt ur form i jämförelse).
 
Hejar på England då jag förstås utvecklat en viss affinitet för (med?) dem under tiden i London - jag kan betydligt mer om engelska landslaget än svenska. Dessutom är jag hårdkokt Southampton-fan, så med tre av våra grabbs i truppen är det ju inget snack.
 
Hejar på England då jag förstås utvecklat en viss affinitet för (med?) dem under tiden i London - jag kan betydligt mer om engelska landslaget än svenska. Dessutom är jag hårdkokt Southampton-fan, så med tre av våra grabbs i truppen är det ju inget snack.
Lite som jag då, håller på Bayern München i normala fall (samt laget Özil spelar i) så att hålla på Tyskland i ett sånt här sammanhang blir ju nästan en självklarhet. De spelar ju så förbannat bra fotboll också. :)

Men England kommer på andraplats, gillar deras spel också, plus att jag bott där tidigare, så det påverkar väl lite. :)
 
Hjälp fort! Min roomie är halvt nigeriansk och vill därför se matchen som började vid nio. Men tydligen kör som inte på någon vanlig norsk kanal som vi har. Kan man se online någonstans?
 
Alltså matchen Nigeria - Iran måste varit den tråkigaste matchen hittills i VM. Det hände ju typ ingenting och var bara allmänt tråkigt. :(
 

Liknande trådar

Fritid Nu har VM dragit i gång. Jag är ingen fotbolls nörd men tycker att mästerskap är kul. Här kan vi diskutera allt som har med VM att göra...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
6 716
Senast: Jeffery
·
Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 660
Senast: Pratsch
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 793
Senast: Buzzter
·
IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
539
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp