Fotbolls-VM!

Jaha, vad säger ni om Spaniens insats idag? Hittills känns det ju bedrövligt dåligt, vad händer egentligen?! :eek:
 
Jag är visserligen lite partisk, men jag tycker faktiskt inte att det är rättvist med 2-1 till Uruguay även om deras försvar vart riktigt bra. VM känns inte lika roligt längre :cry:
 
@Pancakes
Det är ju det roliga/det tråkiga med idrott, det är sällan rättvist. Men bortsett från resultatet så måste jag sägs att det var en riktigt bra match :)
 
@Killaloe

Ja, det är ju det. Men ändå, BLÄÄÄ :arghh: hade velat ha lite mer spring i benen på mitten, tyckte att så fort man slöade med löpningarna var Uruguay snabba på att bryta spelet och störa ut England.
 
@Killaloe

Ja, det är ju det. Men ändå, BLÄÄÄ :arghh: hade velat ha lite mer spring i benen på mitten, tyckte att så fort man slöade med löpningarna var Uruguay snabba på att bryta spelet och störa ut England.

Ibland känns det som att många av "storlagen" från Europa saknar lite av kämparglöden i sådana här matcher. De är liksom lite loja och tänder inte riktigt till (som ex Spanien igår), som om de redan är vidare tack vare sitt rykte.

Och det kändes lite så med England också, de är liksom inte lika taggade som Uruguay i sina avslut (även om de såklart inte är dåliga på något sätt)
 
Tycker såklart det var väldigt tråkigt att Spanien åkte ut eftersom det var ju mitt lag. Är ju alltid roligare att titta på matcher om man har någon att hejja på. Så tråkigt att vi inte fick vinna en enda match. Så nu tycker jag Holland och Chile kan hamna i final så åkte vi iaf ut emot dom bästa! :D
 
Vad säger du om matchen @Hedinn

Tysk fotboll när den är som bäst?! ;) :D

(Fast åh vad synd jag tycker om Brasilien, även om jag är så glad för Tysklands insats)
 
Tänk att jag inte hittat den här tråden innan! Har ju följt VM slaviskt de senaste veckorna :D

Och ja, gårdagens match var helt sanslös. Det finns regler här i Tyskland om vilka tider på dygnet man får väsnas... Jag misstänker att det infördes någon form av undantagstillstånd igår natt :angel:

:bump:

Vad tror ni om matchen ikväll? Jag kan inte påstå att jag är speciellt förtjust i Holland men känslan är nog att Argentina inte riktigt håller samma klass.
 
Tänk att jag inte hittat den här tråden innan! Har ju följt VM slaviskt de senaste veckorna :D

Och ja, gårdagens match var helt sanslös. Det finns regler här i Tyskland om vilka tider på dygnet man får väsnas... Jag misstänker att det infördes någon form av undantagstillstånd igår natt :angel:

:bump:
Det var helt sjuuukt! Jag bröt verkligen mot den regeln i går! Trodde att stämbandet skulle snärtas av!:rofl:
 
Vad tror ni om matchen ikväll? Jag kan inte påstå att jag är speciellt förtjust i Holland men känslan är nog att Argentina inte riktigt håller samma klass.

Jag hoppas ju verkligen att Argentina går vidare, eftersom jag inte gillar Holland. Men det är ju verkligen som du säger, känslan är ju att Holland är det bättre lager. :crazy:

Men efter gårdagens uppvisning så tror ju jag att det blir väldigt svårt för något av lagen att vinna över Tyskland :D
 
Vad säger du om matchen @Hedinn

Tysk fotboll när den är som bäst?! ;) :D

(Fast åh vad synd jag tycker om Brasilien, även om jag är så glad för Tysklands insats)
Tyskland! :love: Jag drog ut ett par icke-fotbollsintresserade vänner till en sportbar och fick till och med dem att vara fascinerade över Tysklands fantastiska spel. Vann dessutom ett vad över en kompis som satsade på Brasilien. Synd att vi inte satte nåt per mål... ;)

Jag tror faktiskt att Argentina vinner över Holland. Hade varit rätt kul med Holland - Tyskland i final, men är något tveksam till det. Oavsett lär det bli en bra finalmatch, som Tyskland bör vinna. ;)
 
@Hedinn @Killaloe

Jag vet inte om jag är så säker på att Tyskland slår Holland i en eventuell final :crazy: Holländarna är ruskigt starka och, även om 7-1 är ett fantastiskt resultat, så har Brasilien varit rätt svagt under hela VM.

Med det inte sagt att jag inte kommer sitta som på nålar på söndag. Fy fan vad underbart det vore om Tyskland äntligen lyckades ta hem den där bucklan :love:
 
Jag gillar både Holland och Tyskland någorlunda och tycker att det hade varit kul om det skulle bli final mellan dem. Det har bara hänt tre gånger att det vinnande laget kommit från en annan kontinent än värdlandet (där räknar man förstås Nord- och Sydamerika som en kontinent) och jag tycker att det är roligt när ovanliga saker händer ;)
 
@Araminta

Jag tänker att om Tyskland får kontroll på Robben så är det troligare att de vinner. Inte för att Holland är dåligt utan Robben, men när han inte får utrymme så blir det ett betydligt sämre Holland :) Så jag hoppas verkligen att Tyskland spelar så bra som de kan spela och vinner det här :)
 
@Killaloe
Jag hoppas att du får rätt! Inte minst för att jag ogillar Robben nästan mer än vad jag ogillar Holland som en helhet :cautious:


Någon som vågar tippa plats 1-4? Jag tror (och hoppas) att det kommer att sluta så här:
1. Tyskland
2. Holland
3. Argentina
4. Brasilien
 
Hehehe, jag håller med dig om
Robben :angel: Han och De Jong är liksom inte min typ av spelare :crazy:

Och jag tror som du ang 1-4 även om jag tror det vore bra, rent politiskt, om Brasilien kommer 3a
 

Liknande trådar

Fritid Nu har VM dragit i gång. Jag är ingen fotbolls nörd men tycker att mästerskap är kul. Här kan vi diskutera allt som har med VM att göra...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
6 713
Senast: Jeffery
·
Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 660
Senast: Pratsch
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 793
Senast: Buzzter
·
IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
539
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp