Bukefalos 28 år!

Fotbolls-VM!

Vågar inte tro att det är sant :love::love::love: Gråter nästan av lycka! Så jäkla skönt att motbevisa hela världen, och speciellt alla i den astråkiga vm-studion och kommentatorerna.
 
Trevlig inställning och fint att det där med att vara sportslig, som ändå de första klubbar/länder försöker vara, nåt tut så bra till fansen :banghead: :grin: Det är sånt här som verkligen höjer stämningen i ett VM! :grin:

Trevlig inställning och fint att det där med att vara sportslig, som ändå de flesta klubbar/länder försöker vara, nått ut så bra till fansen :banghead: :grin: Det är sånt här som verkligen höjer stämningen i ett VM! :grin:

Jag vet! :D
 
Alltså... Spanien - Holland. Jag är ingen fotbollstok men jag älskar skrällar! Är mindre förtjust i flata domare vilket gjorde gårdagens match till en plåga. :mad:
 
T.o.m. jag såg nästan hela matchen mellan Spanien - Holland :p Tycker det är kul när det blir många mål, och så snygga några av målen var! (herregud, det trodde jag väl aldrig att jag skulle skriva)
Nu hejar jag lite på Holland hela tiden, för de var roliga att se på :D De från Spanien verkade ju mest stå stilla eller vara jäkligt ostrukturerade, tyckte jag med mina absolut-icke-expertiga ögon. Tråkiga var de hur som helst jämfört med Holland.

(och nu måste jag nästan köpa glass och titta lite mer på fotbollen ikväll)
 
T.o.m jag fattade vilken skräll det var med 5-1 resultatet igår och det första målet var ju bara för tjusigt :D Blir glad när "the underdog" slår till med överraskning så grattis nederländerna!
 
Jag är också fotbollsnörd! De senaste åren har jag haft SÅ mycket att göra så fotbollen har hamnat lite i kölvattnet men tidigare var jag en riktig entusiast som åkte på massor av matcher, läste forum, tippade etc. Har inga föreställningar om detta VM då jag är för dåligt insatt men jag brukar hoppas på Holland då de har producerat många bra spelare och spelar snygg fotboll samt har många lag som har hjälpt våra svenska spelare vidare! England brukar ju tyvärr vara en stor besvikelse i mästerskapen...
 
Tycker det är så himla kass att England - Italien går mitt i natten!! Jag börjar jobba 7.30 imorgon bitti..
 
@transmission Jag tycker istället att kommentatorerna har varit jättebra! Speciellt expertkommentatorn i Holland - Spanien, han som lät som Björn Gustavsson :p

Haha han lät faktiskt som Björn Gustavsson!

Jag missar också Italien - England.. Ska upp 04:15. :meh: Känns som om det kan bli en väldigt rolig match.

Vilka andra matcher ser ni fram emot? Elfenbenskusten - Japan (som jag också tyvärr missar) kan nog bli en kul match och Tyskland - Portugal! Vilka tror ni går vidare till åttondelsfinalerna? Jättesvårt att förutse tycker jag, inget lag känns riktigt självklart i någon grupp. Todde att Spanien skulle vara säkra men nu vet vi ju att allt kan hända.
 
Så är en match igång och jag har kladdkaka :D Kan inte påstå att jag har på speciellt högt ljud på tvn eller följer så jättenoga vad som händer på tvn, MEEEEN jag har igång den och kan därför säga att jag är duktig och tittar på VM :p
 
Alltså, så himla roligt med Costa Rica just nu! Vilken insats vid 1-2 målet! Jag tyckte matchen varit rätt trist fram tills det blev 1-1 och nu är det helt plötsligt lite spännande :)
 

Liknande trådar

Fritid Nu har VM dragit i gång. Jag är ingen fotbolls nörd men tycker att mästerskap är kul. Här kan vi diskutera allt som har med VM att göra...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
6 983
Senast: Jeffery
·
Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 753
Senast: Pratsch
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 833
Senast: Buzzter
·
IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp