Frågor om delad vårdnad när små barn inte vill

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Frågor om delad vårdnad när små barn inte vill

Silverkedjan skrev:
Exakt! Jag tror också det är jätteviktigt att man inte belastar så små barn med ett VAL. De ska inte behöva välja sådant ännu. Det räcker om de får välja smak på glassen, typ :p

Vad skönt att läsa om sådana som fått det att funka :bow:

Barnpsykologer brukar just framhäva det vid skilsmässor. Även om föräldrarna är oense (vilket ju inte är fallet här) så måste de gemensamt säga till barnet att NU är det BESTÄMT så HÄR. Valmöjligheterna ska inte finnas.

Kanske är det så "enkelt" att din son har dåligt samvete för att du är ensam när han är hos pappa? :smirk: Många barn tar tyvärr på sig skuldkänslor, redan när de är så små. Det är därför viktigt att prata med dem mycket, även om man kanske inte tror att de förstår.

Det löser sig säkert med tiden, men jag håller med dem som skrev att du måste nog "uthärda" och vara övertygande mot pojken, så att han inte kan hitta några tvivel om att han verkligen ska vara hos pappa. Kanske ska han vara där kortare stunder i början? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 284
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 526
Senast: sjoberga
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 227
Senast: MML
·
Övr. Barn Hur funkar det? Olika från kommun till kommun? Jag och exet har delad vårdnad, byter på måndagar och kör alltså varannan vecka. Nu...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 428
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp