Från PC till mac och ångrat sig?

Sv: Från PC till mac och ångrat sig?

Nä är man gamer ska man nog inte byta till mac! :D Jag är det dock inte, de spel jag spelar är appar på min padda, haha. :D
 
Sv: Från PC till mac och ångrat sig?

Jag tycker inte air:arna är så snygga. :p

Och det blir nog en pro om det blir en mac, fast jag minns inte varför.. .men jag och pappa satt o kollade igenom de olika alternativen och kom fram till att det var något med air... Snyggare än pro iofs, men nä jag tycker inte någon av dem är sådär snygg, då tycker jag det finns sjukt mycket snyggare PCs.. :D


Men det kanske är sådär att det är saker som är bra som man kanske inte behöver eller saknar förrän man haft dom? :D
 
Sv: Från PC till mac och ångrat sig?

Som sagt tycker jag inte att dom är snygga, så där vinner dom inte. :p

Men vad är det som är så mycket mer logiskt med hur macen är uppbyggd då? Man hör ju ofta det argumentet, men samtidigt hör jag oftast från folk som är riktigt bra på datorer att det bara stämmer för folk som inte är så duktiga (och nej, det är inte bara de som vägrar mac som säger så, utan även macanvändare ;) ). Det är inte så att jag inte tror på det, utan jag är bara nyfiken! :D Inkörsperioden för att lära sig systemet var en av anledningarna till att jag köpte en billig PC nu, behöver klara mig igenom exjobbet innan jag lär mig mac kände jag. ;)

Surt att behöva betala grafikkortet själva! :eek:
 
Sv: Från PC till mac och ångrat sig?

Jag är toknöjd med mitt byte till Mac, har haft min i 2,5 år och den är fräsch och fungerar bra, och den är bra mycket mer krångelfri än min förra laptop (PC) som bara var in på lagning efter 1 år, och sen några månader senare så var det bara att slänga, tror någon av brorsans vänner tog den och skulle testa fixa den, 2,5 år senare, vete tusan vart den är eller om den lever!

Men som alla andra säger, lätt operativsystem, snygga, snabba, krångelfria, i stort sett virusfria (min var utan virusprogram i x antal månader utan minsta virus då jag laddade hem och sådär) däremot hade jag problem med att fixa lösenord på min förra router, men tror de var fel på den inte datorn, köpte Apple's router och det är nog det lättaste att installera ever!
 
Sv: Från PC till mac och ångrat sig?

Hej!

Jag bytte för ett par år sen och kommer aldrig nånsin gå tillbaka. Nu har jag en dator som samarbetar med mig och gör vad jag ber den. Den är lätt att förstå och fungerar jämt.

Jag kommer aldrig gå tillbaka till PC igen, ja eller man ska väl aldrig säga aldrig, men det känns inte som om det blir ett byte åt det hållet inom de närmsta 10 åren iaf.

/Lavinia
 
Sv: Från PC till mac och ångrat sig?

Har du känt på en air någon gång? Den är liksom helt ljuvlig! Snygg, smidig, superlätt utan att vara liksom för liten och dålig som de flesta mini-PC är.

Enda nackdelen med airen tycker jag är att jag får såna tvångstankar om att kasta den upp i luften och snurra den på fingret som en pizzadeg.. Den väger ju ingenting!!! Jag har än så länge inte gjort det dock..

/Lavinia, vars support till föräldrar och vänner minskat sen jag övertygat dem om att Mac är bättre :-)
 
Sv: Från PC till mac och ångrat sig?

*kl*

Det som jag tycker är den stora skillnaden är att allting bara funkar. På pc:n så var det jämt strul. Kunde inte hitta skrivaren, kunde inte hitta tangentbordet osv

När vi köpte macen så bara startade min man allt (tangentbord, mus, trådlös skrivare, iPhonearna osv. Allt bara fungerade ihop utan en massa krångel och kluddande. Kändes som om det bara var att trycka på onknappen och vipps så fungerade (och fungerar (peppar, peppar)) allt.
 
Sv: Från PC till mac och ångrat sig?

Enda nackdelen med airen tycker jag är att jag får såna tvångstankar om att kasta den upp i luften och snurra den på fingret som en pizzadeg.. Den väger ju ingenting!!! Jag har än så länge inte gjort det dock..

:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Från PC till mac och ångrat sig?

Nä är man gamer ska man nog inte byta till mac! :D Jag är det dock inte, de spel jag spelar är appar på min padda, haha. :D

Förresten så kom jag på att en hel del av mina vänner som kör både PC och Mac klagat över nätverksproblem med mac. Det var inte alltid de själva som blev drabbade, men att deras datorer slog ut nätverket för andra eller att de själva inte kom in på det. Ingen med PC hade problem på samma nätverk. (Hänt hemma hos oss bla.)
 
Sv: Från PC till mac och ångrat sig?

Det har hänt hemma hos mina föräldrar också, pga pappas pro! ;)
 
Sv: Från PC till mac och ångrat sig?

+ Lavinia


FAst jag har aldrig varit med om att PCn inte fungerat på sätten ni beskriver. Eller visst har jag någon gång haft problem med trådlös koppling till en skrivare. Men å andra sidan satt min far i någon vecka och försökte få det att fungera med sin mac nu tidigare i år, så bara för att det är en mac behöver inte det fungera heller. ;)

Jag använder inga externa tangentbord (förutom till min padda, via blåtand, det fungerar oftast), inga externa musar, och väldigt sällan skrivare. Högtalare är nog det enda, på USB, som alltid fungerat. :p
 
Sv: Från PC till mac och ångrat sig?

Har du känt på en air någon gång? Den är liksom helt ljuvlig! Snygg, smidig, superlätt utan att vara liksom för liten och dålig som de flesta mini-PC är.

I :love: macbook air!

Och det är ju bara insidan.
Startar på 1 sekund jämfört med flera minuter på PC. Stänger av lika snabbt.
Hänger sig typ aldrig vilket de flesta PC jag någonsin jobbat med gör titt som tätt.
Pekplattan är guld för att hantera en laptop utan mus. Jag kan inte alla kortkommandon men shit vad de jag använder underlättar!
Batteritiden är lång, jag har nästan aldrig med mig sladden.
Programmen funkar superbra.

Jag kan hålla på hur länge som helst. Det finns liksom inga nackdelar för min del :)

Kan bara hålla med. Tillägger en sak, min MacBook bara funkar. Inget krångel. Allt bara funkar.
 
Sv: Från PC till mac och ångrat sig?

Jag blir så nyfiken på vad det är för krångel ni haft på era PCs, ni som är så lyriska över att saker funkar på mac? :)
 
Sv: Från PC till mac och ångrat sig?

Jag köpte en billig laptop 2009 med Windows XP (ca 3500 kr).
Efter två år uppgraderade jag den med mer RAM-minne och bytte till Windows 7.
Datorn och programmen har fungerat felfritt i hur många timmar som helst med både trådlöst och trådbundet nätverk :)
Om jag önskar snabbare uppstart går det lätt att byta från en mekanisk hårddisk till en SSD. Allt bara funkar :)
 
Sv: Från PC till mac och ångrat sig?

Jag blir så nyfiken på vad det är för krångel ni haft på era PCs, ni som är så lyriska över att saker funkar på mac? :)

Program som hänger sig ofta, virus, bildskärmar som ger upp, tangenter som ger upp osv. Då snackar jag inte om datorer i billigaste skiktet utan om tex. en laptop för 11000 kr (som gav upp efter 2 år).
 
Sv: Från PC till mac och ångrat sig?

Ok. Jag har aldrig vart med om det där (peppar peppar). Virus har jag fått en gång, program hänger sig väldigt sällan (då klagar pappa på kraschade appar på sin pro oftare än jag har problem med program). Så det är väl lite vad man är van vid! :p
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 393
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 805
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 224
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 429
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp