Frånvarande pappa kommer tillbaka...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Frånvarande pappa kommer tillbaka...

Det är väldigt ärftligt både med dyslexi och DAMP/ADHD.

Däremot är de flesta vuxna med "bokstavssyndrom" odiagnosticerade och många problem växer liksom bort, så det "syns" ju inte så tydligt.
 
Sv: Frånvarande pappa kommer tillbaka...

Intressant, tack bubbla och pigleton :bow:

En mycket ung med en "ofärdig" pappa som senare utvecklades åt ett annat håll, och en med tveksamt ostabilt ingångsläge från början har vi alltså så här långt. Båda oplanerade.

Jag har full förståelse för att man behåller även ett oplanerat barn så det var inget klander, men det förklarar ju i alla fall en del att man inte medvetet valt pappan och situationen för att det ska bli så bra långsiktigt som möjligt.
 
Sv: Frånvarande pappa kommer tillbaka...

Fast som jag resonerade då så hade jag ju tänkt att det skulle vara vi (för alltid som man gärna tror när man är ung och naiv...). Vi hade ju flyttat ihop och det är ju ett steg. Men förmodligen hade det kanske inte hållt även utan barn, kanske hade vi sett att vi utvecklades åt helt olika håll...det vet man ju inte, kanske hade vi inte gjort det utan barn, det vet man inte heller...
 
Sv: Frånvarande pappa kommer tillbaka...

Jag blev nog bara till och det var inte meningen alls.
För 40 år sedan så var inte aborterna fria, och det är min mamma glad för.
Hon säger att jag är hennes största argument mot fri abort.
Unga, ensamma mammor skall få stöd till att behålla och ta hand om sina barn i första hand, tycker hon.
Detta för att inte kvinnor skall känna press på sig att göra abort bara för att "det är enklast så".
Det skall vara enklast att behålla barnet.
 
Sv: Frånvarande pappa kommer tillbaka...

Jag har en lillebror (halvsyskon) vars pappa varit i princip helt frånvarande och svikit min bror hela tiden. Min bror är 16 år nu och för honom är inte hans pappa en pappa utan en "dum jävel" bara.
Han säger att han skiter i honom nu då han börjat höra av sig helt plötsligt (han har inte ens koll när min bror fyller år eller något). Pappan i fråga skyller allt på sin taskiga barndom och nu då han får terapi har han börjat vilja ha kontakt (verkar det som) av själviska skäl tror ju jag, för att stilla sitt eget samvete. Att hans tid är förbi hos min bror lär han ju märka.

Pappan lämnade min mamma när hon vart gravid, två år senare hade han lämnat en till kvinna i samma sits. Min bror och hans bror har kontakt, det är nog det enda bra i denna historien, att bröderna har varandra. Min brors bror vägrar ha något som helst att göra med denna pappan även om han ringer kanske max en gång per år (av själviska skäl, vill tigga till sig elektronikprylar bland annat) så vägrar han ha kontakt, likaså min bror.

Jag avskyr denna mannen som pesten. Min lillebror hade efter många om och men träffat sin pappa som bor i samma stad som mig och då på samma område. Han kom hem till mig helt förstörd. Hans sk. pappa hade såklart varit ett svin med kommentarer som "du är så smal, du är inte min son, mina söner skulle aldrig vara som dig osv"

Nog babblat om detta. Kan knappast tro det finns större skitstövlar än denna karln. För dina barns skull, ge det hela en chans, men träffa honom först du. Det kan ju faktiskt gå bra, pappan kan ju ha slagit skallen, fått vett och blivit en bra person. man vet aldrig. Annars är jag i Inte_ungs linje, bättre att träffa skitstöveln nu än att ha en fantasibild och grubbla hela livet.
 
Sv: Frånvarande pappa kommer tillbaka...

Ja det låter vettigt.
Det är hemkt att denna läkare kunde säga så för han är bland de bästa läkarna här i kring när det gäller Damp barn.
Genom att låta mitt barn springa i korridoren kunde han se att det inte var Damp!
Det var mycket känslor när jag åkte in på den undersökningen, kunde ju åka därifrån med en diagnos att mitt barn hade ett handikapp. Tror att han tyckte att jag var gnällig ("när supermamman äntligen sökte hjälp") kommer så väl ihåg de sista orden han sa till mig innan undersökningen var klar -var glad att de andra två inte är överaktiva!! Då var minsta kanske två, den mellersta fyra och den äldsta sex.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 979
Senast: Elendil
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 893
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 758
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Mitt i en utredning med sonen. Skolan fungerar inte alls. Han är där och han ”sköter” sig, men det blir ingenting gjort. Läste just...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 530
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp