Friskt vågat hälften vunnet... eller ett steg fram och sju tillbaka...

Men skräp då @rabalder :down: Jag håller med @Gnist, är du fortfarande ihop med kärleken får han banne mig hjälpa till att trassla ut det här.

MEN glöm inte att du är kapabel och bra på att hitta lösningar. Som sagt, en stuga, studentboende eller husbil borde inte vara omöjligt att få till :)
 
Var ett par månader sedan jag skrev om min blivande flytt till Göteborg. Jag satsade allt, sade upp mig från ett fast jobb, lade ut mitt hus till försäljning och lämnade ut mina djur på foder. Flyttade ihop med en man jag bara träffat ett par gånger och skrev på för ett nytt fast jobb.
Sen gick allt åt skogen. Eller... efter två dagar hörde personen jag betalat för att ta hand om mina hundar i tre månader av sig och sa att det funkar inte så jag behövde hämta dem direkt. Och jag var inneboende hos min nya kärlek dit jag inte kunde ta dem. Löste det med en kennel som föder upp samma ras. Lugnt i två dagar till kärleken berättar att det ska flytta in ytterligare en kvinna till oss som ligger i separation och behöver bo där till 1 september och att det skulle vara bra om hon och jag kunde dela vardagsrummet.... Ja, vad ska man säga. Några timmar senare bodde jag istället på hotell. Samma kväll får jag ett meddelande om att inte heller hos uppfödaren kunde hundarna stanna eftersom den ena nu börjat slåss med den andra om alla tikar som var där. Så jag stod plötsligt helt utan bostad och med en hund som behövde hämtas omedelbart. Eftersom jag är en fena på lösningar lyckades jag få tag på en andrahandsetta till sista juli och en snäll arbetskamrat som kunde ta hunden som behövt hämtas. Nu har det gått en vecka till och hon ringer och säger att det funkar inte där heller för att han skäller när han lämnas.
Jag må vara stark som en oxe och envis som en åsna men nu vet jag vare sig in eller ut längre. Vad har jag gjort? Kan inte bara flytta tillbaka heller för jag har både uppsägningstid och är utan jobb om jag åker tillbaka nu.
Är det någon som inte har huvudet fullt med gråt som kan komma på en blixtsnabb och bra lösning månntro?


Hunden kan du väl ha själv, iaf just nu om du har boende till sista juli.

Facebook, blocket, och kontakter för lägenhet/hus/rum.
Kan kollektivboende vara något? http://kollektiv24.forum24.se/kollektiv24-forum-3.html

Vill du åka tillbaka? Har du sparkapital kan du ju åka hem på vinst och förlust och hoppas på ny tjänst hemmavid inom rimlig tid. Vill du stanna kvar så är det stabilt boende som är prio ett. :)
 
@rabalder - det kan vara svårt att hitta boende utanför "vanliga" hyreslägenheter för hundägare. Den senaste tioårsperioden har jag två gånger bott "hemifrån" kortare perioder p g a jobb, ett i Kalmar och ett i Östersund. I båda fallen gav det noll och intet att finkamma annonser eftersom det nästan alltid var "inga husdjur". Det som gjorde att det löste sig båda gångerna var att jag själv satte ut egna annonser. Då fick jag två väldigt bra boenden där hundarna var välkomna. Nu har du kanske redan gått på den linjen, men om inte - testa egna annonser på flera olika ställen. Genom annons hittade en god vän till mig även en bra hundvakt när min vän hade provanställning 50 mil hemifrån.

När den akuta situationen är löst så får du väl fundera på om du vill stanna i Göteborgstrakten eller flytta tillbaka dit du kom ifrån.
 
@rabalder egen annons kanske kan vara värt att ha där det finns djurmänniskor redan?
Ridklubbar/ridskolor/privatstall
Hundrastgårdar/djuraffärer
Inte alla som har fb så vanliga pappers med remsor att riva av telefonnr kanske kan nå mer folk.

Hoppas allt ordnar sig för dig, vilken ohyggligt tråkig situation du hamnat i.
 
@rabalder egen annons kanske kan vara värt att ha där det finns djurmänniskor redan?
Ridklubbar/ridskolor/privatstall
Hundrastgårdar/djuraffärer
Inte alla som har fb så vanliga pappers med remsor att riva av telefonnr kanske kan nå mer folk.

Hoppas allt ordnar sig för dig, vilken ohyggligt tråkig situation du hamnat i.


Egen annons är bra! Så har jag hittat alla mina andrahandshyresgäster.
 
Om du bodde med kärleken, varför skulle du behöva dela vardagsrummet med nån kvinnlig bekant som behövde hysas in tillfälligt och varför gick inte hunden/arna att ta dit :confused:

Känns lite brådstörtat, både med flytten dit och sen därifrån. Så mitt tips är; Andas, snacka med kärleken, för är han en sån så bör han ju vara en del av lösningen på detta trassel som du sitter i nu. Tycker jag.
Det tycker egentligen jag med men eftersom det var jag som flyttade på grund av att hon kom in så tycker han att jag kan lösa det själv.
 
TS, hur var det....jobbade du i Göteborg?
Har du testat med att annonsera alla lokala Facebookgrupper ?
Småhus och stugor finns lantligt norr om Göteborg. Smacka på med efterlysningar i olika grupper.

Synd att grannen fick sålt sitt hus :(
Jag har lagt ut annonser på alla ställen jag kan komma på. Antar att eftersom det är sommar gör det saken krångligare då många hyr ut till sommargäster för betydligt mer pengar.
 
Och vovvarna har hunnit med tre hem på kort tid nu. Det är inte bra.

Du behöver fundera på vad du vill, på lång sikt. Hitta stabila långsiktiga lösningar.
Det är just det som ger mig panik. De far illa av det här. Så jag vill inget annat än att ha dem hos mig. Den ena har det bra men min känsligaste hund som fick byta igen ska inte behöva ha det såhär.
 
Om du bodde med kärleken, varför skulle du behöva dela vardagsrummet med nån kvinnlig bekant som behövde hysas in tillfälligt och varför gick inte hunden/arna att ta dit :confused:

Känns lite brådstörtat, både med flytten dit och sen därifrån. Så mitt tips är; Andas, snacka med kärleken, för är han en sån så bör han ju vara en del av lösningen på detta trassel som du sitter i nu. Tycker jag.
Det blev så brådstörtat eftersom jag hade ett datum då jag skulle börja jobba. Men nu i efterhand vet jag inte om jag gjorde rätt överhuvudtaget. Jag trivs jättebra på jobbet men allt det andra sliter sönder mig.
 
Det är just det som ger mig panik. De far illa av det här. Så jag vill inget annat än att ha dem hos mig. Den ena har det bra men min känsligaste hund som fick byta igen ska inte behöva ha det såhär.
Vad är det för ras? Uppfostrad? Gammal? Går han ihop med tikar o inte dödar valpar?
 
Men skräp då @rabalder :down: Jag håller med @Gnist, är du fortfarande ihop med kärleken får han banne mig hjälpa till att trassla ut det här.

MEN glöm inte att du är kapabel och bra på att hitta lösningar. Som sagt, en stuga, studentboende eller husbil borde inte vara omöjligt att få till :)
Jag är inte ihop med honom. Det lade jag ner direkt när det blev så. Kan få en lägenhet fram till november men då har jag frtf inte löst det för ena hunden eftersom han skäller när han blir lämnad där han är nu.
 
Vad är det för ras? Uppfostrad? Gammal? Går han ihop med tikar o inte dödar valpar?
Det är en welsh springer spaniel. Väldigt snäll men när han och kompisen flyttade in till ett hus med 10 tikar blev han kung och gav sig på sin kompis för att han inte skulle få komma nära. Så Han älskade det boendet md att vara kung över tikar och valpar så hade det inte varit för att han slogs med min Vimse hade han fått vara kvar där.
 
Hunden kan du väl ha själv, iaf just nu om du har boende till sista juli.

Facebook, blocket, och kontakter för lägenhet/hus/rum.
Kan kollektivboende vara något? http://kollektiv24.forum24.se/kollektiv24-forum-3.html

Vill du åka tillbaka? Har du sparkapital kan du ju åka hem på vinst och förlust och hoppas på ny tjänst hemmavid inom rimlig tid. Vill du stanna kvar så är det stabilt boende som är prio ett. :)
Det är hundförbud i den här lägenheten också som i nästan alla andrahandslägenheter. Har annonserat på kollektivboenden också. Och fb, blocket, köp och säljsidor och lappar. Jag vill ju stanna i Göteborg men hundarnas mående är så viktigt att det styr så om jag inte löser det måste jag tillbaka.
 
Läste förra tråden. Och tyckte det verkade så mycket ogenomtänkt. Hade tom tanke på om det är en trolltråd. Är det på riktigt så hoppas jag du finner en lösning snabbt. Men är mannen något att satsa på? Annars kanske det inte är någon mening alls att stanna i GBG.
Mannen är ute ur bilden. Ja visst fanns det många frågetecken men någonstans var jag tvungen att börja. Så jag började med jobbet. Det var nog i fel ordning inser jag nu.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 128
Senast: Sirap
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 706
Senast: Rie
·
Övr. Hund Behöver akut hjälp! Vi har köpt en valp (8 veckor, storpudel) som vi bara har haft några dagar men det visade sig direkt när vi fick...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
15 172
Senast: Pudelägare
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 522
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp