Fronturlastning eller ej

Sv: Fronturlastning eller ej

Det är faktiskt jätteroligt (och lite ekonomiskt deprimerande) att gå in på deras webshop och bygga ihop sitt eget släp, exakt hur man vill ha det. Extra skötardörr, fönster i skötardörren, delad skötardörr, takluckor, fläktar - you name it.

Hm, där sa du något som är sant :D
 
Sv: Fronturlastning eller ej

Med risk för att bli tjatig Alex...

Hur gjorde du när du satte in extra sidofönster?

Har ju mitt Trane f 2002 som jag råkat köra in i en vinskiva med :angel:

Litet hål på 15 cm på ena sidan som ska fixas på verkstad.
Funderar nu på att låta dem sätta in ett öppningsbart fönster på den sidan dörren inte är.
Vill gärna ha ett sadelskåp framtill men vill inte sätta på det om jag inte har nåt annat fönster. + Att jag vill ha lite mer ventilation.

Eller ska man helt enkelt köpa ett fönster och sätta i själv?
Verkstan lär ju ta endel för jobbet - som är hur mkt ??
 
Sv: Fronturlastning eller ej

Nu när jag köpte transport så var fronturlastning ett måste.
Jag åker enbart själv med hästen och det är säkrast att släppa ut fram då.

Sedan är de mkt lättare att göra rent släpet tycker jag när man har 2 utgångar=)

Pluss när man ska använda släpet till annat än till å åka med häst i!

Fronturlastningen var mkt bra när vi skulle köra lite saker till återbruket=)
 
Sv: Fronturlastning eller ej

Det beror ju givetvis på verkstaden, men så himla mycket mer än 1 - 1,5 timme tar det inte. Ventilationen blir avsevärt mycket bättre med öppningsbart fönster.

Med risk för att bli tjatig Alex...

Hur gjorde du när du satte in extra sidofönster?

Har ju mitt Trane f 2002 som jag råkat köra in i en vinskiva med :angel:

Litet hål på 15 cm på ena sidan som ska fixas på verkstad.
Funderar nu på att låta dem sätta in ett öppningsbart fönster på den sidan dörren inte är.
Vill gärna ha ett sadelskåp framtill men vill inte sätta på det om jag inte har nåt annat fönster. + Att jag vill ha lite mer ventilation.

Eller ska man helt enkelt köpa ett fönster och sätta i själv?
Verkstan lär ju ta endel för jobbet - som är hur mkt ??
 
Sv: Fronturlastning eller ej

Vi har både fronturlastning och sadelkammare i släpet, det är ju inga problem!

Vi har två Kylinge (en vanlig enaxlad och en boggie med fronturlastning) och två Star (båda boggie och fronturlastning). Rekommenderar Thule framför Kylinge!

Det kan vara bra att ha, bara för att man har den behöver man ju inte använda den!
Hej, en fråga: har ni en sadelkammare inne i släpet på Kyline trailern? Jag har nyligen köpt en Kylinge Eurotrailer med fronturlastning och försöker nu hitta en lösning för sadel och co. Men det verkar svårt att hitta ett sadelskåp att hänga på utsidan i fronten. Så nyfiken på vad andra har för lösningar :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa mig en egen transport. Jag åker inte jättemycket, men vill ha friheten så det är viktigt att det är sådana bromsar som...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 104
Utrustning Funderar lite på att byta transport. Har idag en Star Trailer Safir från 1997 som jag är väldigt nöjd med, men hade inte gjort något med...
Svar
13
· Visningar
991
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Jag har bestämt mig för att jag måste köpa en ny hästtransport. Den jag har nu kommer inte hålla så länge till och jag vill inte lägga...
Svar
9
· Visningar
1 392
Utrustning Finns säker miljoner trådar kring detta ämne. Men nu är det dax att köpa trailer. Och mina krav är följande: Fronturlastning...
2
Svar
23
· Visningar
4 427
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp