Jag trodde maskningen var definitiv hos en siames, men med det sagt är jag inte särskilt påläst. katten i bilden är ju inte maskad, utan "fläckig". En oriental kan dock ha olika ögonfärger, inte bara gröna. Även blå. Kim har ju till exempel gula/amber ögon. :)
Jag försökte googla men fick inte fram något tydligt svar.

Jo, den är maskad. Du ser att färgen på ryggen är ljusare än på huvudet. Sen är den troligen sköldpaddsfärgad och vitfläck med.
 
Vi har haft Buster i ett år nu och på den tiden är det fyra personer som sagt att han är ful. Det är som att de blivit chockade och utbrustit ”Det var en ful katt”. En person har knappt kunnat titta på honom. Äcklad på något sätt. Det är såna som träffat honom i verkligheten. Ett antal som sett honom på kort har antingen skrattat eller lett så artigt de kunnat. Många har såklart tyckt att han är jättefin och några har blivit helt förälskade och velat ta med honom hem. Jag bryr mig inte om vad folk tycker om honom men jag har så svårt att förstå. Ser devons verkligen så konstiga ut? Råkar ni med andra raser ut för sånt här? Jag frågar inte för att ni ska säga att han är fin. Jag undrar verkligen och tar inte illa upp om fler tycker att han ser konstig ut.
Visa bifogad fil 102697
Vilket underbart litet tryne!
Devons är väldigt speciella och helt underbara.
 
Tack alla! Ni är bäst! Buke är bäst!
Buster väljer att flina åt alla haters
❤️ @Hoarfrost

538B90C7-1378-49A3-8DE0-63818E784300.jpeg
 
Vi har haft Buster i ett år nu och på den tiden är det fyra personer som sagt att han är ful. Det är som att de blivit chockade och utbrustit ”Det var en ful katt”. En person har knappt kunnat titta på honom. Äcklad på något sätt. Det är såna som träffat honom i verkligheten. Ett antal som sett honom på kort har antingen skrattat eller lett så artigt de kunnat. Många har såklart tyckt att han är jättefin och några har blivit helt förälskade och velat ta med honom hem. Jag bryr mig inte om vad folk tycker om honom men jag har så svårt att förstå. Ser devons verkligen så konstiga ut? Råkar ni med andra raser ut för sånt här? Jag frågar inte för att ni ska säga att han är fin. Jag undrar verkligen och tar inte illa upp om fler tycker att han ser konstig ut.
Visa bifogad fil 102697

Jag tycker att devons är jättefina!! Men de har ju ett speciellt utseende så är man van vid att bara se huskatter så ser de ju annorlunda ut. Men först och främst tycker jag att de som säger så borde lära sig att hålla klaffen!
 
Vi har haft Buster i ett år nu och på den tiden är det fyra personer som sagt att han är ful. Det är som att de blivit chockade och utbrustit ”Det var en ful katt”. En person har knappt kunnat titta på honom. Äcklad på något sätt. Det är såna som träffat honom i verkligheten. Ett antal som sett honom på kort har antingen skrattat eller lett så artigt de kunnat. Många har såklart tyckt att han är jättefin och några har blivit helt förälskade och velat ta med honom hem. Jag bryr mig inte om vad folk tycker om honom men jag har så svårt att förstå. Ser devons verkligen så konstiga ut? Råkar ni med andra raser ut för sånt här? Jag frågar inte för att ni ska säga att han är fin. Jag undrar verkligen och tar inte illa upp om fler tycker att han ser konstig ut.
Visa bifogad fil 102697

Asså vilken frän kisse! :love: Bry dig inte om vad andra tycker. Huvudsaken är att du tycker att han är fin! Har själv fått höra att mina kaniner är fula för att de har lejonman... Jag brukar då tycka att de som säger så har dålig smak för att de inte tycker som jag. Huvudsaken är att du tycker om dina djur. Blir jobbigt annars att äga ett djur som man inte tycker om. Jag tycker du har en väldigt läcker katt! Skulle kunna tänka mig en sådan själv!:D

Min corgi brukade få en del lustiga kommentarer förut innan de blev vanligare här omkring. Nu för tiden så får jag mest kommentarer om att "det där är ju en sån där som drottningen hade!"
 
Jag undrar för övrigt om folk med lite ovanligare hundar råkar ut för samma sak? Säger folk ”det var en ful hund” till dem? Jag tror när jag tänker på det att det sitter längre in att säga vad man tycker om en hunds utseende.
Jag upplever lite så kring Borzoi: antingen älskar man rasen och tycker den är bedårande vacker eller så anser folk den är skitful.
 
Jag tycker att devons är jättefina!! Men de har ju ett speciellt utseende så är man van vid att bara se huskatter så ser de ju annorlunda ut. Men först och främst tycker jag att de som säger så borde lära sig att hålla klaffen!
Ja, avsaknaden av Devon-vana är ju en sak, men avsaknaden av helt vanligt hyfs är anmärkningsvärd. Klart man inte säger till någon att man tycker deras katt är ful? Risken att såra eller förolämpa är ju uppenbar.
 
Vi har haft Buster i ett år nu och på den tiden är det fyra personer som sagt att han är ful. Det är som att de blivit chockade och utbrustit ”Det var en ful katt”. En person har knappt kunnat titta på honom. Äcklad på något sätt. Det är såna som träffat honom i verkligheten. Ett antal som sett honom på kort har antingen skrattat eller lett så artigt de kunnat. Många har såklart tyckt att han är jättefin och några har blivit helt förälskade och velat ta med honom hem. Jag bryr mig inte om vad folk tycker om honom men jag har så svårt att förstå. Ser devons verkligen så konstiga ut? Råkar ni med andra raser ut för sånt här? Jag frågar inte för att ni ska säga att han är fin. Jag undrar verkligen och tar inte illa upp om fler tycker att han ser konstig ut.
Visa bifogad fil 102697
Tycker han är så himla söt, och blir snarare sugen på rasen av att se bilder på honom. :heart
 
Jag säger inte att någons unge är ful så varför skulle någon få säga att mina katter är det? Folk får tycka vad de vill, men ibland är det bättre att hålla sina åsikter för sig själv.
Precis så! Jag tycker det finns både hund- och kattraser som är mindre tilltalande och jag tycker absolut att det finns barn som faller inom den kategorin också, men inte sjutton känner jag ett behov av att upplysa kattens/hundens/barnets ägare/föräldrar om det! Vissa saker är bättre att hålla för sig själv, liksom!
 

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
973
Senast: escodobe
·
Övr. Katt Överväger att skaffa katt framledes och vill rota i de olika raserna som intresserar mig! Är uppvuxen med birmor och allihopa hade...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 914
Senast: Bluefish
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 395
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 742
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Hage
  • Vikten av unghästbete
  • Bildtråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp