Bukefalos 28 år!

Fula bilder från Facebook

@honung

och jag tror att jag ta mig attan inte ska säga ett ljud på facebook i fortsättningen heller, för oavsett vad som postas så länge det postas på facebook så finns det alltid folk som stör sig. På allt.
Jomen så är det ju, såklart. Jag vet ju när jag postar mina grejer (sällan förvisso, men ändå) att det garanterat finns folk som tycker att det är så BORING att se gamla bilder på mina syskonbarn, att jag uppdaterat att jag är på en jättetrevlig restaurang med min sambo och njuter av livet etc men för min del gör det ingenting. Jag postar inte på Facebook för att göra alla glada, tycker nån att jag är trist får de gärna dölja eller ta bort mig.
 
boyfriend-quotes-cute-cute-love-quotes-heartfelt-Favim.com-942100.jpg

true-love-quotes-there-is-no-true-love-without-jealousy.jpg


:wtf: :yuck:

Typ sånt där skräp dyker upp ibland, och nä det är vuxna inte fjortonåringar som postar...
Alltså, de som postar sånt här. Det MÅSTE ju vara samma människor som tycker 50 Shades of Grey är bra?
 
Men jösses niffe, vad fan är det där? Är det verkligen på allvar?
Jag vet inte om det från början är på allvar men jag är säker på att personen som postat dem och massa liknande grejer på sin FB tycker att de är sååå fina och vettiga (vi är inte vänner på FB längre :)). Svartsjuka betyder för henne att det är äkta kärlek.

Den första är bara sorgligt tycker jag. Vadå, oavsett vad han gör så stannar hon? Romance, people!
 
Fy fan :wtf: Och samtidigt som det är lätt att skämta om det osmakliga i såna här bilder så är de faktiskt farliga på riktigt. Snacka om att föda myten om den snälla killen som är kontrollerande (våldsam) bara för att han bryr sig så mycket :crazy:
 
Fy fan :wtf: Och samtidigt som det är lätt att skämta om det osmakliga i såna här bilder så är de faktiskt farliga på riktigt. Snacka om att föda myten om den snälla killen som är kontrollerande (våldsam) bara för att han bryr sig så mycket :crazy:
Jo, jag håller med - det är skrämmande.
 
Jag vet inte om det från början är på allvar men jag är säker på att personen som postat dem och massa liknande grejer på sin FB tycker att de är sååå fina och vettiga (vi är inte vänner på FB längre :)). Svartsjuka betyder för henne att det är äkta kärlek.

Den första är bara sorgligt tycker jag. Vadå, oavsett vad han gör så stannar hon? Romance, people!
Jag kollade den där sajten, My dear Valentine. Och den verkade dessvärre vara seriös med sitt tillhandahållande av love quotes :grin:
 
Har ni inte högre tankar om era vänner än så så är det ju sorgligt ..är era vänner förståndshandikappade ?
Tycker du att kvinnor som blir utsatta för aggressiva och kontrollerande män är förståndshandikappade? Eller att det bara är kvinnor som är förståndshandikappade som kan fastna i destruktiva relationer? Eller att alla tjejer som, genom samhället, lärt sig att svartsjuka betyder äkta kärlek är förståndshandikappade?
 
Nej, vart såg du att jag skrev det ?
Men tror DU bokstavligen på allt sånt där , om inte ....tror du att dina vänner tror bokstavligen på sånt där , eller varför är det så skrämmande för dig att folk delar sånt ? Alla tjejer ???

Tycker du att kvinnor som blir utsatta för aggressiva och kontrollerande män är förståndshandikappade? Eller att det bara är kvinnor som är förståndshandikappade som kan fastna i destruktiva relationer? Eller att alla tjejer som, genom samhället, lärt sig att svartsjuka betyder äkta kärlek är förståndshandikappade?
 
Tycker du att kvinnor som blir utsatta för aggressiva och kontrollerande män är förståndshandikappade? Eller att det bara är kvinnor som är förståndshandikappade som kan fastna i destruktiva relationer? Eller att alla tjejer som, genom samhället, lärt sig att svartsjuka betyder äkta kärlek är förståndshandikappade?

Kan ärligt säga att jag tidigare såg ner lite på kvinnor som inte lämnar elaka/kontrollerande/aggressiva män, lite typ "hur svårt ska det va". Men ja när man själv råkar ut för sånt så inser man (iaf jag) att det är såå lätt att sitta där på sina höga hästar :/
Tycker de där citaten på bilderna är halvt läskiga.
 
Nej, vart såg du att jag skrev det ?
Men tror DU bokstavligen på allt sånt där , om inte ....tror du att dina vänner tror bokstavligen på sånt där , eller varför är det så skrämmande för dig att folk delar sånt ? Alla tjejer ???

Kan du komma på en anledning att dela sånt?
 
det har ju knappast med citat att göra , jag har vänner som varit i destruktiva förhållanden INNAN facebook fanns , man behöver inte vara svag för att hamna där men det har ju knappast med citaten att göra, finns ju MASSOR av stärkande citat också på fejjan om det nu skulle handla om det
 
Kan ärligt säga att jag tidigare såg ner lite på kvinnor som inte lämnar elaka/kontrollerande/aggressiva män, lite typ "hur svårt ska det va". Men ja när man själv råkar ut för sånt så inser man (iaf jag) att det är såå lätt att sitta där på sina höga hästar :/
Tycker de där citaten på bilderna är halvt läskiga.
De är inte halvt läskiga, de är SKITläskiga.
 
@martha Jag förstår inte alls vad förståndshandikapp alls har att göra med en kultur som säger att svartsjuka är romantiskt faktiskt, så därför frågade jag dig - den som tog upp förståndshandikapp - för att få ett förtydligande.

Om jag har en vän på Facebook som upprepade gånger delar bilder som alla glorifierar svartsjuka och kontroll så förutsätter jag att det är för att hon anser svartsjuka och kontroll vara romantiskt. Och det tycker jag är oroväckande. Varför jag ska sitta och förutsätta att hon delar en massa som hon inte håller med om förstår jag inte, annat än om hon hade kritiserat det eller uppenbart inte hållit med.
 

Liknande trådar

Relationer Hur vanligt är det? Är det lätt att skapa sådana? Jag tittar en hel del på TV-serien Catfish på MTV för att lära mig mer om hur lögnare...
Svar
9
· Visningar
715
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler När jag trycker på FB-appen på min IPhone får jag bara upp den här bilden som brukar komma först innan Facebook öppnas. Men inget mer...
Svar
8
· Visningar
600
Senast: tuaphua
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
414
Senast: tott
·
Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
19 686
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp