Bukefalos 28 år!

Fula bilder från Facebook

@honung


Jomen så är det ju, såklart. Jag vet ju när jag postar mina grejer (sällan förvisso, men ändå) att det garanterat finns folk som tycker att det är så BORING att se gamla bilder på mina syskonbarn, att jag uppdaterat att jag är på en jättetrevlig restaurang med min sambo och njuter av livet etc men för min del gör det ingenting. Jag postar inte på Facebook för att göra alla glada, tycker nån att jag är trist får de gärna dölja eller ta bort mig.

Alltså, vissa poster här i tråden gjorde mig lite nedlagen. Jag orkar inte leta upp det nu. Jag delar aldrig skit (jag delar ofantligt sällan överhuvudtaget), jag postar aldrig direktsändakommentarera'lamellonellermatchen, jag debatterar inte på facebook, jag postar aldrig några spelposter. Jag postar inte dagligen, jag postar ganska sällan alls. Men när jag postar trivialiteter så får jag oftast bra respons, oavsett det är bild på mitt kattelände som hänger i gardinen eller på punkan på bilen. Och var gång det händer att jag får notifikation att någon tar bort mig som vän så undrar jag varför. Faktiskt.
 
Jag läser som du skriver
Okej, var har jag skrivit eller ens antytt att destruktiva relationer inte existerat innan Facebook samt att de med största sannolikhet går att härleda till märkliga citat som folk delar?
 
du skriver att dom är skrämmande och farliga ....
Nu hade jag tänkt gå o lägga mig för jag ska jobba i natt så jag orkar inte svara förräns i kväll
Godnatt
 
Jag läser som du skriver

Får man inte ha synpunkter här ? Själv har du ju en hel del synpunkter på vad folk delar som du inte delar själv

Glöm att jag frågade. Det är så tröttsamt att diskutera med någon som reagerar negativt på en post bara för att hon inte gillar den som skrev den. Du gör alltså EXAKT det du alltid anklagar andra för att göra. Far i frid.
 
Alltså, vissa poster här i tråden gjorde mig lite nedlagen. Jag orkar inte leta upp det nu. Jag delar aldrig skit (jag delar ofantligt sällan överhuvudtaget), jag postar aldrig direktsändakommentarera'lamellonellermatchen, jag debatterar inte på facebook, jag postar aldrig några spelposter. Jag postar inte dagligen, jag postar ganska sällan alls. Men när jag postar trivialiteter så får jag oftast bra respons, oavsett det är bild på mitt kattelände som hänger i gardinen eller på punkan på bilen. Och var gång det händer att jag får notifikation att någon tar bort mig som vän så undrar jag varför. Faktiskt.
Ah, kan man få notifikationer om det? Det visste inte jag.

Jag får också bra respons när jag skriver men jag vet ju ändå att allt inte faller alla i smaken. Och för min del är det okej :). Just därför påverkar inte såna här trådar mig, sån skit som funnits i den här tråden skulle jag aldrig någonsin dela (syftar på alla läskiga svartsjukecitat samt björnar med hjärtan och så kedjebrev) och blir nån less på att jag verkar för glad eller för skriver för mycket politiskt eller borde sluta använda hjärtan när jag skriver till mina vänner så go ahead och unfrienda liksom.

Så tänker jag i alla fall.
 
Det var väl just det där med att det finns folk som stör sig på om man uttrycker sig vara glad eller riktar ett tack till någon på facebook. Liksom, what are there left to share on facebook känner jag.
 
Det var väl just det där med att det finns folk som stör sig på om man uttrycker sig vara glad eller riktar ett tack till någon på facebook. Liksom, what are there left to share on facebook känner jag.

Får jag fråga varför du skriver tack-statusar (om du gör det)? :)

Jag funderar, när jag ser tack-inlägg som kommer upp efter ett irl-möte, om det är så att personen inte vågar tacka irl, utan använder fb som medel för att uttrycka tacksamheten. Men sen funderar jag varför tacken skrivs som status och inte på personens tidslinje.

Jag tycker alltså att dessa tack är "konstiga" för jag inte förstår dom, men jag vill gärna göra det.
 
Får jag fråga varför du skriver tack-statusar (om du gör det)? :)

Jag funderar, när jag ser tack-inlägg som kommer upp efter ett irl-möte, om det är så att personen inte vågar tacka irl, utan använder fb som medel för att uttrycka tacksamheten. Men sen funderar jag varför tacken skrivs som status och inte på personens tidslinje.

Jag tycker alltså att dessa tack är "konstiga" för jag inte förstår dom, men jag vill gärna göra det.
Jag kan bara svara för mig själv. Om jag tackar en god vän för att han har hjälpt mig reparera bilen, har jag naturligtvis inte åkt ifrån honom utan att tacka för hjälpen, kört hem och kastat mig över datorn för att ge ett offentligt tack? Varför skulle nån...göra så? Jag ser det snarare som att jag förstärker MITT tack, och jag berättar för mina vänner att JAG fått hjälp av en fin vän. Troligen med en illustrerande bild på biljäveln.
Jag lägger ytterst sällan ut rena textposter.
 
Jag kan bara svara för mig själv. Om jag tackar en god vän för att han har hjälpt mig reparera bilen, har jag naturligtvis inte åkt ifrån honom utan att tacka för hjälpen, kört hem och kastat mig över datorn för att ge ett offentligt tack? Varför skulle nån...göra så? Jag ser det snarare som att jag förstärker MITT tack, och jag berättar för mina vänner att JAG fått hjälp av en fin vän. Troligen med en illustrerande bild på biljäveln.
Jag lägger ytterst sällan ut rena textposter.

Tack för att du svarade på mina funderingar. :)
 
Kan ärligt säga att jag tidigare såg ner lite på kvinnor som inte lämnar elaka/kontrollerande/aggressiva män, lite typ "hur svårt ska det va". Men ja när man själv råkar ut för sånt så inser man (iaf jag) att det är såå lätt att sitta där på sina höga hästar :/
Tycker de där citaten på bilderna är halvt läskiga.

Nej, de är HELT läskiga :crazy: "Ju hårdare han slår mig desto mer älskar han mig" liksom :wtf:
 
1377338_438422302933779_846154333_n.jpg


För alla tjejer fungerar på samma sätt och reagerar alltså likadant :wtf:
Sen finns också de där "If you did this your childhood was awesome!"-bilderna som stör mig. Tydligen så var min barndom hemsk O_o

427931_327406377324459_137207232_n.jpg
 
@annaponny: Den där "biting your lips" känns som om det kommer från någon som tittat VÄLDIGT för mycket på Twilight et al. Plus att hade en karl gjort det mot mig hade hans skrev förmodligen fått prata med mitt knä.

Den andra... tja, jag hade väl en jädra tråkig barndom jag också.

Helt OT men av denna tråd blir jag så glad och tacksam att jag inte finns på Facebook!
 
Jag kan dela sånt här t ex ...hoppas ingen tar illa upp ;)

1656207_10202979804165851_1426905552_n.jpg
Jamen sånt där är däremot helt ok:D. Så länge det är söta djur (som inte blir plågade/kombineras med någon form av seriös, i motsats till ironisk/humoristisk, kedjebrevsskit) är jag med på banan. Keep it coming :up:
 
Jag gillar inte när folk fiskar efter komplimanger och bekräftelse alldeles uppenbart. Tex:
Ge mig:
:) OM du tycker jag är trevlig
;) Om du vill flirta med mig
:devil: Om du tycker jag är en sexig jävel
:love: Om du är hemligt kär

Osv, osv. Eller "tagga" sina vänner i en bild utifrån vännens personlighet. Kul att bli taggad den tråkiga, sura eller nåt. Eller den där vilken plats i din regering skulle en vän ha. En kompis blev helt förolämpad av sin plats.

Och "nyheter" som folk förfasar sig över som är flera år gamla eller inte ens sanna
hastartikel.jpeg


Fast mest av allt hatar jag spelförfrågningar. Alla spelförfrågningar någonsin.
 

Liknande trådar

Relationer Hur vanligt är det? Är det lätt att skapa sådana? Jag tittar en hel del på TV-serien Catfish på MTV för att lära mig mer om hur lögnare...
Svar
9
· Visningar
715
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler När jag trycker på FB-appen på min IPhone får jag bara upp den här bilden som brukar komma först innan Facebook öppnas. Men inget mer...
Svar
8
· Visningar
600
Senast: tuaphua
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
414
Senast: tott
·
Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
19 685
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp