Bukefalos 28 år!

Funderar på att betäcka mitt sto e. gigolo

K

KallaMigBecca

Jag funderar på att embrobetäka mitt tävlingssto nästa sesång och börjar redan nu fundera lite smått på hingstval, och jag behöver lite förlag på gingstar som kan passa mitt sto. Anledningen att jag vill göra en embrotransplanation är att jag under tiden vill fortsätta tävla henne och stoet som isådanna fall skall bli surrogat mamma är sedan tidigare i avel.

Mitt sto är e. Gigolo ue. Donnerhall och rör sig riktigt trevligt galoppen behöver dock förbättrats något. Hingsten bör dessutom vara något av en typförbättrare så stoet är lite grövre fram än bak. Utsendet och tempramenet behöver inte förändras överhuvudtager mer än att hon behöver bli lite jämn grov.

bild och blup:
http://www.blup.se/sv-SE/horses/133827-daytona-swb

Avkomman är sedan tänkt att jag skall behålla och ha som engen tävlingshäst. har tidigare funderat på att om det någon gång skulle bli aktuellt att betäcka henne med Florencio I eftgersom jag väldigt gärna ser både Weltmeyer och Florestan I i stammen;)

Är det någon som har ett förslag till hingst som skulle kunna passa mitt sto blir jag väldigt tacksam!
 
Sv: Funderar på att betäcka mitt sto e. gigolo

Antar att det är dressyr du rävlar i?
Sandakan är en bra typförbättrare.
 
Sv: Funderar på att betäcka mitt sto e. gigolo

Antar att det är dressyr du rävlar i?
Sandakan är en bra typförbättrare.

aa det äe de=) Tyckjer att det skulle bli för tät linjeavlen med honom båda är ue donnerhall
 

Liknande trådar

Avel Efter en skada orsakad av yttre trauma behöver min häst tid och vila för att förhoppningsvis komma tillbaka till sporten och min tanke...
2
Svar
24
· Visningar
4 415
Senast: smulan87
·
Avel Har blivit erbjuden att låna ett sto e: Gigolo-Chess-Good Future- Robin Z. Hon är A-premierad och kommer ur stostam 40. Hennes mormor är...
Svar
14
· Visningar
2 278
Senast: rubytoo
·
C
Avel Hej! Tänkte kolla här om det är någon som har lite tankar och idéer om vilken hingst jag bör betäcka mitt sto med.. Stoets stam...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 137
Senast: SussiLull
·
Trav Vi skulle ju inte betäcka i år... Nu står vi med tre ston som högst troligt ska bli betäckta. Trots allt.... HJÄLP OCH FUNDERINGAR...
Svar
0
· Visningar
1 221
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Klädsel vid bröllopskörning

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp