Funderar på att köpa mig en islandshäst

Sv: Funderar på att köpa mig en islandshäst

Nu har jag helt bestämt mig för att det blir en islandshäst och även börjat leta :) blir också i en dyrare prisklass än ja tänkt mig från början för jag har ganska höga krav. Funderar nu på var man hittar uppfödare på västkusten eller till rimligt avstånd från västkusten iallafall?

Finns väl en strax utanför Falkenberg, Bäckström ? Eller tänker jag fel.....

Finns ivartfall ett ställe några mil norr om Göteborg, Dirhuvud.
Vet att de har åtminstonde en till salu just nu.....har sett på annons.

Finns säkert fler men komemr ej på just nu.....
 
Sv: Funderar på att köpa mig en islandshäst

Mitt råd är att åk runt och prova lite olika Islandshästar och när du har hittat en som du gillar och passar med så kan du kolla priset, är det för högt får du väll titta vidare. :-) jag önskar dig lycka till :D
 
Sv: Funderar på att köpa mig en islandshäst

Nu kan vi "stänga" den här tråden för idag har jag köpt mig världens finaste islandshäst :bump:

tack alla för era tips!
 
Sv: Funderar på att köpa mig en islandshäst

Å du tror på riktigt att du bara kan lägga ned tråden UTAN att lägga upp en bild på underverket?

Det går faktiskt inte för sig! :)
 
Sv: Funderar på att köpa mig en islandshäst

Välkommen till klubben "Vi som har världens bästa Islandshäst" och ett stort grattis i övrigt håller jag med pulka.
 
Sv: Funderar på att köpa mig en islandshäst

Skriv jättegärna i presentations och uppdateringstråden. Hade varit jättespännande att få höra mer! :D
 
Sv: Funderar på att köpa mig en islandshäst

Nu kan vi "stänga" den här tråden för idag har jag köpt mig världens finaste islandshäst :bump:

tack alla för era tips!

Och där höll jag på att sätta kaffet i halsen :D. Här stängs ingen tråd förrän vi sett underverket. Och det bestämmer Gunnar.
 
Sv: Funderar på att köpa mig en islandshäst

Haha okej här kommer lite kort. Inte hunnit ta så mycket och inga ridbilder men iallafall; Här är Tyra:

huvud.jpg


bunden.jpg


exterior.jpg


rulla.jpg
 
Sv: Funderar på att köpa mig en islandshäst

Haha, det där stallet känner jag igen. Hon ser ut att trivas bra! Fin hållning hon har, ser väldigt alert ut. :)
 
Sv: Funderar på att köpa mig en islandshäst

Hon är jättefin :love:

Så hur mkt utbildad är hon i hoppningen då? ;)
Eller ska du fixa det själv?
 
Sv: Funderar på att köpa mig en islandshäst

Jaså har du varit hos oss på tävling eller kurs kanske? :)
Ja det är bara andra dagen hon r här och hon verkar anpassa sig riktigt bra!
 
Sv: Funderar på att köpa mig en islandshäst

Ja hon är så fantastisk :)

Hon är som en vanlig ponny med tölt, hennes gångarter är väldigt väl separerade o hon är både hoppad o dressyrriden mycket. Jag kommer ha mycket kul med den här sötisen :)
 
Sv: Funderar på att köpa mig en islandshäst

Var där i helgen, skulle ridit för Reynir men min häst fick feber, så jag var där och kollade på de andra som red istället.
 
Sv: Funderar på att köpa mig en islandshäst

Men reynir-kursen var inte i vårt stall denna helgen utan hos Lotta...
Så då va du inte hos oss :)
Hoppas det går bra med din häst!
 
Sv: Funderar på att köpa mig en islandshäst

är det möjligtvis samma Tyra som jag sett på annons alldeles nyligen?

Är hon efter Tyr?

Då är hon halvsyster till min guldklimp :)

Han är också som en riktig dressyrhäst fast med tölt och pass också :)
 
Sv: Funderar på att köpa mig en islandshäst

Nej, vi var på Breitholz gård. Jag var där och kollade och både Lotta och Reynir var där så förhoppningsvis var jag på rätt ställe ;) Det blev ändrat för de höll på att bygga ut paddocken här hos oss.
Min häst mår bra igen, han hade bara feber på lördagen (så himla typiskt, just när kursen var) sen blev han bättre på söndagen.

Var hon där i helgen så kanske jag såg henne?
 
Sv: Funderar på att köpa mig en islandshäst

Nä hon är inte efter Tyr så det var inte rätt häst :)
 
Sv: Funderar på att köpa mig en islandshäst

Men då förstår ja, då missförstod ja min stallkompis :D jag var aldrig i stallet i helgen. Nä Tyra kom i tisdags :)

Skönt att hästen din är bättre även om tillfället var illa valt
 
Sv: Funderar på att köpa mig en islandshäst

Det du måste tänka på är att vill du tävla med islandshästen eller vill du bara hoppa någon gång då och då. Vill du rida ut i skog och mark eller vill du bara ha en häst att mysa med.
Mitt förslag är att du skriver upp alla dina krav på islandshästen som du tänker köpa och sedan letar du efter "den rätte"!
Ja, det går att hoppa med islandshästar. Har gjort det en gång och då hoppade jag ca. 20-30cm. Det är supermysigt!
Hoppas du hittar "den rätte"!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 659
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
944
Senast: Grazing
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 716
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 496
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingststationer
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp