Bukefalos 28 år!

Gärna gravid - men inte barn!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Timsetim

Trådstartare
Har i en annan tråd berättat om att mina klockor börjat klämta en aning. Men är det vanligt att känna som jag gör? Dvs jag är helt begeistrad i tanken på att bli och vara gravid, att känna magen växa och är tom så tramsig att jag står och spänner ut magen för att få "graviditetskänsla"! :o :o :angel: Samtidigt så är jag inte så intresserad av själva barnet som liksom är resultatet av graviditeten. ;) Förmodligen handlar det väl om att jag inte är riktigt redo än, detta är väl bara en första fas. Men är det någon annan som känt så här?

/Timsetim
 
Senast ändrad:
Sv: Gärna gravid - men inte barn!

precis så känner jag också... eller pja.... gärna gravid, gärna bebis men sen då...? när den blir äldre, det har jag inget större intresse i känns det som (SJÄLVKLART om man skulle få ett barn, men såhär när man tänker på det bara)
är jätteavundsjuk på dem som är gravida det är så vackert :love:
 
Sv: Gärna gravid - men inte barn!

Här är det helt tvärt om! Jag önskar inget hellre än att få ett litet knyte till i mina armar, men graviditeten skulle jag gärna slippa....
 
Sv: Gärna gravid - men inte barn!

Ja du, jag trodde oxå att jag skulle älska att vara gravid... Just nu känns det mest som nödvändigt ont... ;) Nej men för att vara ärlig, visst är det lite mysigt och det är intressant att se magen växa men inte hela tiden... Och det är inte skönt när livmodernväxer och det gör vidrigt ont, och de första rörelserna är jättehäftiga men det är mindre kul när det känns som om revbenen är avsparkade innefrån...

Nej jag längtar efter att det ska bli juli/augusti *suck* så den här krabaten kommer ut... För sen börjar det underbara att se de små liven växa upp och bli vuxna.
 
Sv: Gärna gravid - men inte barn!

_Marie_ skrev:
Här är det helt tvärt om! Jag önskar inget hellre än att få ett litet knyte till i mina armar, men graviditeten skulle jag gärna slippa....
:bow: , skulle kunna tänka mig 18barn men INGEN graviditet. Det är INTE roligt och mysigt att vara gravid *urk* jag mår så ILLA!
 
Sv: Gärna gravid - men inte barn!

Det låter som vi har hittat ett nytt koncept, flickor! :idea:
Vi gör bara två listor, en på de som vill vara gravida och en på de som tar hand om resultatet efteråt!
Alla nöjda och glada! :D

Nävars, jag själv hamnar nog nånstans i mitten. Mysigt att va gravid ibland - men JOBBIGT och :mad: andra gånger. Mysigt och gulligt och givande med barn - men JOBBIGT och slitigt också.



/Jossan
 
Sv: Gärna gravid - men inte barn!

Jossan skrev:
Det låter som vi har hittat ett nytt koncept, flickor! :idea:
Vi gör bara två listor, en på de som vill vara gravida och en på de som tar hand om resultatet efteråt!
Alla nöjda och glada! :D
/Jossan

:rofl: :rofl: :D :idea: grym plan.... skriv upp mig på listan med inga barn men gärna gravid :p
 
Sv: Gärna gravid - men inte barn!

Åhh.. vad jag kände igen mig i första inlägget.... Det handlade för mig om rädsla... Jag vet ju inte hur jag ska ta hand om ett barn.... Vilket ansvar! Nu är jag gravid o lääääängtar tills hon/han kommer.... är fortfarande nervös för om jag ska klara det... Men nu har jag ju inget val.... :)
 
Sv: Gärna gravid - men inte barn!

Jag skulle gärna vara gravid och sen vill jag ha en ettåring direkt :smirk: .
Nån liten bebis är jag absolut inte sugen på :smirk: .....
Men gravid tyckte jag var jättekul att vara (utom sista månaden.. eller sista 1½ månaden...) förlossningen är väl heller inget jag direkt skulle se fram emot igen... :crazy:
Men det är ju lite trist kanske när man gått 9 månader om man inte finge det där lilla barnet också, jag tror att det kommer med de här månaderna, man mognar i det och börjar längta efter barnet!
 
Sv: Gärna gravid - men inte barn!

Låter kanon!!! :banana:

Skriv upp mig på listan på de som gärna tar en liten bebis utan graviditet... :D
 
Sv: Gärna gravid - men inte barn!

Gärna bebis, och gravid verkar också OK. Men förlossningen känner jag att jag skulle kunna avvara till någon annan.
 
Sv: Gärna gravid - men inte barn!

Jag är med på tvärtemotsidan.. Vill inte vara gravid men kan tänka mig att ha ett barn till. Helst över ett halvår gammal hade varit lagom. Jag trivdes inte alls med att vara gravid och föda kan jag gärna slippa göra oxå :smirk:
 
Sv: Gärna gravid - men inte barn!

Och jag som känner tvärtom...

Vill att andra bebisen ska vara här NUUUU! Men graviditeten är ju det första man måste ta sig igenom...TYVÄRR.
Klumpigare och klumpigare blir det, själv är jag GLAD att det tillslut kommer ut en liten underbar sak :love:

Visst gravidmagar är helmysiga men inte på en själv ;) :D
 
Sv: Gärna gravid - men inte barn!

Hihi många svar och lika många viljor!! :rofl: Vilket bra kollektiv vi skulle kunna starta, några är gravida och föder, några tar hand om bebisarna och några tar hand om resten! :idea:

Jaha, då är man inte så udda i sina känslor iaf! Just nu är det väldigt mycket "graviditet" i mitt liv, jag ser gravida överallt, drömmer om att jag och tjejer i min närhet är gravida, snart går jag väl och blir "skendräktig"!! :rofl:

/Timsetim
 
Sv: Gärna gravid - men inte barn!

herregud, att vara gravid verkar OTÄCKT på nåt vis, att ha nåt där inne som växer och rör sig, att kroppen gör som den vill (ex sväller upp,konsiga humörsvängningar,konstiga cravings ect) dessutom hade jag oroat ihjäl mig, tänk om nåt skulle hända barnet pga av nåt jag ätit,lyft konstigt eller likande.
Förlossningen skulle jag nog klara av men att ha ett spädbarn?
Ett sån där ömtåligt,skrikande, krävande varelse?

Nej barn vore trevligt att ha om jag kudne få en vid 4-5års åldern och lämmna bort det när det blir tonåring om det var av hon-kön. Hankönade brukar vara lättare att ha att göra med.
 
Sv: Gärna gravid - men inte barn!

Jag är nog tvärt emot en del här......
Jag skulle kunna vara gravid och föda massor med barn men jag
vill inte ha flera barn.
Det är ju en otrolig upplevelse. Jag hade ju i och för sej relativt
lätta förlossningar........... :bump:
 
Sv: Gärna gravid - men inte barn!

Jag skriver nog in mig hos dom som vill slippa vara gravida och få bebisen av storken istället :P Jag är bara paranoid och rädd för att något ska hända hela tiden. Ont gör det också när det växer som det knakar :o
 
Sv: Gärna gravid - men inte barn!

Åh, precis samma här. Jag spydde konstant i 9 månader när jag väntade min dotter, och avslutade med havandeskapsförgiftning. Förlossningen ska vi inte ens tala om, men ett är säkert och det är att längtan är större än redslan för en repris....

Skönt att höra att jag inte är ensam... :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 329
Senast: Bapelsin
·
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 311
Senast: Sedna
·
Gravid - 1år Måste dela med mig av detta då det känns otroligt jobbigt och min sambo är inget vidare stöd. Jag blev gravid med första barnet i...
Svar
17
· Visningar
4 198
Senast: Voeux
·
Relationer Vill bara berätta ang detta ensam när man bor på äldreboende, där jag jobbar är det flera med många barn/barnbarn men inga kommer och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 809
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp