Game of Thrones säsong 8

Men.... har någon koll på vart the night king kom ifrån eller ngt alls kring dem? Känns ju jättekonstigt att vi inte fått veta bakgrunden till allt???

I stora drag, han tillverkades av Children of The Forest som hjälp i kriget mot människorna. Sen vet jag bara att han av någon anledning "legat i dvala" i tusen år om jag inte missminner mig, men vaknade nu av någon anledning jag inte kommer ihåg.
Det ska spelas in en spinoff på GoT som ska handla om detta om jag förståt det rätt? Bloodmoon är arbetsnamnet och Naomi Watts ska vara med i ensemblen.
 
Jag tror jag ska försöka sova nu och gå upp vid halv 7, då hinner jag se innan jobbet. Håll tummarna att HBO funkar då, lär vara en del som ska titta...
 
Jaha. Har väl aldrig varit något fan av bran (rimmet där!) men blev nog okej. Har lite meh-känsla men känns ändå som ett värdigt avslut på serien.

Är nog trög men fattade inte om Jon Snow red iväg med the wildlings för att bo med dem eller för att eskortera dem ut?
 
Blev ett vettigare slut än vad jag trodde faktiskt. De var ju tvungna att ge alla ett avslut, även om det kanske kändes lite trist sådär stundtals. Blev ändå en o en annan tår måste jag erkänna, är verkligen slutet på en era!
 
Men rimligt att dothrakierna och the Unsullied ena sekunden står och bara "Yeeeah, Khaleesi Stormborn! Vi har följt dig i hundra avsnitt och slaktat folk över alla kontinenter, bara för att du ville det och för att vi älskar och dyrkar dig! Nu jävlar ska vi befria världen tillsammans! Du är vår freakin' gudinna! "

Och sedan bara "oj, jaha, Jon Snow dödade henne, ööööh nej men då kallar vi hit hans kompisar så får de bestämma något lämpligt straff. Sånt förstår inte vi oss på. Nu åker vi någon annanstans. Hejdå." Sååååå trovärdigt, NOT.
 
Men rimligt att dothrakierna och the Unsullied ena sekunden står och bara "Yeeeah, Khaleesi Stormborn! Vi har följt dig i hundra avsnitt och slaktat folk över alla kontinenter, bara för att du ville det och för att vi älskar och dyrkar dig! Nu jävlar ska vi befria världen tillsammans! Du är vår freakin' gudinna! "

Och sedan bara "oj, jaha, Jon Snow dödade henne, ööööh nej men då kallar vi hit hans kompisar så får de bestämma något lämpligt straff. Sånt förstår inte vi oss på. Nu åker vi någon annanstans. Hejdå." Sååååå trovärdigt, NOT.

Fast dothrakierna följer bara styrka, om deras Khal dödas så blir den som dödade khalen ny khal. Keep what you kill. Så den biten känns inte ett dugg konstig. De borde ju dock ha propsat på att han skulle släppas, inte hållas fången.
 
Men rimligt att dothrakierna och the Unsullied ena sekunden står och bara "Yeeeah, Khaleesi Stormborn! Vi har följt dig i hundra avsnitt och slaktat folk över alla kontinenter, bara för att du ville det och för att vi älskar och dyrkar dig! Nu jävlar ska vi befria världen tillsammans! Du är vår freakin' gudinna! "

Och sedan bara "oj, jaha, Jon Snow dödade henne, ööööh nej men då kallar vi hit hans kompisar så får de bestämma något lämpligt straff. Sånt förstår inte vi oss på. Nu åker vi någon annanstans. Hejdå." Sååååå trovärdigt, NOT.

😂 😂
 
Fick i julklapp. Rött och vitt
29999
 
Fast dothrakierna följer bara styrka, om deras Khal dödas så blir den som dödade khalen ny khal. Keep what you kill. Så den biten känns inte ett dugg konstig. De borde ju dock ha propsat på att han skulle släppas, inte hållas fången.

Nja, men det sticker ju nog ändå ut lite i förhållande till en "vanlig" khal hur de har följt henne över haven och kämpat mot odöda och erövrat nya marker under lång tid. I det perspektivet skulle jag kunna tycka att det var rimligt om de hade utvecklat någon form av annorlunda känslor för drakdrottningen - utöver att se henne som vilken utbytbar härskare som helst. Nu blev det mest som att hela dothrakiarmén är som en homogen klump robotar, inte personer.

Samt att även The Unsullied och inte minst Greyworm borde förväntas reagera avsevärt mer än detta "jaså, ja så kan det gå". Missandei fick plikta med livet innan Dany kom till tronen, då kan man tycka att det skulle väcka någon mer primitiv känsla när Dany också får en dolk i hjärtat. Och The Unsullieds blev ju befriade, de skiter väl ett stort stycke i familjen Stark eller några mer eller mindre fina familjer som kommer för att bestämma vem de vill utse som kung.
 
Nja, men det sticker ju nog ändå ut lite i förhållande till en "vanlig" khal hur de har följt henne över haven och kämpat mot odöda och erövrat nya marker under lång tid. I det perspektivet skulle jag kunna tycka att det var rimligt om de hade utvecklat någon form av annorlunda känslor för drakdrottningen - utöver att se henne som vilken utbytbar härskare som helst. Nu blev det mest som att hela dothrakiarmén är som en homogen klump robotar, inte personer.

Samt att även The Unsullied och inte minst Greyworm borde förväntas reagera avsevärt mer än detta "jaså, ja så kan det gå". Missandei fick plikta med livet innan Dany kom till tronen, då kan man tycka att det skulle väcka någon mer primitiv känsla när Dany också får en dolk i hjärtat. Och The Unsullieds blev ju befriade, de skiter väl ett stort stycke i familjen Stark eller några mer eller mindre fina familjer som kommer för att bestämma vem de vill utse som kung.
Det har ju gått en tid mellan scenerna i det här avsnittet. Jon och Tyrion har suttit fängslade och hunnit bli allmänt raggiga med långt hår och långt skägg och övriga gänget har hunnit samla ihop sig och belägra Kings Landing med krav om att få tillbaka Tyrion och Jon. Jag tror inte att någon kallade på det där gänget allt utan de har ju marscherat ner, belägrat staden och förmodligen krävt att få till ett sånt möte.

Greyworm är ju skitsur. Han vill döda både Tyrion och Jon men han är ju också en smart general och vet väl att det inte kommer gå så bra för dem om det står en hel arme utanför murarna. Dessutom har deras drottning död och de har inte längre något syfte där. De bryr sig nog inte om vem som är kung i Westeros nu när inte Dany finns längre.

Och som sagt, Dothraki vänder ju alltid efter vem som har styrkan. Klart att hon betydde mycket för dem, men vad ska de göra nu när hon är borta?
 
Jaha, det var lite whimper snarare än bang. Men helt ok. Jon Snow fick nog det lyckligaste slutet. Precis som jag gissade så återvänder han till North och Ghost och att han och hans Wildlings sedan fortsätter utanför the Wall är väl ganska logiskt. Sansa som drottning över ett fredligt och fristående norr är logiskt (Jon vill aldrig ha någon tron eller makt och även om han var den bästa kungen under kriget så skulle han varit dålig som kung i fredliga dagar). Det fanns signaler om Sansas kröning hela säsongen. Gillar att Arya ger sig iväg på nya äventyr. Hon kommer aldrig få vara den hon vill om hon stannar kvar i Westeros. Det som förvånade var Bran. Även om jag läst vissa spoilers så nja, Three Headed Raven som kung? En kung som dessutom inte kan få barn. och Bronn som Master of the Coin, nope!
 
Blev ett vettigare slut än vad jag trodde faktiskt. De var ju tvungna att ge alla ett avslut, även om det kanske kändes lite trist sådär stundtals. Blev ändå en o en annan tår måste jag erkänna, är verkligen slutet på en era!

Jaime och Cersei kunde ha gått till vilken djävla annan fläck som helst i Red Keep utom den de gick till och överlevt. De kunde satt sig vid konseljbordet i kartrummet och smuttat på varsin bägare dorniskt och överlevt. Det är väl klart att jag fattar att det inte var meningen, men det stör mig att Jaime inte dödade henne och fick leva med Brienne. Hela Jaimes storybåge förstördes - avskyr det, verkligen!!

Jag hade velat se Drogon komma tillbaka till King's Landing och att Jon bara hade sagt "plats i korgen", typ. Han är en Targaryen, varför skulle inte han kunna styra Drogon?

"Kul att du blir kung, lillebror, men jag och mitt folk från norr kommer aldrig att böja knä för någon mer". "Men då så, kära storasyster, Norden kan bli ett eget rike och du drottning, det känns fine to me."

Brienne fick skriva Jaimes historia i Vita boken - rörande. I min alternativa story är hon definitivt gravid med tvillingar. Hur kommer det sig f ö att hon, som svurit att beskydda Sansa, helt plötsligt befinner sig i lilla rådet hos Bran? (Tänk er läget vid en rättegång där Bran berättar för Jaime att Cersei har ljugit om sin graviditet. Det finns inget barn, hon har bara inbillat sig. Maria Tudor, typ. Brienne däremot, hon bär dina barn! Cersei blir vansinnig, sliter till sig en dolk och rusar mot Brienne och Jaime fångar in Cersei, håller fast henne, ser henne i ögonen, snor dolken och säger "The things I do for love" och skär halsen av henne ... DET hade varit en avslutning i min smak!)

Fine att Arya drar iväg. Synd att Gendry valde att bli lord av Storm's End och inte följa henne. Ett tag trodde jag att han skulle dyka upp med henne där bakom relingen. Jag hoppades faktiskt.

Jon fick det lyckligaste slutet, i norr tillsammans med vildlingarna. Och Ghost, som underligt nog i n te hade läkt någonting på dessa månader som gått sedan slaget vid Winterfell, fick äntligen en klapp på huvudet. Synd att inte Ygritte väntade på honom - då hade jag faktiskt varit riktigt nöjd.
 
Jaha, det var lite whimper snarare än bang. Men helt ok. Jon Snow fick nog det lyckligaste slutet. Precis som jag gissade så återvänder han till North och Ghost och att han och hans Wildlings sedan fortsätter utanför the Wall är väl ganska logiskt. Sansa som drottning över ett fredligt och fristående norr är logiskt (Jon vill aldrig ha någon tron eller makt och även om han var den bästa kungen under kriget så skulle han varit dålig som kung i fredliga dagar). Det fanns signaler om Sansas kröning hela säsongen. Gillar att Arya ger sig iväg på nya äventyr. Hon kommer aldrig få vara den hon vill om hon stannar kvar i Westeros. Det som förvånade var Bran. Även om jag läst vissa spoilers så nja, Three Headed Raven som kung? En kung som dessutom inte kan få barn. och Bronn som Master of the Coin, nope!
Jag hade själv inte riktigt tänkt på den lösningen, med att Bran skulle bli kung. Men helt okej ändå, för tyckte inte alls att det skulle bli Jon med tanke på hur mycket han motsatt sig en sådan roll hela tiden. Tyckte dock först att det var en rätt så kul med Bronn som Master of Coin, tills att de började tramsa i mötet på slutet, blev bara leds då :meh:

Förresten, vad tänkte ni andra om att Drogon eldade upp järntronen efter att Jon dödat Daenerys? Kändes som att det skulle vara symboliskt men tyckte också att det var rätt så..konstigt? :confused:
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 983
Senast: zassoo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 000
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 051
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 916
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp