Går du till affären i mjukisbyxor?

Kom precis på att när jag gick i högstadiet på mitten av 2000-talet så var det coolaste som fanns att komma till skolan i mjukisbyxor! Det var på riktigt en trend när jag var typ 13-14 och jag kommer ihåg att jag bönade och bad mina föräldrar om att få köpa ett par som var tillräckligt "snygga" för att ha i skolan. Jag tror att jag fick det till slut, men fegade ur eftersom det mest var de coola tjejerna som hade det och jag var allt annat än cool...

Men herregud, jag hjärntvättades verkligen till att tro att det var sjuuuukt snyggt och lika sjuuuukt coolt! Så himla knäppt. Hade helt förträngt detta fram tills nu.
 
Kom precis på att när jag gick i högstadiet på mitten av 2000-talet så var det coolaste som fanns att komma till skolan i mjukisbyxor! Det var på riktigt en trend när jag var typ 13-14 och jag kommer ihåg att jag bönade och bad mina föräldrar om att få köpa ett par som var tillräckligt "snygga" för att ha i skolan. Jag tror att jag fick det till slut, men fegade ur eftersom det mest var de coola tjejerna som hade det och jag var allt annat än cool...

Men herregud, jag hjärntvättades verkligen till att tro att det var sjuuuukt snyggt och lika sjuuuukt coolt! Så himla knäppt. Hade helt förträngt detta fram tills nu.

Åh. När jag var ung var det fula rutiga byxor som gällde. Eller snortighta jeans man skulle klippa upp innersömmen på. Var måttligt populär hemma när jag klippte sönder mina nyinköpta jeans.
 
Åh. När jag var ung var det fula rutiga byxor som gällde. Eller snortighta jeans man skulle klippa upp innersömmen på. Var måttligt populär hemma när jag klippte sönder mina nyinköpta jeans.
:laugh::laugh:

På högstadiet hade vi Hollywoodjeans. Fick åka ända till Göteborg för att köpa dem. De var jättevida nertill, så att man skulle få plats med platåträskorna, och så höga i midjan att de slutade strax under brösten. Det där var ett problem för hela poängen med Hollywood var att den braskande loggan HOLLYWOOD där bak skulle synas. Och den satt högst upp utanpå linningen. Dessvärre fanns inga magtröjor då, de hade löst problemet :(

Och på mellanstadiet hade vi v-jeans 🙈

V-jeans:

BF8619E4-A022-4E9D-BD31-21607921ED56.jpeg
 
Kom precis på att när jag gick i högstadiet på mitten av 2000-talet så var det coolaste som fanns att komma till skolan i mjukisbyxor! Det var på riktigt en trend när jag var typ 13-14 och jag kommer ihåg att jag bönade och bad mina föräldrar om att få köpa ett par som var tillräckligt "snygga" för att ha i skolan. Jag tror att jag fick det till slut, men fegade ur eftersom det mest var de coola tjejerna som hade det och jag var allt annat än cool...

Men herregud, jag hjärntvättades verkligen till att tro att det var sjuuuukt snyggt och lika sjuuuukt coolt! Så himla knäppt. Hade helt förträngt detta fram tills nu.

Låg- och mellanstadiet under 90-talet.. vct-jacka i grälla färger matchades med byxor i exakt samma grälla färger. Gärna med gummistövlar till som pricken över i !
 
Kom precis på att när jag gick i högstadiet på mitten av 2000-talet så var det coolaste som fanns att komma till skolan i mjukisbyxor! Det var på riktigt en trend när jag var typ 13-14 och jag kommer ihåg att jag bönade och bad mina föräldrar om att få köpa ett par som var tillräckligt "snygga" för att ha i skolan. Jag tror att jag fick det till slut, men fegade ur eftersom det mest var de coola tjejerna som hade det och jag var allt annat än cool...

Men herregud, jag hjärntvättades verkligen till att tro att det var sjuuuukt snyggt och lika sjuuuukt coolt! Så himla knäppt. Hade helt förträngt detta fram tills nu.
Jamen rätt coolt är det väl att lufsa runt i mjukisbyxor när man samtidigt har hela sin tonårsexistens att ta hand om? Snyggt är väl en mer öppen fråga, men rätt coolt, tycker jag allt.
 
Kom precis på att när jag gick i högstadiet på mitten av 2000-talet så var det coolaste som fanns att komma till skolan i mjukisbyxor! Det var på riktigt en trend när jag var typ 13-14 och jag kommer ihåg att jag bönade och bad mina föräldrar om att få köpa ett par som var tillräckligt "snygga" för att ha i skolan. Jag tror att jag fick det till slut, men fegade ur eftersom det mest var de coola tjejerna som hade det och jag var allt annat än cool...

Men herregud, jag hjärntvättades verkligen till att tro att det var sjuuuukt snyggt och lika sjuuuukt coolt! Så himla knäppt. Hade helt förträngt detta fram tills nu.

Jag är väl nåt år äldre än dig men vi hade också något sånt konstigt mode på högstadiet :rofl: Sen på gymnasiet så hade vi "cosy friday", alltså var det okej att ha mysbyxor på sig på fredagar men inte lika okej andra dagar om man inte gick typ Idrottslinjen :rofl:
 
Det gör jag verkligen inte. Konstaterade mest bara att jag otroligt sällan ser personer i mjukiskläder. Och att JAG tycker att det ser lite deppigt ut, vilket på inget sätt säger eller betyder att jag ser ner på personer med mjukiskläder.
Det är inte riktigt så enkelt. Kläder bär ett enormt symbolvärde. Det är ingen tillfällighet att man använder vissa plagg på Östermalm och andra plagg i Tensta för att ta några banala exempel. Man vill tillhöra en social grupp och vill visa det genom sina kläder. Generellt, det finns ju alltid avvikare och normbrytare. Det är ju därför som våra kungligheter ser likadana ut och Madde inte har lila hår i punkfrisyr. (vilket för övrigt hade varit superhäftigt).
 
Det är inte riktigt så enkelt. Kläder bär ett enormt symbolvärde. Det är ingen tillfällighet att man använder vissa plagg på Östermalm och andra plagg i Tensta för att ta några banala exempel. Man vill tillhöra en social grupp och vill visa det genom sina kläder. Generellt, det finns ju alltid avvikare och normbrytare. Det är ju därför som våra kungligheter ser likadana ut och Madde inte har lila hår i punkfrisyr. (vilket för övrigt hade varit superhäftigt).
Jag vet inte varför, men just när jag tänker på dem (kungabarnen) så tänker jag fyfan att växa upp som dem. Tänker i tonåren när man vill provocera och hitta sin identitet, det måste varit skit. Kan tänka mig grälen de måste haft hemma.
Nu färgar jag håret lila!!
Nej det gör du inte, Madde! -Drottning Silvia
Kärring!
 
Det är inte riktigt så enkelt. Kläder bär ett enormt symbolvärde. Det är ingen tillfällighet att man använder vissa plagg på Östermalm och andra plagg i Tensta för att ta några banala exempel. Man vill tillhöra en social grupp och vill visa det genom sina kläder. Generellt, det finns ju alltid avvikare och normbrytare. Det är ju därför som våra kungligheter ser likadana ut och Madde inte har lila hår i punkfrisyr. (vilket för övrigt hade varit superhäftigt).
Nåja, det går framåt även i kungafamiljen, även om det går långsamt :D

0FAFA909-6EF5-46E0-AB48-138C3EADD141.jpeg
 
Vågar jag berätta att jag inte ens har pyjamas på mig till frukost? Trosor och täcke.
Men andra måltider kan INTE ätas utan minst trosor och tshirt och helst byxor.
Jag äter hela tiden frukost i sängen nu :angel: så mysigt att äta och sedan ligga ned och dra sig en stund till :love:
 
Jag vet inte varför, men just när jag tänker på dem (kungabarnen) så tänker jag fyfan att växa upp som dem. Tänker i tonåren när man vill provocera och hitta sin identitet, det måste varit skit. Kan tänka mig grälen de måste haft hemma.
Nu färgar jag håret lila!!
Nej det gör du inte, Madde! -Drottning Silvia
Kärring!
Jag har också tänkt det! :eek: Herregud, det skulle ha varit skriverier i tidningarna om bara det, man vill ju inte påminnas om allt man gjort i tonåren heller :cautious:
 
HELT ÄRLIGT, medan jag var i den här tråden så dök det upp en annons från en webshop som jag gillar. Men det var något som drog till sig min blick i den där annonsen ....
328686a-emp.jpg

:laugh:
Oerhört passande med tanke på trädens ämne :D
 

Liknande trådar

Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 284
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 517
Senast: sjoberga
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 479
Senast: verser
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
732

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp