Gasar men bromsen ligger i

Jag försöker vara aktiv och fixa och dona, men det tar emot. Det känns som om jag gasar men inte lagt ur handbromsen. Jag har i alla fall gjort en sådd med strandkål och en med två sorters chili. Det kliar i fingrarna att fortsätta så, men det är för tidigt för tidigt att så det jag tänkt mig. Så jag får hålla mig.

Jag skulle behöva ta tag i min hushållsbokföring. Jag ligger efter sjukt mycket, men igår lyckades jag bokföra två veckor. Tar jag två veckor om dagen så är jag ikapp om två veckor. Jag har ju t.ex. ingen aning om vad katterna kostar i månaden, eftersom jag inte bokfört de utgifter jag haft. Kan vara bra att veta sånt. Nu kan jag bara göra en gissning.

Senaste elräkningen var en chock. Den var tredubbelt så hög mot månaden innan. Hoppsan. Så nu har jag stängt av luftvärmepumpen och eldar med ved i stället. Det blir så klart mer jobb med det, men jag lider ingen brist på ved. Räknar inte med att det syns på räkningen förrän nästnästa månad då jag var så sen på det.

Jobbsökandet går sådär. Jag skulle vilja få iväg massor med ansökningar, typ en om dagen minst, men det lyckas jag inte med. Jag skulle behöva börja på gym också så att jag faktiskt skulle klara vissa jobb. Men jag vet inte hur jag ska kunna motivera mig till det för tänk om jag ändå inte får ett sådant jobb och då har jag tränat i onödan. Vet inte vad det kostar heller.

Såg förresten ett jobb idag där man skulle jobba hemifrån. Man skulle kunna visa upp godkänt gymnasiebetyg i svenska och engelska om man kom på intervju. Det kan inte jag. I gymnasiet pluggade jag inte engelska. Och även om jag lärt mig engelska på egen hand efteråt så vete tusan om jag vill ha det som språk när jag jobbar. I don´t think so.
 

Klart man kan och träning vs kost är ca 80 vs 20 för oss vanliga svenssons. Inte 99 vs 1.

Äter du samma som nu, exakt samma! och börjar motionera/träna regelbundet så kommer du att gå ner i vikt. Inte lika snabbt eller lika mycket som om du också lägger om kosten, men minska i vikt gör du.
Tror att min viktuppgång bara bromsas. Inte mer än så.
 
Jag har dessvärre inte tiden. Måste vara bredd att börja jobba i april.


Kan man tävla i tai chi? Om inte, så ser jag ingen poäng med att bli bättre på det.
Ja det kan man. Både i sk form och i attack/försvar.
Finns former för vapen med (spjut och svärd tex).
Vet att det brukar vara träningar i Örebro, folk åker både långt ifrån och nära ifrån för att vara med. Alla nivåer. Då tränar dom ofta försvar.
 
Ja det kan man. Både i sk form och i attack/försvar.
Finns former för vapen med (spjut och svärd tex).
Vet att det brukar vara träningar i Örebro, folk åker både långt ifrån och nära ifrån för att vara med. Alla nivåer. Då tränar dom ofta försvar.
Tyvärr har jag inte någon lust alls att sitta och åka ända in till stan för att träna. Bensinen är dyr och det tar mycket tid.
 
Tyvärr har jag inte någon lust alls att sitta och åka ända in till stan för att träna. Bensinen är dyr och det tar mycket tid.
Kanske finns nåt närmare med. Jag har aldrig åkt med dit, men vet att flera jag tränat med har varit där.

Vi är alla åldrar på träning. Allt från 20-åringar till pensionärer. Alla tränar utifrån sin kropp och sina förutsättningar, finns tom nån som suttit och tränat nån gång.
Alla är dock överens om att det för kroppen rörligare och löser upp spänningar.

Du gör såklart som du vill, det var bara ett förslag vad du kunde prova om du vill.
 
Kanske finns nåt närmare med. Jag har aldrig åkt med dit, men vet att flera jag tränat med har varit där.

Vi är alla åldrar på träning. Allt från 20-åringar till pensionärer. Alla tränar utifrån sin kropp och sina förutsättningar, finns tom nån som suttit och tränat nån gång.
Alla är dock överens om att det för kroppen rörligare och löser upp spänningar.

Du gör såklart som du vill, det var bara ett förslag vad du kunde prova om du vill.
Googlade förut. Hittade inget.
 
Jag fattar det där med att inte komma igång. Jag är också bekväm och segstartad. Sen blev jag helt plötligt sjuk och insåg att jag behövde göra förändringar. Det stod absolut emot men vill jag ha livskvalite så måste det göras helt enkelt.
Du behöver ju inte bli Gunde Svan i sina glansdagar direkt men att ha som mål att ligga på sofflocket medan stekta sparvar flyger in i munnen är kanske inte realistiskt om en inte är typ Marie Antoinette möjligen
 
Jag har dessvärre inte tiden. Måste vara bredd att börja jobba i april.


Kan man tävla i tai chi? Om inte, så ser jag ingen poäng med att bli bättre på det.
Vad menar du med att du inte har tid? April är ju långt fram.
Jag tycker du för att komma igång ska göra korta program så det inte känns så jobbigt. Börja med typ en kvart varannan dag eller något sådant och ta något på Youtube som känns kul.
 
Vad menar du med att du inte har tid? April är ju långt fram.
Jag tycker du för att komma igång ska göra korta program så det inte känns så jobbigt. Börja med typ en kvart varannan dag eller något sådant och ta något på Youtube som känns kul.
Håller med! Det finns enormt mycket tid innan april, man hinner få ganska mycket bättre fysik på två månader, det skulle absolut göra skillnad.
 
Åh ena sidan förstår jag dig, jag har också svårt för att komma igång åh andra sidan så förstår jag inte ditt inlägg. Ditt dagboksinlägg, du är ju nöjd som det är och inget kommer att ändra situationen.

Ditt mål är klart, komma i form till april, men du verkar inte vara redo att ens försöka överväga att göra något, allt är tråkigt och meningslöst. Känner du så ska du givetvis ligga på sofflocket, tror du att inget hjälper dig så kommer det inte att hjälpa och då är det onödigt att skapa stress över situationen.
 
Vad menar du med att du inte har tid? April är ju långt fram.
Jag tycker du för att komma igång ska göra korta program så det inte känns så jobbigt. Börja med typ en kvart varannan dag eller något sådant och ta något på Youtube som känns kul.
Oj, nä jag tycker det är kort om tid till april. Två månader är ju ingenting.

Hur blir man redo för att jobba inom trädgård, då?
Gym?

Åh ena sidan förstår jag dig, jag har också svårt för att komma igång åh andra sidan så förstår jag inte ditt inlägg. Ditt dagboksinlägg, du är ju nöjd som det är och inget kommer att ändra situationen.

Ditt mål är klart, komma i form till april, men du verkar inte vara redo att ens försöka överväga att göra något, allt är tråkigt och meningslöst. Känner du så ska du givetvis ligga på sofflocket, tror du att inget hjälper dig så kommer det inte att hjälpa och då är det onödigt att skapa stress över situationen.
Det är ju inte säkert att jag får trädgårdsjobb (och som jag heller inte vill ha) och får jag inte ett sådant jobb så ser jag ingen mening med att träna. Jag känner mig bara piskad att söka sådana jobb och jag känner mig piskad att träna för att klara ett sådant jobb. Men får jag inte ett sådant jobb så har jag ju tränat i onödan. Och eftersom jag ju inte heller vill ha ett sådant jobb så blir det ju väldigt kluvet. Det är mycket motstånd och mycket vill inte.
 
Oj, nä jag tycker det är kort om tid till april. Två månader är ju ingenting.


Gym?


Det är ju inte säkert att jag får trädgårdsjobb (och som jag heller inte vill ha) och får jag inte ett sådant jobb så ser jag ingen mening med att träna. Jag känner mig bara piskad att söka sådana jobb och jag känner mig piskad att träna för att klara ett sådant jobb. Men får jag inte ett sådant jobb så har jag ju tränat i onödan. Och eftersom jag ju inte heller vill ha ett sådant jobb så blir det ju väldigt kluvet. Det är mycket motstånd och mycket vill inte.
Man tränar ALDRIG i onödan. Även om du får ett kontorsjobb ger träning massor, sitta stilla framför en dator sliter på kroppen. Och två månader är MASSOR av tid att komma i form.
 
@Wille Jag vet inte om det här är ett sånt tips som du kanske inte önskar, i så fall är det bara att bortse ifrån.

Jag började träna förra året och startade med att följa Sandra Friberg på olika kanaler. Hon har flera gratisvideor på youtube som man kan titta på, ofta visar hon enklare varianter och så också om man inte kan hoppa t.ex. (jag kan inte det pga skador).

Det är såklart inte för alla, men för mig funkade det bra som startskott, köpte ett par av hennes träningsprogram och märkte skillnad ganska snabbt faktiskt. Då gjorde jag tre pass på 15-20 minuter tre gånger i veckan.

På samma tema så vet jag andra som kollar på youtubevideos med Chloe Ting.
 
Tycker tävling tycks motivera dej en massa, hitta en träningsform som du har möjlighet att tävla i😃
Det kan funka för stunden. Löptränade ju förut för att springa ett lopp. Men när loppet var över tappade jag all motivation. Jag lockades aldrig av en karriär inom löpningen.

Det är skillnad mot ridningen där jag velat avancera genom klasserna.
 
Jag har lite svårt för det där med motivation och belöning. Jag har nog aldrig haft en sån känsla men det betyder ju också att jag heller aldrig tror mig få motivation eller belöning utan jag måste göra det iallafall (oavsett vad det är för något).

jag är en sån som tröttnar väldigt snabbt, kan hålla igång med något ett par veckor men sen faller det, men har fått många bra tips i denna tråd hur man kan hålla igång och framförallt mentalt. Där är det som sviker hos mig, det mentala och bekväma. Därför blev jag aldrig "proffs" även om jag visste att om jag bara höll i så var jag väldigt duktig, hade talang. Men latheten och bekvämligheten tog överhand.

Nu har jag ett mål, mitt knä bråkar förvisso men jag tänker jag ska köra på tills det ev går sönder.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Snart har jag varit anställd på mitt nuvarande jobb i fem månader. Fem månader, och jag har ännu inte hittat min roll, min mening eller...
Svar
3
· Visningar
1 124
Senast: Javan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ...sa en kollega till mig härom dagen. Jag kunde förstås inte låta bli att svara ”Nog för att jag har gått upp lite i vikt på senaste...
Svar
15
· Visningar
2 364
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
675
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 013
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp