Bukefalos 28 år!

Gekås - Ullareds stora BILDTRÅD 2015!

Har köpt eksemtäcken(extremt insektskänsliga häst) och dom har varit bra. Ska dit fredag-lördag :) Hoppas på att fynda!!
 
Deras insektstäcken är både billigare och har bättre passform än både Globus och Biltema, enligt min häst alltså.
Hans täcke är inne på 3e året nu och det finns inte ett hål där det inte ska vara något.
Bara att slänga in i maskinen och tvätta och sen antingen hänga på tork eller lägga det direkt på hästen och låta torka färdigt där.
Det senare är mycket uppskattat varma sommardagar ;)
 
Noen som vet om de har noen eksemdekken nå? Skal brukes på liten, kort og smal Islandshoppe. Hun har ikke eksem, men er litt følsom for insektene. Har de fortsatt horseware? Så på ullaredbloggen at de har hv polo, har de noe kult derfra? Skal dit i mai/juni en gang, gleder meg. :)
 
Noen som vet om de har noen eksemdekken nå? Skal brukes på liten, kort og smal Islandshoppe. Hun har ikke eksem, men er litt følsom for insektene. Har de fortsatt horseware? Så på ullaredbloggen at de har hv polo, har de noe kult derfra? Skal dit i mai/juni en gang, gleder meg. :)

Är där nu. Dom har Horsewaretäcken (ofodrade regntäcken) och det finns även eksemtäcken. HV Polo finns en hel del: vinterjackor, ridbyxor, fleecetröjor, luvtröjor.
 
Någon vänlig själv som skulle kunna tänka sig att köpa ett zebrarandigt eksemtäcke i 135 och skicka till mig? Bor i norrland och det är lite väl långt till gekås ;):(
 
Var på jobb i krokarna av Falkenberg så bilen råkade köra fel på vägen hem:angel:
Dock besviken. Ville ha ett zebraflugtäcke men fanns bara i storlek älg, exem-varianten gillade jag inte tyget (olika på zebra och vanligt av samma märke) och de limegröna benskydden lika så :cry: Riktigt tunna regntäcken fanns bara i svart, vilket inte känns så logiskt när jag vill ha ett riktigt tunt täcke vid för blött lerigt väder men ändå inte kallt eller risk för sol.
Men diverse sårtvätt, läderrengöring och en mineralbalja fick följa med hem tillsammans med ett Mio-flugtäcke.

@mikaela_1231 De hade ridregnrockar idag.
 
Jag ska till Ullared på torsdag 14/5!
Vill ni att jag kollar läget på en del utrustning så är det bara att svara!
Kommer även skriva vad jag köpte och priser. Kommer ta bilder och kanske ta bilder på lite annat i sortimentet!:D
 
Okej.. Jag är inte förtjust i rosa men med små hästar (Shetlandsponnys) är det oftast just rosa utrustning som finns att tillgå - så var också utbudet på Gekås vid mitt besök den 9/5. Jämfört med den inköpslista som jag hade med mig så var det ytterst lite som jag lyckades hitta. Bidrar med en översiktsbild på det som följde med hem och en lista under bilden med lite mer info.

20u5zxs.jpg


2 x Gammelrosa ofodrat regntäcke storlek 85cm á 229kr
1 x Rosa fleecetäcke storlek 85cm á 169kr
1 x Rosa fleecetäcke storlek 95cm á 169kr
3 x Rosa repgrimma storlek ponny á 19,90kr
2 x Vinröd grimma storlek Shetland á 19,90kr
1 x Vinröd grimma storlek Ponny á 19,90kr
2 x Småmaskigt hönät á 99kr
2 x Grimmudd äkta fårskinn á 29,90kr
1 x Pannband med stora diamanter storlek Cob á 99kr
2 x Flughuvor storlek ponny á 49,90kr
1 x Bruna stigläder stl 110cm á 99kr
1 x Digital våg á 49,90kr
1 x Universal saltsten 3pack á 39,90kr
 
Tog en tripp till Gekås igår. Försöker hålla igen på slantarna lite så blev inte massa onödigt (läs roligt. De hade mycket fina HV polo kläder! Men jag fick gå rakt förbi...

Kom hem med

- två regnrockar, en till mig i reserv och en beställd till en inackordering.
- Tre exemtäcken stl 125(mätte 120 över ryggen), ett av dom beställt av inackordering.
- En exemluva
- Två flughuvor (köpte förra året, är jättebra!)
- Läderservetter
- grimma i Cerise/vit/svart + grimskaft
- grimskaft blå/vit/rött
- sadelhållare
-Plastblomma till sadelkammaren

Och smartaste idén!
Bagageväskeskyltar i hårdplast med lite plastficka för id-lapp. De här skall jag använda som märkning på våra fodertunnor! Undra vad kassapersonalen tänkte när jag köpte dessa 6 med danska flaggor på... Hehe

Tror bilder kan komma under dagen.
 
Jag ska åka dit snart och köpa lite grejer till ponnyn. Någon som vet om följande finns:
Pullarträns
Linfröolja
Benlindor
Sadelöverdrag
B-vitamin (flytande)
Hovolja
 
Är det någon som ska till Ullared närmaste 2 veckorna och kan tänka sig ta en beställning? Var där i lördags och pillade på 2 grejer som jag nu känner att jag mååååste ha! ;)
 
Var där igår. Köpte INGENTING till hästen. Hittade verkligen inget intressant :o (Är jag sjuk?)
nä, jag var där förra helgen, kom hem med precis det jag åkte dit för. intec-stigbyglar, grimskaft och sadeltvål. Klämde på två saker till men var inte sugen nog där och dåför att köpa, ändrade mig ju när jag kom hem, heh.
 

Liknande trådar

Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
23 261
Senast: zassoo
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
32 138
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 381
Senast: machafuko
·
Övr. Barn Långt och ganska rörigt inlägg Hej alla. Skriver detta anonymt då jag inte vill outa mig själv eller familjen. Jag är bonusförälder...
Svar
13
· Visningar
2 397
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp