Bukefalos 28 år!

Gekås - Ullareds stora BILDTRÅD 2015!

Så stille det var i denne tråden da. :p ingen som har vært der i det siste? Jeg skal dit i neste uke! :D Håper å finne amigo regndekken, eksemdekken, jakke fra hv polo, condriglucos, msm og masse mer! Noen som vet om de har amigo fluedekken med vamoose?

I tillegg til hestestæsj skal jeg kjøpe masse neglelakk! Hørt at isadora neglelakk er sykt billig der. Lurer på om de har Opi og essie også. :)
 
Så stille det var i denne tråden da. :p ingen som har vært der i det siste? Jeg skal dit i neste uke! :D Håper å finne amigo regndekken, eksemdekken, jakke fra hv polo, condriglucos, msm og masse mer! Noen som vet om de har amigo fluedekken med vamoose?

I tillegg til hestestæsj skal jeg kjøpe masse neglelakk! Hørt at isadora neglelakk er sykt billig der. Lurer på om de har Opi og essie også. :)
Fant et amigo fluedekken, uten vamoose. Du må opp denne gangen, hetseavdelingen er bra men resten er underbart ;) (mye folk bare, mindre nede)
 
Jag hade en heldag på Gekås i torsdags och självklart blev det en hel del hästsaker. Sitter i bilen på väg hem, så jag ska försöka komma ihåg allt från minnet :

Jacka, HV Polo
Collegetröja med dragkedja, HV Polo
Lädertvål, Effol
Läderbalsam, Effol
Ofodrat regntäcke, Horseware
Ylletäcke
Diverse antiflugprodukter, Renons
Träns, Horze
Vetwraps
Himalaya saltsten x 2
Pälsglans
Rullad bomull
Mag och tarm, Krafft
Flytande multivitamin
Dressyrsadelgjord neoprene
Febertermometer


Tror det var allt för denna gång :)
 
Är det någon som vet om de har ofodrade regntäcken med halvhals? Funderar på att åka dit men det blir ju så dyrt ;)
 
Jag shoppade två eksemtäcken på Ullared med hjälp av en kompis. Tanken är ett som pyjamas inne och ett i reserv om Boettäcket skulle gå sönder.
Passformen är sådär, fick ta fram symaskinen lite. Men för det priset duger de - men jag tror inte de står emot kli direkt bra?
Huvan är groteskt stor - storlek ponny passar troligtvis en ardenner.

Ang HW så kolla priset. Amigo Jersey cooler är dyrare (10 kr bara men ändå) på Ullared än på Strömsbergs Gård (som ju inte brukar vara billigast bland de vanliga affärerna heller).
 
Börjar ladda inför 3-dagarsturen till GeKås i augusti och funderar lite på catagos dressyrskydd.
Hur e de i storlek? Normala/små/stora?
Har nordsvensk som drar full i skydd, men full kan oxå vara litet ibland då benen e grova och hovskägget fluffigt :p
 
Börjar ladda inför 3-dagarsturen till GeKås i augusti och funderar lite på catagos dressyrskydd.
Hur e de i storlek? Normala/små/stora?
Har nordsvensk som drar full i skydd, men full kan oxå vara litet ibland då benen e grova och hovskägget fluffigt :p
Jag upplevde dom som ganska normala i storleken :) Själv mätte jag hästen och hade måttband med mig och mätte skydden :) Min har storlek cob, liten häst på 153 cm med ganska smala och korta ben :)
 
Var iväg i fredags och shoppade saker till nyinköpta hästen, inte så mycket skoj mest nödvändiga saker men det blev en hel del täcken :laugh:
20150710_210423_55a02108ddf2b37ce1f4791a.jpg

Lila transportskydd
20150710_210931_55a0210b9606ee200d39160d.jpg

Stalltäck 200g, Vintertäcke 300g, Regntäcke med fleecefoder, Fleecetäcke, Fleecetäcke med hals, Flugtäcke med hals och Skrittäcke.
20150710_211403_55a0210d2a6b221ba74e55b9.jpg

4 st damasker med fluff, Senskydd och bakbens skydd.
20150710_211548_55a021112a6b221c4665cdb0.jpg

2a handsotering flugmössa, lädergrimma, bogskydd, nummerlapp med rosa bling och longeringslina.
20150710_211704_55a02115e087c32b7ab709bd.jpg

Rosa gummisnoddar, ryktborste med skrapa, borste, hovkrats, slicksten, himalayasten och godis.
20150710_211834_55a02119e087c306b266a6f4.jpg

Liniment, alovera, flugkräm, flugspray, salva, läderrengörning och läderbalsam.
 
Börjar ladda inför 3-dagarsturen till GeKås i augusti och funderar lite på catagos dressyrskydd.
Hur e de i storlek? Normala/små/stora?
Har nordsvensk som drar full i skydd, men full kan oxå vara litet ibland då benen e grova och hovskägget fluffigt :p
Mät dom skydden han har hemma som sitter bra och sen mäter du skydden när du är i affären :)
 
Någon som vet om de har kvar limegröna senskydd storlek s? Har för mig att de säljs i sett om 4 men är intresserad av bakskydden då mitt ena försvann ner i ett surhål :(
 
Ska till Ullared snart :banana: vet ni om det finns regntäcken med hals, helst med lite foder i, pikéer och några snygga ridbyxor? ;)
 
@Matilda - var där i torsdags och de hade väldigt mycket pikéer, både på hästavdelningen och damavdelningen! En salig blandning av ridbyxor, om de var snygga är ju subjektivt ;) Men fanns både färggranna och basic.
 
Har aldrig varit på Ullared:) Men blir lite nyfiken vad det är för priser på HV-Polo kläderna. Mycket billigare där?
 
Jag ska dit imorgon så vi får väl se om det trillar ner nåt i kundvagnen. Fast jag behöver verkligen inte en enda hästpryl. Såååå....det kommer garanterat slinka med något ändå. :D
 

Liknande trådar

Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 823
Senast: zassoo
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 672
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 355
Senast: machafuko
·
Övr. Barn Långt och ganska rörigt inlägg Hej alla. Skriver detta anonymt då jag inte vill outa mig själv eller familjen. Jag är bonusförälder...
Svar
13
· Visningar
2 378
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp