Gift vid första ögonkastet 2023

Alltså jisses, de enda jag tror på är Stina och Fredrik. Så fina ihop bara helt naturligt, inget de måste visa upp eller försöka för att få fram.

Arvid har ju byggt upp hela sin persona kring att vara militär, han är liksom inget annat än bilden han har av hur en militär är. Ida gillar med den bilden av att ha en sådan make, iaf till en början. Vet inte om hon kommer tycka han är så rolig i längden. De två försöker så mycket att vara ”det bästa paret” men det känns bara falskt och ohållbart.

Alex och Lina är ju så tråkiga att klockorna stannar. HITTA PÅ NÅT!! Sluta vara så timida och behagliga, våga annat annars kommer ni sluta som bekanta. Tror dock det har lite med hennes sjukdom att göra, som att både hon och han ser henne som skör.

August och Carro tycker jag faktiskt bara kan sluta försöka. De kommer aldrig kunna mötas på mitten, alldeles för olika. Jag blir tokig på August, vem fan får för sig att det är ok att spika i en stuga man HYR? Respektlös och barnslig.
 
Det är enda paret jag gillar. Och så tycker jag Arvid verkar ok också även om han pratar som en robot.

Jag har otroligt svårt för Arvid, eller så som han framstår/framställs här, och har haft det i princip från början. Skrattar han någonsin? Annat än ler belåtet åt sina egna stela floskler "vem behöver lunch när man kan kyssa dig" "nu vet jag vad det är att vara kär och galen"? O_o Nej, Ida förtjänar mycket bättre!

Men instämmer angående Stina och Fredrik. :love: Det var dem jag dissade hårdast bara utifrån presentationen att han beskrev sig som "snäll" och hon som "har skinn på näsan", och så är de så fina tillsammans! Jag blir gärna motbevisad där och jag är helt ok med att de är "tråkiga". Hans pedantiska sida förlåts av att han kan bjuda på sig själv som i att försöka sig på lite Spice Girls-koreografi. Mkt charmigt! Och det är väl det enda paret där båda två aktivt verkar vilja lyssna på och bry sig om vad den andre säger.

Lina och Alex var mitt favoritpar de första avsnitten men nej nej nej, det känns bara plågsamt och hopplöst nu. Ser inte heller att hon försöker särskilt mycket att intressera sig för vem Alex är eller att själv försöka bidra till den djupare samhörighet hon saknar, utan det är mest negativt hackande och direkt eller indirekt kritik. Förvisso sa hon sig ha uppskattat att han var med henne på sjukhuset men det räcker ju inte så långt.
 
August påminner en hel del om en kille jag dejtade kort för många år sedan. Det gemensamma var att de båda hade någon grej för att utmana saker som man sa. Det provocerande för mig var att han jag dejtade inte kunde se att vissa regler eller normer finns där för att visa hänsyn till andra människor. Jag bodde i lägenhet då och det fanns regler kring våra gemensamma utrymmen dvs att cyklar skulle stå i cykelförrådet och inte i trånga gångar eller att man inte skulle ställa sina saker i tvättstugan eller spela musik högt på kvällen.

Men han jag dejtade såg det bara som att det är bra att utmana. En sån sak som August gjorde med att spika upp spiken hade han också kunnat göra. Medan jag hade tyckt att det var respektlöst.
 
Ingen mer som reagerade på att Arivd och Ida glatt sköt fast det ena föremålet efter det sndra i väggar och bjälkar med häftpistol?

Jag hade blivit skitsur som stugägare.
 
Ingen mer som reagerade på att Arivd och Ida glatt sköt fast det ena föremålet efter det sndra i väggar och bjälkar med häftpistol?

Jag hade blivit skitsur som stugägare.
Antar att produktionen går in och betalar skadegörelsen, men det är inte särskilt bra att lämna okommenterat på bästa sändningstid.
 
Ingen mer som reagerade på att Arivd och Ida glatt sköt fast det ena föremålet efter det sndra i väggar och bjälkar med häftpistol?

Jag hade blivit skitsur som stugägare.
Ja jag undrade också om det är så som folk beter sig när de hyr en stuga? Att vara så oförsiktig med andras saker...
Mina föräldrar hyrde ut sitt sommarställe några gånger men jag inser nu att de måste ha haft tur och haft folk som var försiktiga..
 
August påminner en hel del om en kille jag dejtade kort för många år sedan. Det gemensamma var att de båda hade någon grej för att utmana saker som man sa. Det provocerande för mig var att han jag dejtade inte kunde se att vissa regler eller normer finns där för att visa hänsyn till andra människor. Jag bodde i lägenhet då och det fanns regler kring våra gemensamma utrymmen dvs att cyklar skulle stå i cykelförrådet och inte i trånga gångar eller att man inte skulle ställa sina saker i tvättstugan eller spela musik högt på kvällen.

Men han jag dejtade såg det bara som att det är bra att utmana. En sån sak som August gjorde med att spika upp spiken hade han också kunnat göra. Medan jag hade tyckt att det var respektlöst.
Vet inte på rak arm om jag dejtat någon som är sådär, men jag har haft sådana i min bekantskap ganska ofta. Och jag tycker verkligen att det är en så extremt oattraktiv egenskap att utmana saker för utmanandets skull. Det är jättevettigt att vara normkritisk överlag, men det där är ju något annat...
 
Ja jag undrade också om det är så som folk beter sig när de hyr en stuga? Att vara så oförsiktig med andras saker...
Mina föräldrar hyrde ut sitt sommarställe några gånger men jag inser nu att de måste ha haft tur och haft folk som var försiktiga..
Tänker att de ju ändå fått i uppgift att styla varsin stuga - man brukar väl inte börja inreda annars om man hyr nåns hus...:)
 
Tänker att de ju ändå fått i uppgift att styla varsin stuga - man brukar väl inte börja inreda annars om man hyr nåns hus...:)

Ja, det kan också ha varit överenskommet med de som lånade ut sin stuga till produktionen, fast jag tänker att det hade varit värt att nämna (om det inte gjordes det).
 
Vet inte på rak arm om jag dejtat någon som är sådär, men jag har haft sådana i min bekantskap ganska ofta. Och jag tycker verkligen att det är en så extremt oattraktiv egenskap att utmana saker för utmanandets skull. Det är jättevettigt att vara normkritisk överlag, men det där är ju något annat...
Ja precis. Jag tänker också att det är viktigt att utmana och ifrågasätta. Men ändå ha med sig respekt för andra människor och deras saker.

Det jag tyckte var tråkigt när jag dejtade personen var att han alltid sa just att han var lekfull, öppensinnad, nyfiken och att jag var tråkig.

Haha... nu fick jag fler minnen av den tiden... tex att personen ställde sig och rökte i mitt fönster. Jag minns att han skämtade om att han skulle kasta ut fimparna genom fönstret. Jag bodde på andra våningen vilket då innebar att de skulle komma på gräsmattan precis utanför grannens fönster eller på gatan vid trappuppgången. Jag sa då att han inte skulle det men sen märke jag att han ändå hade gjort det. Jag tog sen upp det och då sa han att han gjorde det eftersom han ville utmana mitt sätt att tänka. Efter ett tag slutade jag dejta personen vilket nog var ett av de bästa beslut jag tagit.
 
Ja precis. Jag tänker också att det är viktigt att utmana och ifrågasätta. Men ändå ha med sig respekt för andra människor och deras saker.

Det jag tyckte var tråkigt när jag dejtade personen var att han alltid sa just att han var lekfull, öppensinnad, nyfiken och att jag var tråkig.

Haha... nu fick jag fler minnen av den tiden... tex att personen ställde sig och rökte i mitt fönster. Jag minns att han skämtade om att han skulle kasta ut fimparna genom fönstret. Jag bodde på andra våningen vilket då innebar att de skulle komma på gräsmattan precis utanför grannens fönster eller på gatan vid trappuppgången. Jag sa då att han inte skulle det men sen märke jag att han ändå hade gjort det. Jag tog sen upp det och då sa han att han gjorde det eftersom han ville utmana mitt sätt att tänka. Efter ett tag slutade jag dejta personen vilket nog var ett av de bästa beslut jag tagit.
Personen du beskriver låter mer som en trotsig tonåring som vill testa gränserna som morsan och farsan står ut med (och som saknar konsekvenstänket som kommer lite senare) snarare än en vuxen och "öppensinnad" människa.
 
Ja, det kan också ha varit överenskommet med de som lånade ut sin stuga till produktionen, fast jag tänker att det hade varit värt att nämna (om det inte gjordes det).
Det pratades väldigt mycket om att inte spika, så tror ingen missade att det (enligt de flesta..) är olämpligt att ”förstöra” andras egendom. Skulle ju bli ett intressant program om allt olämpligt kommenterades löpande :) (olämpligt att dricka för mkt alkohol, det kan vara olämpligt att bada ensam, passera aldrig avspärrningar, osv. osv.)
 
För övrigt funderar jag på om Agusts lite malplacerade berättelse om tidigare doftövning var något som alls hade hänt, eller om det var ännu en medveten del som ett gränsöverskridande experiment. Han vet ju att Carro har haft synpunkter på hans lukt tidigare och de verkar ju båda ha checkat ut från att verkligen vilja rädda relationen, så varför inte twista till det lite till när man ändå håller på bara för att provocera fram någon reaktion.

(Och samtidigt, om det skulle ha hänt någon i gänget att sniffa omkring på en storvuxen man bara som en intressant närhetsövning, så talar oddsen starkt för att det skulle vara Agust.)
 
För övrigt funderar jag på om Agusts lite malplacerade berättelse om tidigare doftövning var något som alls hade hänt, eller om det var ännu en medveten del som ett gränsöverskridande experiment. Han vet ju att Carro har haft synpunkter på hans lukt tidigare och de verkar ju båda ha checkat ut från att verkligen vilja rädda relationen, så varför inte twista till det lite till när man ändå håller på bara för att provocera fram någon reaktion.

(Och samtidigt, om det skulle ha hänt någon i gänget att sniffa omkring på en storvuxen man bara som en intressant närhetsövning, så talar oddsen starkt för att det skulle vara Agust.)
Haha... Alex min när August berättade om doftövningen...
 
För övrigt funderar jag på om Agusts lite malplacerade berättelse om tidigare doftövning var något som alls hade hänt, eller om det var ännu en medveten del som ett gränsöverskridande experiment. Han vet ju att Carro har haft synpunkter på hans lukt tidigare och de verkar ju båda ha checkat ut från att verkligen vilja rädda relationen, så varför inte twista till det lite till när man ändå håller på bara för att provocera fram någon reaktion.

(Och samtidigt, om det skulle ha hänt någon i gänget att sniffa omkring på en storvuxen man bara som en intressant närhetsövning, så talar oddsen starkt för att det skulle vara Agust.)
Av alla grejer och workshops som just burners sysslar med är nog att lukta på svettiga män den mest ordinära saken man kan tänka sig.


Jag var på ett burn förra sommaren (är rätt säker på att jag såg just Agust där t.o.m) och gick på en del av dom mer "tama" worksshopsen de hade och jag känner mig traumatiserad. :laugh: Fattar till 100% att Carro inte går igång på det.
 
Tur att Arvid hade en tröja med "Försvarsmakten" tryckt på ryggen (även) under Greklandssemestern, så vi inte hinner glömma vad det nu var han jobbade med. O_o Ida fortsatt stabil, älskar att hon står pall och inte viker ner sig i vilja att vara till lags eller inte skapa dålig stämning. Men det är fortsatt svårt att se dem riktigt bekväma tillsammans i det sociala och hur deras umgänge och helgkvällar skulle gestalta sig på lång sikt. En superkontrollerad allvarlig typ med sin heliga ensamtid och en glad/sprallig, extrovert partytjej.

Det gläder mig också att Alex åtminstone nu säger att han inte heller kan eller ska hålla på och anpassa bort sig själv, bara för att vara till lags. Men sedan behöver han nog ändå påminna sig om det då och då. Samt att expert-Fredric passade tillbaka "magi-bollen" till Lina typ "jamen gör nåt själv då och gnäll inte bara på din magi-saknad"?!
 
Nu har jag sett dagens avsnitt.
Arvid alltså… vilken bebis han är mit Ida i frågan om alkohol. Vad han har upplevt innan ska han inte lasta henne för. Och han lägger dåligt samvete på henne genom sina åsikter och funderingar utan att för en sekund undra över om det är HAN som har ett problem och inte hos henne som problemet ligger. När han sen säger att det är osexigt och han får avsmak om och om igen så exporterar jag. Hon har väl ingen skyldighet att behaga honom i allt hon gör?
Go Ida 🤘 Hon verkar stark och vettig.

Fredrik och Stina: så goa och fina mot varandra. De verkar genuint tycka om varandra och verkligen gilla att hänga ihop. Och de verkar också ha en riktigt bra dialog och väljer att se saker från den goda sidan.

Lina och Alex: Motsatsen till föregående par. Alex försöker verkligen hitta fram till Lina men hon känns helt stängd till dess hon återkommer till Malmö.
Ute på ön och Alex säger: vi hade kul igår.
Hon: Tycker du?
Han: ja på slutet när vi satt själva och pratade.
Hon: ……….mmmmm…… Ingen respons eller ger något tillbaka i samtalet.
Kanske var det bara han som hade kul?
De försöker till viss del men jag tror inte på dem.

Carro och Agust: kan inte experterna bara bryta innan de båda mår pyton.
 
Nu har jag sett dagens avsnitt.
Arvid alltså… vilken bebis han är mit Ida i frågan om alkohol. Vad han har upplevt innan ska han inte lasta henne för. Och han lägger dåligt samvete på henne genom sina åsikter och funderingar utan att för en sekund undra över om det är HAN som har ett problem och inte hos henne som problemet ligger. När han sen säger att det är osexigt och han får avsmak om och om igen så exporterar jag. Hon har väl ingen skyldighet att behaga honom i allt hon gör?
Go Ida 🤘 Hon verkar stark och vettig.

Fredrik och Stina: så goa och fina mot varandra. De verkar genuint tycka om varandra och verkligen gilla att hänga ihop. Och de verkar också ha en riktigt bra dialog och väljer att se saker från den goda sidan.

Lina och Alex: Motsatsen till föregående par. Alex försöker verkligen hitta fram till Lina men hon känns helt stängd till dess hon återkommer till Malmö.
Ute på ön och Alex säger: vi hade kul igår.
Hon: Tycker du?
Han: ja på slutet när vi satt själva och pratade.
Hon: ……….mmmmm…… Ingen respons eller ger något tillbaka i samtalet.
Kanske var det bara han som hade kul?
De försöker till viss del men jag tror inte på dem.

Carro och Agust: kan inte experterna bara bryta innan de båda mår pyton.
Blev illa berörd när Alex säger att de hade roligt och skrattade och hon frågar ”när då?”.
Han försöker verkligen och hon känns mest tråkig och osocial. I dagens avsnitt verkade det som att det släppte en spärr för henne och hon bjöd lite mer på sig själv, jag hoppas att det håller i sig!
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 258
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 831
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 225
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 225
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp