Gnälltråden - Dog edition

Jag förstår att hänvisningen "sån där 99,5% hund" inte gick fram.
Och gör den inte det så blir ju tolkningen av texten precis tvärtom, det håller jag med om.
Får säga att även jag läste ditt inlägg som att din hund i 99,5 % av fallen går fram till mötande hund, dvs inte lyssnar... Har läst om ditt inlägg och läser det fortfarande på det sättet. Men förstår nu att det inte var menat på det sättet.
 
Får man klaga över sig själv och sin egen hund också i den här tråden?

Så jävla less, både jag och hunden är höggravid. Min kropp gör så satans ont att jag bara vill gråta. Att promenera finns inte på världskartan. En liten liten spark tur per dag är på sin höjd va jag orkar. Sambon har inte tålamod med min hund då hon beter sig extremt illa mot hans hund när man är ute och går med dom tillsammans (man behöver ha en nål I ögat på min tik hela tiden annars tar hon tillfället i akt och nyper till sambons hund i rent överslag för att hon är så jäkla rastlös).
Jag tar mig knappt ner på golvet och än mindre upp från golvet så att klippa klorna är ett jäkla gissel.

Håller på att bli fullständigt tokig. Har så jävulst dåligt samvete över hundstackarn....
För dagen -Världen sämsta hundägare.
Slut på gnäll...

Usch så jobbigt, klart man får klaga! Men sambon får väl ta separata promenader med hundarna helt enkelt, om det funkar bättre än att ta båda hundarna samtidigt. Kan jag tycka då...
 
Usch så jobbigt, klart man får klaga! Men sambon får väl ta separata promenader med hundarna helt enkelt, om det funkar bättre än att ta båda hundarna samtidigt. Kan jag tycka då...
Ah det kan man ju tycka men tydligen är det alldeles för jobbigt (och här någonstans undrar jag varför det inte finns någon form av faderskapsutbildning med obligatorisk 25 kilos dräkt och prova på värkar -men det gnället kanske jag ska ta i en annan tråd 😅)
 
Ah det kan man ju tycka men tydligen är det alldeles för jobbigt (och här någonstans undrar jag varför det inte finns någon form av faderskapsutbildning med obligatorisk 25 kilos dräkt och prova på värkar -men det gnället kanske jag ska ta i en annan tråd 😅)
Ja du.... om han tycker det är för jobbigt att gå två rundor med hundarna nu, så kan man ju förstås undra hur det ska bli sen... O_o
 
Kan inte bestämma mig för om vi ska åka och träna eller inte :meh:.

Förra onsdagen åkte vi och jag ville bara hem direkt. Men eftersom jag åker med en annan var det bara att vänta och längta hem i en och en halv timme. Men det är lyx att kunna åka och träna inne när det är så kallt...
 
Kan inte bestämma mig för om vi ska åka och träna eller inte :meh:.

Förra onsdagen åkte vi och jag ville bara hem direkt. Men eftersom jag åker med en annan var det bara att vänta och längta hem i en och en halv timme. Men det är lyx att kunna åka och träna inne när det är så kallt...
Bestämt mig för att inte hänga med och känns nu som om jag kommer ångra det lika mycket som att jag följde med förra veckan 🙈.
 
Just nu vill nog min hund gnälla på mig.
Jag har ingen bra dag så det lev ngen långpromenad idag,. Vi ar bara varit ute och kissat på tomten ett antal gånger.

han gnäller, sitter och skäller på mig och tycker jag är allmänt tråkig. Och ja, det är jag. men jag orkar inte mera.
Mutar med kycklingstrupe och slänger lite leksaker. Men han tycker inte det räcker.
Nya tag imorgon. (och kan inte snön och isen försvinna så vi kan gå upp i skogen så han får springa lös nån gång! )
 
Snö är tydligen kul. :arghh:

Det kom friska tio cm snö så jag har varit ute och skottat. När jag totalt tagit slut och ville gå in så var vi inte riktigt överens.

Jag bad honom gå in. Han stod långt bort i trädgården och tittade på mig. Viljornas kamp. Efter nån minuts stirrande på varann bestämde han sig för att han kunde tänka sig att lyda. :meh:

Åh vad jag skulle vilja ha en hund som tycker att jag är rolig och åtminstone har en ytte pytte liten will to please.
 
Väcker denna tråd pga behöver gnälla. Var hos vet i veckan och medans jag och pudeltant stod vid receptionen kom en kvinna ut från ett rum med en typ westie i flexikoppel, som hon helt har missat har en låsknapp? Vi stod fem meter bort men hennes hund lyckades ställa sig nästan nos mot nos med min innan jag pep till med ett "Ursäkta, min hund är inte så trevlig", varpå hon lite halvt engagerat halar in sin hund utan att låsa kopplet, så den strosar självklart runt ändå och vi fick i princip backa in i kattväntrummet. Alltså det finns ju stolpskott som tycker att deras hundar ska hälsa på allt och alla, men hos veterinären? Tänk om min hund har en jättesmittsam sjukdom liksom.

Sen finns det en man i vår brf som har en valp/unghund av någon staff/bullyras som helt skiter i koppel eller sin hunds säkerhet. Har sett honom på vändplanen där det kör ganska många bilar, han slänger sopor och hunden är typ 15 meter bort och gör sin egen lilla grej? Deras kvällsrundor består av att han går med nyllet i telefonen och hunden strosar 20 meter bakom, ibland drar han till med en vissling men annars verkar han helt oengagerad. Hunden i fråga har jättefin inkallning och så, men jag litar inte en sekund på varken min pudel eller den andra hunden ifall vi möts på nära håll. Vad händer när den blir könsmogen och bestämmer sig för att husse är tråkig liksom? Ska man behöva ha extra koppel i fickan för att daska till lösa unghundar?
 
Väcker denna tråd pga behöver gnälla. Var hos vet i veckan och medans jag och pudeltant stod vid receptionen kom en kvinna ut från ett rum med en typ westie i flexikoppel, som hon helt har missat har en låsknapp? Vi stod fem meter bort men hennes hund lyckades ställa sig nästan nos mot nos med min innan jag pep till med ett "Ursäkta, min hund är inte så trevlig", varpå hon lite halvt engagerat halar in sin hund utan att låsa kopplet, så den strosar självklart runt ändå och vi fick i princip backa in i kattväntrummet. Alltså det finns ju stolpskott som tycker att deras hundar ska hälsa på allt och alla, men hos veterinären? Tänk om min hund har en jättesmittsam sjukdom liksom.

Sen finns det en man i vår brf som har en valp/unghund av någon staff/bullyras som helt skiter i koppel eller sin hunds säkerhet. Har sett honom på vändplanen där det kör ganska många bilar, han slänger sopor och hunden är typ 15 meter bort och gör sin egen lilla grej? Deras kvällsrundor består av att han går med nyllet i telefonen och hunden strosar 20 meter bakom, ibland drar han till med en vissling men annars verkar han helt oengagerad. Hunden i fråga har jättefin inkallning och så, men jag litar inte en sekund på varken min pudel eller den andra hunden ifall vi möts på nära håll. Vad händer när den blir könsmogen och bestämmer sig för att husse är tråkig liksom? Ska man behöva ha extra koppel i fickan för att daska till lösa unghundar?
Tycker det är riktigt illa faktiskt när folk inte har koll på sina hundar/djur hos veterinären. Dels för att många djur hos veterinären ju är sjuka, och därför känns smittorisken ganska hög. Men även för att sjuka/skadade djur, som kanske dessutom är stressade över att vara hos veterinären kan känna sig extra utsatta och därmed gå till försvar lättare än de kanske annars gjort.
 
Tycker det är riktigt illa faktiskt när folk inte har koll på sina hundar/djur hos veterinären. Dels för att många djur hos veterinären ju är sjuka, och därför känns smittorisken ganska hög. Men även för att sjuka/skadade djur, som kanske dessutom är stressade över att vara hos veterinären kan känna sig extra utsatta och därmed gå till försvar lättare än de kanske annars gjort.
Ja precis. Nu är min pudel som tur är tvärt om, hon kan skälla och göra utfall på promenader om någon dyker upp alldeles för nära men hos veterinären är hon en liten ängel, ändå bär jag henne om vi måste passera någon och det är trångt. Lite småstörigt att den här hunden dessutom gick runt och nosade på fodersäckarna i receptionen, helt okej att lukta kan det väl vara men när tassarna med klor åker upp så är det ju risk att det blir en reva.
 
Tycker det är riktigt illa faktiskt när folk inte har koll på sina hundar/djur hos veterinären. Dels för att många djur hos veterinären ju är sjuka, och därför känns smittorisken ganska hög. Men även för att sjuka/skadade djur, som kanske dessutom är stressade över att vara hos veterinären kan känna sig extra utsatta och därmed gå till försvar lättare än de kanske annars gjort.
Påminner mig om sista vändan med Corinne på akuten... hon hade fått ett EPI fall och slagit upp huvudet i fallet. Hon var inte så jäkla munter i väntrummet men endå släpper en annan hundägare fram sin hund till Corinne som var också på akuten för hör å häpna... hunden hade blivit hundbiten igen... den hade redan dränage efter ett tidigare hundbett.... hur kan man inte då som ägare fatta att man bör inte släppa fram sin hund? Speciellt i ett väntrum hos vet? O_o
 
Tycker det är riktigt illa faktiskt när folk inte har koll på sina hundar/djur hos veterinären. Dels för att många djur hos veterinären ju är sjuka, och därför känns smittorisken ganska hög. Men även för att sjuka/skadade djur, som kanske dessutom är stressade över att vara hos veterinären kan känna sig extra utsatta och därmed gå till försvar lättare än de kanske annars gjort.

Ja, verkligen. Plus att min tidigare katt var inte van vid hundar så inte sjutton ville jag ha en hund uppe i buren när hon redan var stressad pga bur och veterinärbesök!

Nuvarande katt har redan gett två hundar som varit för närgångna en örfil med full uppsättning klor så när det gäller henne får de skylla sig själva :angel:
 
Åh, bra tråd!
Jag vill gnälla på mina grannar och deras dumma småhunds-korsningar som kommer springande och ställer sig i vår trädgård och skäller flera gånger om dagen (om det inte regnar, för då får de inte gå ut utan gör istället ifrån sig inomhus...).

I fredags hade vi svägerskan med man och litet barn på besök. Gissa om vi fick sitta ostörda på uteplatsen? Gubben som äger hundarna kom och hämtade dem 3 (!!!) gånger på 10 (!!!) minuter innan vi tappade humöret fullständigt och sa till honom att stänga in djuren.

Kan inte heller gå ut med min 4,5 månaders valp i min egen trädgård hur som helst utan måste hela tiden hålla koll så inte djävulshundarna är ute. GAAAAAAH. Har ni tips på vad fan man kan göra åt en sån här situation utan att helt förstöra grannsämjan (bor på landet och well, det vore rätt onödigt och kan ha oönskade konsekvenser att bli allvarligt osams) så låt mig gärna veta.
 
Åh, bra tråd!
Jag vill gnälla på mina grannar och deras dumma småhunds-korsningar som kommer springande och ställer sig i vår trädgård och skäller flera gånger om dagen (om det inte regnar, för då får de inte gå ut utan gör istället ifrån sig inomhus...).

I fredags hade vi svägerskan med man och litet barn på besök. Gissa om vi fick sitta ostörda på uteplatsen? Gubben som äger hundarna kom och hämtade dem 3 (!!!) gånger på 10 (!!!) minuter innan vi tappade humöret fullständigt och sa till honom att stänga in djuren.

Kan inte heller gå ut med min 4,5 månaders valp i min egen trädgård hur som helst utan måste hela tiden hålla koll så inte djävulshundarna är ute. GAAAAAAH. Har ni tips på vad fan man kan göra åt en sån här situation utan att helt förstöra grannsämjan (bor på landet och well, det vore rätt onödigt och kan ha oönskade konsekvenser att bli allvarligt osams) så låt mig gärna veta.

Fast det är ju dina grannar som förstör grannsämjan genom att låta sina hundar springa in i din trädgård. Det du kan göra som löser problemet utan att riskera grannsämjan är väl att nygga ett staket runt din tomt så att grannarnas hundar inte kan ta sig in.
 
Åh, bra tråd!
Jag vill gnälla på mina grannar och deras dumma småhunds-korsningar som kommer springande och ställer sig i vår trädgård och skäller flera gånger om dagen (om det inte regnar, för då får de inte gå ut utan gör istället ifrån sig inomhus...).

I fredags hade vi svägerskan med man och litet barn på besök. Gissa om vi fick sitta ostörda på uteplatsen? Gubben som äger hundarna kom och hämtade dem 3 (!!!) gånger på 10 (!!!) minuter innan vi tappade humöret fullständigt och sa till honom att stänga in djuren.

Kan inte heller gå ut med min 4,5 månaders valp i min egen trädgård hur som helst utan måste hela tiden hålla koll så inte djävulshundarna är ute. GAAAAAAH. Har ni tips på vad fan man kan göra åt en sån här situation utan att helt förstöra grannsämjan (bor på landet och well, det vore rätt onödigt och kan ha oönskade konsekvenser att bli allvarligt osams) så låt mig gärna veta.
Trist att du ska behöva extra jobb pga någon annans hund, men har du funderat på att hägna in trädgården?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 131
Senast: lilstar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 887
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 109
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 708
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp