Bukefalos 28 år!

Gödning av vall

Conversation Piece

Trådstartare
Ungefär var ligger gödning i pris nu för tiden? Jag har bara hört att priset har gått upp mycket sedan i fjol. Någon som har köpt som vet?

Hur mycket tycker ni att man ska lägga på en vall som såddes in i fjol, (utan klöver och lucern)? Dessförinnan hade man odlat spannmål i flera år. Jag har fått rekommendationen att lägga på 80 kg kväve per hektar. Andra åsikter?
 
Sv: Gödning av vall

Jag köpte gödning till vall iår och den är på 7 ha och det kostade ca 9000:- Det är inte billigt med gödning.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Okej, tar det från början. I mars i år var jag och min (då blivande) sambo och kikade på en gård här i Västernorrland, en liten gård...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
28 846
Senast: Nixehen
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 765
Senast: Magica
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 409
Senast: moonstruck
·
E
Distans Gokväll, Vill för det första börja med att be om ursäkt att jag inte har haft koll på min pm låda... Har tyvärr på tok för mycket...
Svar
19
· Visningar
3 910
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp