Bukefalos 28 år!

Gödselstacks fråga

Skulle vara intressant att höra vad ni som betalar för bortforsling av container betalar?
Vet att vi förut betalade 1500 kr i månaden men sedan dubblade dom priset och då började det kännas lite löjligt. Tycker det är svårt att hitta bra lösningar för gödsel, ändå har jag bara 2 hästar.

Vår bonde tar 500:- per conteinertömmning. Vi som bor utanför en storstad, men dock på landet, tycker det är fantastiskt lite.

Där jag stod förr (inackorderad) fick de betala 5 000:- för en tömning och det berodde på att vi då bodde i ett mer tätbebyggt område och depåerna slutade ta emot gödsel och bonden de fick tag på bodde i andra änden av kommunen.

Kommunen där jag bodde har bestämmelser som säger att man måste ha container men det finns knappt några möjligheter att tömma dem. Men det skiter ju de i.
 
jag betalar 1200 för tömning av container, det finns också en bonde som har som affärsidé att ta emot gödsel, han tar 30kr m3 så det tillkommer på tömningspriset, men han är i gengäld godkänd av miljö o hälsa här. Vi måste kunna visa var gödseln blir av för att få godkänt av kommunen.
 

Liknande trådar

Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 781
Senast: Blyger
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 722
Senast: Shixle
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 694
Senast: Linda_A
·
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Svensk politik nr 3
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp