Gör något i 15 min inspirerad av städa i 15 min.

Blev inspirerad av tråden som handlar om att städa 15 min.
Så jag funderar vad finns det för annat bra man kan göra i 15 minuter?

Fyll på i listan.

Träna
Plugga
Skriva
Diska
Ta en powernap.
Yoga
Tänka på att jag ska göra det där?

Nej men att träna kräver i alla fall både ombyte och uppvärmning för mig som inte är superung och fräsch längre. Powernap på 15 min är nog mest För personer som har en superförmåga att somna snabbt. Och plugga tänker jag; hinner man lära sig något relevant? Jag anser mig vara en snabb person generellt, men antingen har jag mött min överman med god marginal eller så är det extremt optimistiskt tänkt.

Anyhow, vad man faktiskt hinner är att plocka undan, slänga in en tvätt, ta en liten disk, snabbstäda toan. Jag ägnar 15 min varje morgon åt sådana här saker (eftersom jag ändå behöver dricka kaffe och det tar minst en kvart) och det gör stor skillnad!
 
Tänka på att jag ska göra det där?

Nej men att träna kräver i alla fall både ombyte och uppvärmning för mig som inte är superung och fräsch längre. Powernap på 15 min är nog mest För personer som har en superförmåga att somna snabbt. Och plugga tänker jag; hinner man lära sig något relevant? Jag anser mig vara en snabb person generellt, men antingen har jag mött min överman med god marginal eller så är det extremt optimistiskt tänkt.

Anyhow, vad man faktiskt hinner är att plocka undan, slänga in en tvätt, ta en liten disk, snabbstäda toan. Jag ägnar 15 min varje morgon åt sådana här saker (eftersom jag ändå behöver dricka kaffe och det tar minst en kvart) och det gör stor skillnad!

Nejdå, armhävningar mot väggen, stretcha lite, lyfta mjölkpaket/mjölpaket, och så vidare kräver inget ombyte :). Många tai chi-övningar är också lämpliga, man behöver ingen uppvärmning.

Jag som alltid går runt i tights eller mjukisbyxor kan dra lite yoga närsomhelst, på 15 minuter hinner man ganska många solhälsningar. Dom värmer upp kroppen och man ska inte gå djupare än vad man är varm för. Jätteskönt på morgonen för att få igång kroppen, ibland drar jag några bara med armarna för att få igång cirkulationen. Och lite är bättre än inget!
 
Tänka på att jag ska göra det där?

Nej men att träna kräver i alla fall både ombyte och uppvärmning för mig som inte är superung och fräsch längre. Powernap på 15 min är nog mest För personer som har en superförmåga att somna snabbt. Och plugga tänker jag; hinner man lära sig något relevant? Jag anser mig vara en snabb person generellt, men antingen har jag mött min överman med god marginal eller så är det extremt optimistiskt tänkt.

Anyhow, vad man faktiskt hinner är att plocka undan, slänga in en tvätt, ta en liten disk, snabbstäda toan. Jag ägnar 15 min varje morgon åt sådana här saker (eftersom jag ändå behöver dricka kaffe och det tar minst en kvart) och det gör stor skillnad!
Man hinner plugga lite på 15 minuter. Jag pluggar just nu för BE och läser någon sida i taget. Orkar liksom inte läsa så länge.
 
Rita/måla utan prestationskrav

Läsa (bra för oss som tar oss ur utbränning, börja litet)

Gå en minipromenad

Mocka en ligghall/packa hö 😛 (för oss med stall hemma)

Skriva dagbok

Förbereda middag (ta ut ur frys, ta fram saker, lägga i blöt)

Sätta en deg

Vattna blommor
 
Mindfulness-övningar
Dulingo (15 min kanske är lite mycket för en språkapp)
Hemmagympa med Sofia (iofs 20 min)
 
Skriva (så lite som 10-15 min regelbundet räcker för att hålla igång ett skrivprojekt!)
Läsa
Mindfulness (finns många bra andningsövningar och kroppscanning som inte tar längre tid än så)
 
Tänka på att jag ska göra det där?

Nej men att träna kräver i alla fall både ombyte och uppvärmning för mig som inte är superung och fräsch längre. Powernap på 15 min är nog mest För personer som har en superförmåga att somna snabbt. Och plugga tänker jag; hinner man lära sig något relevant? Jag anser mig vara en snabb person generellt, men antingen har jag mött min överman med god marginal eller så är det extremt optimistiskt tänkt.

Anyhow, vad man faktiskt hinner är att plocka undan, slänga in en tvätt, ta en liten disk, snabbstäda toan. Jag ägnar 15 min varje morgon åt sådana här saker (eftersom jag ändå behöver dricka kaffe och det tar minst en kvart) och det gör stor skillnad!
Jag har en träningscykel och jag kan köra ett pass på 15 minuter. Samtidigt som jag cyklar med benen brukar jag ha hantlar och sträcka lite upp och utåt. Blir ett litet pass i alla fall.
 
Tror absolut att det går att göra ett litet ryck i trädgården på en kvart :D.
Träna går! Finns massor av träning under kvarten på youtube.
Microträna hunden.

(Är det fusk att lägga ihop perioderna? Om inte går det ju att planera sina kvartar. Tänker att man kan ha samma kläder till ovanstående aktiviteter, så slipper man vaska tid på ombyte.)
 
Tänka på att jag ska göra det där?

Nej men att träna kräver i alla fall både ombyte och uppvärmning för mig som inte är superung och fräsch längre. Powernap på 15 min är nog mest För personer som har en superförmåga att somna snabbt. Och plugga tänker jag; hinner man lära sig något relevant? Jag anser mig vara en snabb person generellt, men antingen har jag mött min överman med god marginal eller så är det extremt optimistiskt tänkt.

Anyhow, vad man faktiskt hinner är att plocka undan, slänga in en tvätt, ta en liten disk, snabbstäda toan. Jag ägnar 15 min varje morgon åt sådana här saker (eftersom jag ändå behöver dricka kaffe och det tar minst en kvart) och det gör stor skillnad!
Nah, om du ska träna i 15 minuter så tar du ju bara uppvärmningen utan själva träningen :) då är uppvärmningen träningen.

(det är så lustigt förresten, alltid om man ska göra någonting så måste man värma upp. Men jogging är uppvärmning till fotboll, men för att jogga måste man värma upp med ngt slags hopp? mycket lustigt :) (jag skippar uppvärmning)).

Själv kan jag sticka ut och hoppa hopprep i 5 minuter utanför carporten ibland om jag jobbar hemma. Men det är kanske inte din grej.

Sedan behöver man ju inte sova på sin powernap, att ligga o blunda som en död valross i soffan i 15 är nice vila.
Några glosor får man in på en kvart och mitt barn lärde sig läsa på en kvart om dagen (av mitt jobb, inte av skolans, hm lägger till)
 
Senast ändrad:
Blev inspirerad av tråden som handlar om att städa 15 min.
Så jag funderar vad finns det för annat bra man kan göra i 15 minuter?

Fyll på i listan.

Träna
Plugga
Skriva
Diska
Ta en powernap.
Yoga
Lära ett barn läsa
Läsa en godnattsaga för ett barn
Öva skrivstil
 

Liknande trådar

Hemmet Jag vill göra om lite av mitt möblemang i samband med flytt. Jag inspireras bland annat av inlägg i grupper som Återbruka mera och...
Svar
7
· Visningar
774
Senast: Nepenthe
·
Mat Jag ser att folk ofta startar trådar om tips på restauranger i en stad/ ett område. Och sen blir tråden äldre och glöms bort. Så jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 268
Senast: Lyan
·
Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
18 990
Senast: Nytant
·
Övr. Barn Hjälp mig med tips 😃 Grabben fyller 15 och jag vill ge honom ett så bra firande som möjligt. Har begränsad budget men lite möjlighet...
Svar
9
· Visningar
1 486
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp