golit löser Gaza-kriget

golit

Trådstartare
Om Israel är bekymrade över de civila i Gaza och tycker de ska evakuera, så finns det en enkel lösning.

Låt palestinska kvinnor och barn evakuera in i Israel.
 
Om Israel är bekymrade över de civila i Gaza och tycker de ska evakuera, så finns det en enkel lösning.

Låt palestinska kvinnor och barn evakuera in i Israel.
Så det går att fundera över varför inte Israel föreslår en sådan humanitär lösning.

Är Israel inte på riktigt bekymrade över hur det går för de civila gazaborna?
 
Om Israel är bekymrade över de civila i Gaza och tycker de ska evakuera, så finns det en enkel lösning.

Låt palestinska kvinnor och barn evakuera in i Israel.

Så länge Hamas har israeliska kvinnor som gisslan så tror jag inte israel är så sugna på det. Dessutom skulle nog inte Hamas tillåta det heller, Försvinner kvinnor och framförallt barn så kommer propaga-källan från deras sida att sina. Det är ju det enda som dyker upp på mitt Twitterflöde. Gisslan och döda ungdomar från israel-sidan och barn från den palestinska. Helt och hållet slutat gå in på twitter nu.

Kriget slutar när båda sidor respekterar varandra. Finns inte den så kommer detta vansinne att pågå.
 
Jag vet inte om ni läst i tidningarna om hur de sparkat en person på kommunen och någon som skulle leda musikhjälpen för att de kritiserade Israel. Sverige kritiserar gärna diktaturer men vi lever också i en censurerad värd.
 
Så länge Hamas har israeliska kvinnor som gisslan så tror jag inte israel är så sugna på det. Dessutom skulle nog inte Hamas tillåta det heller, Försvinner kvinnor och framförallt barn så kommer propaga-källan från deras sida att sina. Det är ju det enda som dyker upp på mitt Twitterflöde. Gisslan och döda ungdomar från israel-sidan och barn från den palestinska. Helt och hållet slutat gå in på twitter nu.

Kriget slutar när båda sidor respekterar varandra. Finns inte den så kommer detta vansinne att pågå.
Fast Israel verkar inte bry sig om de råkar bomba gisslan heller...
 
Jag vet inte om ni läst i tidningarna om hur de sparkat en person på kommunen och någon som skulle leda musikhjälpen för att de kritiserade Israel. Sverige kritiserar gärna diktaturer men vi lever också i en censurerad värd.

Vad gäller att Dikmen petas från Musikhjälpen: hans uttalanden var inte så enkelt som kritik mot Israel. Han beskrev bland annat Palestina som offer och Israel som förövare och det var lätt att uppfatta det som om han jämförde Hamas med vilken folklig motståndsrörelse som helst.
Man får ha och uttrycka vilka åsikter som helst, men då måste man vara beredd på att man kanske inte ses som lämplig att ha ett uppdrag för Public Service.
 
Vad har jag missat? Andra tråden? Den verkar rätt lugn.
Nä, i andra trådar i andra ämnen har jag många gånger anklagats för att vara ett troll och att jag bara är här för att skapa oreda 😂 Undviker att bråka i detta ämne, jag har inte tillräckligt med info och kan inte så mycket för att säga bu eller bä.

Min infantila ståndpunkt:
Krig är dåligt, terror är dåligt. Alla förtjänar att leva.

Så trampar jag ingen på tårna.

Förtjänar nästan en glass från admin
 
Vad gäller att Dikmen petas från Musikhjälpen: hans uttalanden var inte så enkelt som kritik mot Israel. Han beskrev bland annat Palestina som offer och Israel som förövare och det var lätt att uppfatta det som om han jämförde Hamas med vilken folklig motståndsrörelse som helst.
Man får ha och uttrycka vilka åsikter som helst, men då måste man vara beredd på att man kanske inte ses som lämplig att ha ett uppdrag för Public Service.
Det var väl inget extremt uttalande. Om man har koll på hur Israel behandlat och behandlar palestinier. Det är cencur i allra högsta grad. Kritiserar man Israel del minsta kan man förlora jobbet, i Sverige(!). Och läser man tidningar är alla på Israels sida. Minsta kritik som kändisar uttrycket mot Israel måste de förklara sig och blir extremt kritiserade. Folk vågar inte säga vad de tycker längre i Sverige.
 
Det var väl inget extremt uttalande. Om man har koll på hur Israel behandlat och behandlar palestinier. Det är cencur i allra högsta grad. Kritiserar man Israel del minsta kan man förlora jobbet, i Sverige(!). Och läser man tidningar är alla på Israels sida. Minsta kritik som kändisar uttrycket mot Israel måste de förklara sig och blir extremt kritiserade. Folk vågar inte säga vad de tycker längre i Sverige.

Att inte få jobba som programledare inom PS, som ska vara politiskt neutrala, är absolut inte censur. Inte heller att folk kritiseras för uttalanden som de gör - och det har skett även när folk tagit ställning för Israel.

Vad läser du för tidningar om du tycker att alla är på Israels sida?
 
Att inte få jobba som programledare inom PS, som ska vara politiskt neutrala, är absolut inte censur. Inte heller att folk kritiseras för uttalanden som de gör - och det har skett även när folk tagit ställning för Israel.

Vad läser du för tidningar om du tycker att alla är på Israels sida?
Menar du allvar? SVT är extremt partiska även dn, aftonbladet, expressen. Uppsala nya tidning är lite mer neutrala. Har inte kollat fler tidningar och kanaler.
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 437
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 235
Senast: SiZo
·
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
23 24 25
Svar
483
· Visningar
12 366
Senast: hollypolly
·
Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
2 669
Senast: Badtz Maru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • Vinterföräldrar 22/23

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp