Golv - hästtransport

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Spedy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 8 843
S

Spedy

Snälla hjälp mig!!! Jag har en kylingekärra som jag skall byta golv i. Nu har jag sökt som en galning efter vart jag kan köpa nytt golv och jag blir inte klok på det här, skall det vara oljehärad playwood, plyfa eller formplyfa man skall fråga efter. Jag bor i stockholm och har ringt runt till olika ställen men kan inte få någon riktig information och där de har kunnat hjälpa mig finns bara måtten 1,2*2,5meter som är för litet.
Vart kan jag vända mig? Vad skall jag säga att golvet heter och vart kan jag få tag på ett billigt golv?
Tacksam för all hjälp jag kan få.
/ karina

Sv: Golv - hästtransport

Vi har nyss bytt golv i våran gamla Boj.Köpte plyfaskiva hos en vanlig byggshop. Det gamla golvet var mycket tjockare 2, nånting, men kollade med transportfirmor hur tjocka golv de hade och nu för tiden var de ju inte så tjocka.Fråga efter plyfa som används till släpvagnsbotten.Kommer inte ihåg hur tjock den var, men kan kolla det om du vill.

24 mm marinplyfa är väl det vanligaste (i alla fall på de märken jag har kollat).

Finns några trådar om detta redan så vaska på :)

Vi håller på att helrenovera vårat, vi har formplyfa rakt igenom.Golv som väggar.Enligt alla de vi har rådfrågat så är det formplyfa som används.Tjocklekar däremot kommer jag inte ihåg nu.
Vi köper vår plyfa från Woody och en annan träfirma.
Golvet gick till 1500:-
Väggarna 700kr/st.

Senast ändrad:

Billigt blir det aldrig ! Du ska köpa formplyfa, och du beställer det på en byggvarubutik lämpligen. Den ska vara minst 25 mm, gärna tjockare. JAg bytte i min transport och hade turen att måtten passade så att jag bara sågade bort två trianglar framtill. När du har sågat ska du måla/ lacka sågsnitten så att de inte suger in fukt. Lacka tre ggr så klarar skivan sej bra.

Okej, jag har nu kollat runt ännu mer & har fått beskedet att fomplyfa inte finnns i måtten 1,5*3m så jag har fått tips om att köpa karosserieplaywood som är behandlad men den skivan går på 2500:- skall det verkligen vara så dyrt? Jag hade hoppas på att jag skulle hitta något som ligger under 2 000:- i alla fall.

Jag la in 30 mm lastbilsgolv (gjort som lastgolv i lastbilar) i mitt släp när jag bytte. 900 kr gick det på (det var rea på det golvet, skulle kostat 1500 annars)

Alexandra_W skrev:
Jag la in 30 mm lastbilsgolv (gjort som lastgolv i lastbilar) i mitt släp när jag bytte. 900 kr gick det på (det var rea på det golvet, skulle kostat 1500 annars)
Alexandar vart hittade du detta golv?

Alexandra vart hittade du lastbils golv?? På 30mm?

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 012
Senast: Ajda
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började... 2 3
Svar
46
· Visningar
9 903
Senast: Fraegd
·
Utrustning Finns det någon här som bytt golv i sin hästtransport? Jag har köpt mej en 3 år gammal Cheval Liberté där golvet är kasst på en bit...
Svar
12
· Visningar
10 524
M
Hundavel & Ras Vi har en hund som heter Karin, hon är 3 år och är blandning mellan Rhodesian Rigdeback och Soft coated wheaten terrier :love: Min... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
9 037

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka