Gränslösa män och era egna gränser?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Attraktionen fanns väl redan där om du var intresserad?
Vad har det med attraktion att göra? Sen att ett nej alltid ska respekteras är väl en annan sak?
Är jag noll intresserad skulle jag inte gå på dejt till å börja med.
Ja nej ska alltid respekteras, väldigt sällan ett nej respekteras. Det är skillnad på att respektera ett mej å komma med kommentarer mot nejet även om personen slutar. Som tjej får man höra mycke skit när man säger nej allt möjligt från vad fjantig du är till kom igen nu då etc. Å det är moodkillers som sjutton.
 
Är jag noll intresserad skulle jag inte gå på dejt till å börja med.
Ja nej ska alltid respekteras, väldigt sällan ett nej respekteras. Det är skillnad på att respektera ett mej å komma med kommentarer mot nejet även om personen slutar. Som tjej får man höra mycke skit när man säger nej allt möjligt från vad fjantig du är till kom igen nu då etc. Å det är moodkillers som sjutton.
Pratar du om sex nu ? Eller att nej i allmänhet inte accepteras?
 
Jag är också extremt introvert och dessutom lite socialt inkompetent. Min man är också relativt introvert.
Vi träffades på ett forum och har varit tillsammans i 11 år trots att vi inte passar @Hero s teorier :p

Jag säger inte att det inte är omöjligt.
Men som introvert och socialt inkompetent kanske man måste anstränga sig lite mer.
 
Men beror det inte lite på vad det handlar om då ?
Personen kanske bara behöver lite övertalning ? Tex , nej jag är inte sugen på att träna.
Men kom igen , du kommer att må så mkt bättre efteråt och vi kan träna efter ditt tempo på din favoritrunda. Alltså, personen kanske bara behöver lite pepp :).
 
Varför är min tes fel ?
Hur träffades ni ?

Korta varianten: En gammal vän till mig tillika arbetskompis till honom tyckte vi borde prata. Vilket vi började göra, först på Facebook och sen i telefon. Sen åkte han 25 mil hit. Och det ena ledde till det andra.

Din tes är fel för socialt kompetent och intro- eller extrovert har inte med varandra att göra. Du kan inte skylla ev problem hitta någon eller bristande framgång på att du är introvert.
 
Korta varianten: En gammal vän till mig tillika arbetskompis till honom tyckte vi borde prata. Vilket vi började göra, först på Facebook och sen i telefon. Sen åkte han 25 mil hit. Och det ena ledde till det andra.

Okej, så din gamla vän matchade ihop er kan man säga ? :)
 
Jag förstår inte varför det måste behandlas så svart/vitt när det givetvis är en glidande skala. Att introverta antagligen kommer ha det svårare att hitta en partner är väl inte direkt jättesvårt att tänka sig men det betyder inte att det är omöjligt men det är det väl ingen som påstår heller?
 
Okej, så din gamla vän matchade ihop er kan man säga ? :)

Nä. Hon föreslog vi skulle prata. Vi fick så att säga sköta det själva. Det enda hon gjorde var att påpeka att han fanns och att hon trodde vi hade en hel del gemensamt. Och när vi sågs påverkade det - jag hade INTE bjudit hem honom inkl övernattning om jag inte hade någon koll vem det var.

Men hon skötte nada av själva hoptussandet. Hon sa vi borde prata, jag tyckte att okej det har ju ingen dött av. Hon sa samma sak till honom. Sen fick vi sköta det själv. Dvs ingen skillnad från att ha sett varandra på stan, förutom då någon sorts kvalitetsstämpel att personen troligen inte var helt psykotisk.
 
Men beror det inte lite på vad det handlar om då ?
Personen kanske bara behöver lite övertalning ? Tex , nej jag är inte sugen på att träna.
Men kom igen , du kommer att må så mkt bättre efteråt och vi kan träna efter ditt tempo på din favoritrunda. Alltså, personen kanske bara behöver lite pepp :).
Nej för det är inte gå till gymmet grejer det är relaterat till. Det är relaterat till att bli uppbjuden på dansgolvet. Om jag vill gosa med en kille jag redan har sagt nej till vid flertal tillfällen etc. Å det är bara män detta kommer ifrån och handlar om situationer där bejaka respekteras.
Att komma ut på saker med vänner är något helt annat. Å att hänga med på gymmet ger inte kommentaren smen kom igen nu då vad fjantig du är msn får kom igen det blir skoj. Vilket är en helt annan nyans som män verkligen skulle behöva lära sig.
 
Bland "alla" ? Låter som att det är många ?
Jag har aldrig blivit raggad på i gymmet och ingen raggar på mig i vardagen heller. Närmaste jag kommit är väl att en tjej frågat hur mkt jag har kvar eller är maskinen bredvid ledig. Men det gör ju killar också... så det är inget ragg...
Ja det händer rätt ofta. Ibland är det rena raggningsförsök och ibland är det bara försök att vara trevlig och se vad det sedan leder till. Just gymmet är rätt olyckligt för det är/önskar jag vore mitt safe space dit jag går för att släppa allt för en stund.
 
Ja det händer rätt ofta. Ibland är det rena raggningsförsök och ibland är det bara försök att vara trevlig och se vad det sedan leder till. Just gymmet är rätt olyckligt för det är/önskar jag vore mitt safe space dit jag går för att släppa allt för en stund.

Mmm, jag förstår det.
Vet inte hur det ser ut på ditt gym dock. Men på mitt gym är större delen män.
Hade fördelningen varit mer jämn kanske inte tjejer hade varit lika utsatt på det viset.
 
Mmm, jag förstår det.
Vet inte hur det ser ut på ditt gym dock. Men på mitt gym är större delen män.
Hade fördelningen varit mer jämn kanske inte tjejer hade varit lika utsatt på det viset.
Tror inte det spelar så jättestor roll utan är mer förväntningar, krav och beteenden som skiljer sig. Det är inte så att den ensamma killen i yogaklassen helt plötsligt blir överväldigad med raggande.
 
Jag säger inte att det inte är omöjligt.
Men som introvert och socialt inkompetent kanske man måste anstränga sig lite mer.
Vad gör du då den dagen du inte orkar anstränga dig längre och din riktiga sida kommer fram?
Det blir ju en rätt rejält besvikelse om man blivit kär i någon och sedan visar det sig att persoblighetsdragen jag blev kär i är inget personen har på riktigt. Om min man gjorde något sådant hade jag på allvar övervägt skilsmässa.
 
Ja, precis. Eftersom varje person är unik så sänder inte alla ut samma signaler.
Men får jag fråga, hur kom ni till "hångel och ligg" delen om ingen av er förstod att den andra var intresserad ?
Vi har kanske missat 10, 15, 50, 100 missade ligg och/eller förhållanden för att varken vi själva eller den andra fattade att båda var intresserade. Det vet man ju inte. Man bara lever med det.
 
Tror inte det spelar så jättestor roll utan är mer förväntningar, krav och beteenden som skiljer sig. Det är inte så att den ensamma killen i yogaklassen helt plötsligt blir överväldigad med raggande.

Haha, det tror inte jag heller !
Fast det är väl lite svårare på en yogaklass kanske ? Då är man ju med en hel grupp och en gruppledare liksom. Antar att det inte är så mkt snack där. Lättare att närma sig nån som tränar ensam ute på ett gym tänker jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: tanten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 510
Senast: LovingLife
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 441
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Först och främst. Den tråd jag startade idag var inga citet från tråden om att öka medvetenheten om inaveln. Det blev citat för att jag...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
14 121
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hund rädd i ny bil
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Hijabis i stallet!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp