Bukefalos 28 år!

Gravid?? Hjälp tack!

S

saudnae

Min mens är mer än 1 vecka försenad. Jag och min pojkvän hade oskyddat sex hela förra månaden i stort sätt varje dag. Är jag gravid nu?? Jag gjorde ett grav test imorse som visade negativt. Mycket märkligt. Har varit illamående, trött, kissnödig med ömmande bröst i Ca 3 veckor nu. Kan det ha varit fel på gravtestet?
Snälla, hjälp mig i mina funderingar :bow:
 
Sv: Gravid?? Hjälp tack!

Gör ett nytt test om ett par dagar och gärna med morgon urin och visar det fortfarande negativt så kan det vara läge att ringa och prata med en bm.
 
Sv: Gravid?? Hjälp tack!

jo, får nog allt ta och göra det.
Känns verkligen som om det skulle kunna vara något som finns i mig nu, får den känslan.
Det här testet gjorde jag på morgonurin, det blev näst intill tre sträck bredvid varandra istället för ett +. Har starka funderingar över att det var fel på testet.
Får vänta en vecka och göra ett nytt test.

jag äter förresten antidepresiva sen 4 månader tillbaka, kan det ha med saken att göra?
 
Sv: Gravid?? Hjälp tack!

Kan mycket väl vara fel på testet, när jag blev gravid lite oväntat tog jag fyra stickor (billiga!) och tre visade posetivt och en negativt.

Ifall du är gravid bör du kolla upp din medicin så att den är ok att ta under graviditeten (ifall du är gravid) I annat fall kanske läkarna kan byta till en mer lämplig medicin.
 
Sv: Gravid?? Hjälp tack!

Det kan vara värt att kolla så medicinen är ok att ta även om du inte är gravid nu utan bara försöker, en del mediciner är ok att ta i början av grav, andra i slutet och en del inte alls.
Är det så att du vill bli gravid är det bättre att vara steget före :)
 
Sv: Gravid?? Hjälp tack!

Jag har fått min mens igen. Nu börjar jag spekulera i vad som hänt...

Under den senaste månaden har jag känt mig anorlunda. Med tanke på att min mens var 1,5 vecka försenad och att jag mådde illa och var trött/hungrig/kissnödig, var jag ganska säker på att jag var gravid. Vi hade trots allt oskyddat samlag i stort sätt alla dagar i månaden, Speciellt alla dagar då jag var mest fertil.

Kanske skulle ta och kolla upp mina tabletter och så om det kan ha något med dom att göra.

Vad tror ni annars? Varför mådde jag som jag gjorde och varför var min mens så pass försenad?? Kan det blivit ett Extremt tidigt missfall??
Tack för svar alla underbara människor!:)
 
Sv: Gravid?? Hjälp tack!

Det kan mycket väl ha varit ett tidigt missfall, jag tror jag var med om samma en gång, men brydde mig inte om att kolla upp det eller vad man ska säga. Tydligen blir man dessutom extra fertil efter ett (tidigt) missfall, så lycka till nu!
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 154
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 317
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 387
Senast: Raderad medlem 68338
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 261

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp