Grimm - Ulvlek!

Om vi tittar på Klara lynchen.

Röstlista DL 3 kl 22.00
15.13 Lobelia röstar på Klara
15.20 cirkus röstar på Klara
21.11 Lilltess röstar på klara
20.49 Snurrfian röstar på Bollen
21.18 Klara röstar på bollen_
21.33 Artline röstar på Klara
21.51 bollen__ röstar på Klara
21.53 FiaM röstar på Klara
21.58 EmmaN röstar på bollen__


Snurrfian röstade på Bollen när Klara hade tre röster. Det var 5 kvar och rösta + två dolda röster. Frågan är om det var en alibiröst på bollen. Men i det läget var det ändå ganska vågat men inte helt omöjligt.

När EmmaN röstade på Bollen så hade Klara 6 röster och Bollen hade två. Så även med de dolda rösterna så var det säkert att Klara skulle åka. Så det här hade kunnat vara en alibiröst.
Här måste jag hålla med snurrfian. Det smartaste som ulv hade väl verkligen varit att rösta på klara? Min röst på bollen__ sticker väl snarare ut mer i och med att det var nästan säkert att klara skulle åka. Sticka ut vill man väl inte göra som ulv tänker jag. Jag trodde helt enkelt mer på bollen__ som ulv.
 
Här måste jag hålla med snurrfian. Det smartaste som ulv hade väl verkligen varit att rösta på klara? Min röst på bollen__ sticker väl snarare ut mer i och med att det var nästan säkert att klara skulle åka. Sticka ut vill man väl inte göra som ulv tänker jag. Jag trodde helt enkelt mer på bollen__ som ulv.

Jag tänker att det även kan vara en fördel för er att ha varit dem som inte var med och röstade ut klara.

Har för mig att någon även skrivit att hon trodde att ni var goda för att ni gick er egen väg.

Så jag tycker att det hade varit jätte smart av en ulv.

Men visst. Både du och snurris kan vara goda men då är cirkus och Lobelia onda. :nailbiting:
 
Jag tänker att det även kan vara en fördel för er att ha varit dem som inte var med och röstade ut klara.

Har för mig att någon även skrivit att hon trodde att ni var goda för att ni gick er egen väg.

Så jag tycker att det hade varit jätte smart av en ulv.

Men visst. Både du och snurris kan vara goda men då är cirkus och Lobelia onda. :nailbiting:

Jag förstår hur du tänker men nej, så långt tror jag inte att jag hade tänkt om jag varit ulv! Snurrfian kan jag inte svara för dock men jag tycker att hon spelat "gott" eller hur man ska säga men ni är ju rutinerade spelare allihop vad jag förstått och kan säkert lura oss alla.
 
Nu misstänker jag alla, inte minst dig...snart misstänker jag nog mig själv också (obs skämt/ironi)

O_o

Samma här!

Just nu så känns alla onda. Fast det kan ju inte vara så...
Det känns faktiskt som om några har slunkit igenom lite för enkelt.


Snurrfian har nästan helt undgått misstankar fram till nu. Detta kan också vara en ulv som har dolt sig på ett smart vis. Hennes teori om bsf som hintade till lyan via sin röst till bollen__ har ju visat sig hålla nu när bollen__ var ulv. Det talar å ena sidan för hennes godhet men å andra sidan - k an detta vara en lyan strategi och de har bara väntat på att bollen__ ska åka så att Snurris själv verkar ännu mer god? I nuläget känns ingenting som omöjligt faktiskt.

EmmaN är också en som slunkit igenom väldigt lätt. Alltså hon nailade bsf som fåret, det är ju defintivt till hennes fördel. Sen röstar hon udda två gånger, först på bollen__ (som var rätt obetydlig röst även med extraröster) som hon inte föllföljer att rösta på i gårdagens lynch utan då kom en annan udda röst -> Artline. Kan hon ha lagt dessa två röster på kollegor? Om hon och Artline sitter i lyan så är det ett högt spel om flera hade hakat på där samtidigt så planen vara så djärv för om Artline hade åkt (och visat sig vara ulv) så hade ju EmmaN sett ännu mer god ut.

Artline - var en av de tre jag funderade på igår, misstankarna mot henne var lägre än de två som rök, men samtidigt så är detta en jag tycker också har glidit med. Inga superskumma grejer, men inte heller kommit med något som riktigt kan hålla henne som god (tänker på Snurris och Emma som har saker som talar för deras godhet på ett annat vis) .

Lobelia har Klara lynchen emot sig- hon drev den och igår så tnkte jag att det vore lite väl utstickande för en ulv att driva så. Men idag så känns det som att det är visst möjligt! Sedan så hängde hon på mot Lilltess och var noga med att rösterna skulle samlas och det är ju helt rätt tänkt, synd bara att det var mot en god. Kan hon ha varit så slug att hon är ulv och helt enkelt uppmanade till ännu en utröstning av en god? Och komma undan med detta att så skulle en ulv inte göra.


jag känner mig såhär: :banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Uppdatering!

Monroe har en tuff period där allt som händer verkar gå emot honom. Det får honom att fundera på relationerna han har kring sina nära och kära, och när då Nick kommer över för att rådfråga om ett nytt fall, tas det inte emot med goda händer.


Lobelia var Monroe - drake


Nästa DL dag: 22.00
 
Men va fasen, kunde inte ulvarna prickat fel för en gångs skull (typ den som är beskyddad av ängeln). Morr! :cautious:
 
Trodde cirkus var draken när hon tjatade om att jag var den hon misstänkte minst av bollen och lilltess.

Om cirkus är god. Frågan är då om båda Ulvarna röstade på bollen. Tveksamt.
 
Skriver ifrån mobilen.

I mitt starkaste minne av snurrfian som ond (ga,bollen och dentakus lek). så har snurfian inga problem med att rösta på kollega. Samtidigt som bollen teorierna får henne att kännas god.

Emma. Anledning att hon pekade ut bsf som får kan vara för hon har facit. Jag har gjort likadant som ulv. Sedan har jag klara lynch teorierna.
 
Trodde cirkus var draken när hon tjatade om att jag var den hon misstänkte minst av bollen och lilltess.

Om cirkus är god. Frågan är då om båda Ulvarna röstade på bollen. Tveksamt.

De har ju dessutom en extraröst att ta till - så nej, det är inte helt osannolikt att de gjorde så.

Och jag trodde att du kanske var draken. Jag vet inte riktigt varför men direkt efteråt så fick jag den känslan. kanske för att du var aktiv då.

Du var minst misstänkt av er tre ;) inte av dom två.

Jag är så grymt imponerad av Lobelia - så himla smart gjort att inte avisera kärleksparet förrän i sista sekunden. Om hon gjort det tidgare så med facit på hand hade nog lyan stoppat lynchen då hade allt folkus hamnat på Lilltess. Så hennes spel var verkligen briljant. I bästa fall hade ju bägge varit onda.

Även om hon ledde lynchen mot Klara så har hon definitivt gottgjort det nu med detta smarta drag.
 
Skriver ifrån mobilen.

I mitt starkaste minne av snurrfian som ond (ga,bollen och dentakus lek). så har snurfian inga problem med att rösta på kollega. Samtidigt som bollen teorierna får henne att kännas god.

Emma. Anledning att hon pekade ut bsf som får kan vara för hon har facit. Jag har gjort likadant som ulv. Sedan har jag klara lynch teorierna.

Jag undrar varför du tänker att en ulv-Emma skulle peka ut bsf som får - det fattar jag inte. Det håller jag i allafall som ett plus i hennes kant. En ulv har facit så långt att den vet vilka de andra ulvarna är - och om de har fattat vem fåret är så pekar de ju inte ut det som Emma gjorde. Jag tycker faktiskt att det var ett märkligt resonemang från din sida.

Jag funderar på Snurris teorier om bollen__ - jag tycker ju också att iom att hon hade rätt så pekar det åt att hon kan vara god. Men samtidigt så kan det ju vara planlagt så? Att hon ska uppfattas som god när bollen__ väl åker. Det är ju ett väldigt bra alibi
 
Skriver ifrån mobilen.

I mitt starkaste minne av snurrfian som ond (ga,bollen och dentakus lek). så har snurfian inga problem med att rösta på kollega. Samtidigt som bollen teorierna får henne att kännas god.

Emma. Anledning att hon pekade ut bsf som får kan vara för hon har facit. Jag har gjort likadant som ulv. Sedan har jag klara lynch teorierna.
Fast vad menar du med facit? Ulvarna kände ju inte till det svarta fåret som det står i rollbeskrivningen. OM jag hade varit ulv och vetat att Bsf var svart får inte hade jag väl inlett en lynch mot denne? Det måste väl vara bland det mest knäppa man kan göra som ulv? O_o Jag tycker att du snurrar till det.

Eric Renard
- Eric Renard hör till kungligheterna Royals inom Wesenvärlden, och Eric är den som har högsta makten. Till sitt förfogande har han olika anhängare som jobbar under honom, så han slipper smutsa ner händerna själv.
Svart får: Är med i ulvpakten och känner till ulvarna, men ulvarna har ingen aning om vem detta är. Ska indirekt försöka hjälpa ulvarna.
 
Svarar på mobilen.

Om Emma vet vilka Ulvarna är så kan hon lättare hitta fåret. ulvar har facit över ulvar.


När jag var ulv för några lekar sedan så teoria och röstade jag på den som jag trodde var ledarvarg för att ge mig alibi.kanske osmart men jag har ju gjort så .
 
Minst en av Emma och cirkus måste vara ond.

Den som pekade ut bsf som får eller den som bsf röstade på för att rädda sig själv.
 
Just nu för mig verkar Artline vara den skummaste, men å andra sidan så verkar hon ensam vilket gör mig fundersam, men inte heller EmmaN och Cirkus verkar dra åt samma håll... Men två av de tre är ulvar... Jag hade funderingar på Lobelia som eventuell ulv men där hade jag uppenbarligen fel. :cautious: Det som gör mig fundersam är varför lyan valde att käka Lobelia? Det känns som om det började dra ihop sig med misstankar mot henne, så det borde ha varit bättre att käka någon annan, men något som slår mig nu är att helt plötsligt är att både Cirkus och Artline har börjat misstänka mig. Men betyder det att båda är ulvar? Det skulle vara väldigt behändigt om det är så! :D
 
Just nu för mig verkar Artline vara den skummaste, men å andra sidan så verkar hon ensam vilket gör mig fundersam, men inte heller EmmaN och Cirkus verkar dra åt samma håll... Men två av de tre är ulvar... Jag hade funderingar på Lobelia som eventuell ulv men där hade jag uppenbarligen fel. :cautious: Det som gör mig fundersam är varför lyan valde att käka Lobelia? Det känns som om det började dra ihop sig med misstankar mot henne, så det borde ha varit bättre att käka någon annan, men något som slår mig nu är att helt plötsligt är att både Cirkus och Artline har börjat misstänka mig. Men betyder det att båda är ulvar? Det skulle vara väldigt behändigt om det är så! :D
Nja jag har inte börjat misstänkta dig. Du egentligen den jag har minst teorier emot. Ni är tre stycken och en är god. Jag har ingen aning om vem av er som är god. Så jag funderar åt alla håll.
 
Nja jag har inte börjat misstänkta dig. Du egentligen den jag har minst teorier emot. Ni är tre stycken och en är god. Jag har ingen aning om vem av er som är god. Så jag funderar åt alla håll.
Om du kan lova mig att du är den goda av de tre så får du bestämma vem vi ska rösta på först av Cirkus och EmmaN... ;)
Just nu hittar jag inte den jag är säker på är ond av er tre... Jag vill kunna lita på dig, men samtidigt finns det saker som talar för att både Cirkus och EmmaN är goda, likväl som det finns saker som talar för att ni alla tre är onda...:nailbiting:
 
Om du kan lova mig att du är den goda av de tre så får du bestämma vem vi ska rösta på först av Cirkus och EmmaN... ;)
Just nu hittar jag inte den jag är säker på är ond av er tre... Jag vill kunna lita på dig, men samtidigt finns det saker som talar för att både Cirkus och EmmaN är goda, likväl som det finns saker som talar för att ni alla tre är onda...:nailbiting:
Om du är god så kan vi rösta på Cirkus först :p Är du ond så kan du rösta på mig så röstar jag på dig :idea:
 
Om du kan lova mig att du är den goda av de tre så får du bestämma vem vi ska rösta på först av Cirkus och EmmaN... ;)
Just nu hittar jag inte den jag är säker på är ond av er tre... Jag vill kunna lita på dig, men samtidigt finns det saker som talar för att både Cirkus och EmmaN är goda, likväl som det finns saker som talar för att ni alla tre är onda...:nailbiting:


Vänta nu - det måste ju finnas två onda av oss tre om du är god? Inte bara en! Eller hur menar du?

Sen gillar jag inte hur Artline plötsligt blir inställsam mot Snurrfian det känns ulvigtt.
Och var fan är EmmaN ?
 
Jag återgår till mitt terapiarbete och försöker få någon rätisida på nånting.
OM jag kommer kunna bidra med något mer - ulvarna har ju uppenbarligen smugit med bra och ingen av de kvarvarande har haft några direkta misstankar mot sig.

Artline har ju inte gjort nånting särskilt skumt egentligen, förutom nu när hon tycker att Emma borde vara skum pga hennes utpekning av bsf som får - bara för att hon själv gjort så en gång. Det pekar ju på Emma som möjligt god, sen så tycker jag att hon blev väldigt smörig med Snurrfian nu och det känns ulvigt tycker jag.

Just nu så känns Artline skummast, samtidigt som jag inte känner mig ett enda dugg säker. Men det finns liksom inget som talar för hennes godhet. Det gör det hos dom andra två.
 
Vänta nu - det måste ju finnas två onda av oss tre om du är god? Inte bara en! Eller hur menar du?

Sen gillar jag inte hur Artline plötsligt blir inställsam mot Snurrfian det känns ulvigtt.
Och var fan är EmmaN ?
Här är jag :o Har varit och satt upp staket i stallet.
Svarar på mobilen.

Om Emma vet vilka Ulvarna är så kan hon lättare hitta fåret. ulvar har facit över ulvar.
När jag var ulv för några lekar sedan så teoria och röstade jag på den som jag trodde var ledarvarg för att ge mig alibi.kanske osmart men jag har ju gjort så .
Så bara för att du gjorde så så borde jag göra så? Nej, jag köper det inte. Ulvarna sitter på facit angående ulvarna som du skriver, och har kanske lättare att hitta fåret men jag kan inte alls förstå varför man som ulv röstar ut en ond som kan komma att göra stor nytta för lyan. Njäe! Jag måste tyvärr lägga in en säkerhetsröst redan nu då jag ska iväg igen och inte vet om jag kan komma in igen före DL. Försöker kika in iallafall!

EmmaN röstar på artline. Igår röstade jag med motiveringen att artline var minst oskum och fram tills dess inte bidragit med så mycket eget utan flutit med lite. Det är delvis sant idag, artline är mest skum av de som är kvar. Däremot har artline försökt föra leken framåt idag men med konstiga teorier vilket får mig att fundera över artlines godhet.

Skriver ifrån mobilen.

I mitt starkaste minne av snurrfian som ond (ga,bollen och dentakus lek). så har snurfian inga problem med att rösta på kollega. Samtidigt som bollen teorierna får henne att kännas god.

Emma. Anledning att hon pekade ut bsf som får kan vara för hon har facit. Jag har gjort likadant som ulv. Sedan har jag klara lynch teorierna.
Visst, ulvarna sitter på facit över vilka som är ulvar men vet enligt rollistan inte vem som är fåret. Det kanske är lättare att lista ut då men jag hade verkligen inte satt igång ett drev mot fåret om jag var ulv. Det känns som något väldigt dumt att göra och riskera att bli av med en allierad. Artline fastnar lite i det spåret idag upplever jag, här nedan skriver hon samma sak. Bara för att artline har gjort så behöver inte det betyda att jag gjorde så, tycker som sagt inte att det verkar särskilt smart att rösta ut någon från den onda sidan. Speciellt i den här leken när det var så få onda (som vi visste om) från början.
Svarar på mobilen.

Om Emma vet vilka Ulvarna är så kan hon lättare hitta fåret. ulvar har facit över ulvar.

När jag var ulv för några lekar sedan så teoria och röstade jag på den som jag trodde var ledarvarg för att ge mig alibi.kanske osmart men jag har ju gjort så .
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 659
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 806
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
4 954
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 408
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp