Bukefalos 28 år!

Grindar eller bur?

Sv: Grindar eller bur?

Vi hade gallerdörrar till vår gamla bil, Ford Mondeo -97.
Den la av:angel:

När vi nu för ca en månad sen köpte en nyare bil, Mondeo -01, så ville vi ha en stark och säker helbur.
Vi valde en från Primek! Det är många tjänstmän som använder dessa inom t.ex polis och väktare. Hade bara hört gott om de.
Man kunde dessutom välja färg på buren (f*n så onödigt men vadå:p )

Slutnotan blev svindyr men vi är supernöjda med buren!

Känns bättre i hjärtat med en helbur snarare än dörrar, tack vare krocksäkerheten.
 
Sv: Grindar eller bur?

Finns inte en enda POLIS som använder primek då polisen har special modeller på sina burar och dom burarna är gjutna i glasfiber en bur kostar 50.000:- i deras bilar dom har inbyggda fläktar och indragen ac till dom o.s.v.

Primek har taskiga lösningar på sina burar.Fruktansvärt fula sen alla rattar o bråte dom har för o kunna skruva ner buren, ser rent för jävlig ut. När jag gjorde isär tagbara burar gjorde jag 4-kants rör som jag montera en mutter i varje ände sen försänkte jag rören så en insexskruv fick plats det var grymt snyggt inga skruv syntes och det gick ändå få isär buren enkelt.

Dom burar jag har tagit ideer ifrån är Stilburen som jag anser är den bästa som finns från företag på marknaden. Sen toh jag en del ifrån Jeppe men mestadels från stilburen.
 
Senast ändrad:
Sv: Grindar eller bur?

Oj herregud förlåt att vi är nöjda med buren :smirk:
PIRU har ett sätt att köra över åsikter som jag aldrig sett maken till på detta forum, I like. Respekterar din åsikt.

Det ändrar inte det faktum att vi hört mycket bra om Primek och faktum är att vi träffat en polis IRL som faktiskt hade en, resten utgick från hemsidan.

Här är våran bur! :)
94123_1176578822.jpg


show.html
 
Sv: Grindar eller bur?

Ser jag fel eller är där ingen botten i er bur?

EDIT, nu såg jag den

//E
 
Sv: Grindar eller bur?

Måste fråga, om du pillrar ihop en bur själv, vad är du uppe i för kostnad då? Då menar jag utan din timpeng...

Kollade lite på stilburen, ser himla fin ut, kör du med skjutdörrar på dina också?

//E
 
Sv: Grindar eller bur?

Nja, fast jag vill kunna ha öppet, jag är ofta iväg och hundarna får sitta i bilen, då vill jag kunna öpnna bakdörren och få in så mycket luft som möjligt.

Bilsele är inte aktuellt till två stora hundar.

//E
 
Sv: Grindar eller bur?

vi har tyvärr inget val när de gäller bur eller itne bur... den äldsta blåvägrar att gå ens i närheten av en bur. bara skakar å gnäller å sätter svansen mellan benen...

blev intvingad på strömsholm vid en op när han bara var ett halvår... å sen lämnad ensam.:mad:

så tyvärr kan vi inte ha bur.. håller på att träna honom att itne vara rädd för grindar... kompostgaller är en så länge oxå farligt... men nu kan han lukta på de iaf... men om galleret rör sig en mm så blir han livrädd...
 
Sv: Grindar eller bur?

Varför inte bilsele? Sån för hundar alltså? Nyfiken. ;)

Bakluckan går bra att ha öppen om hundarna är uppfostrade till det.

LIA
 
Sv: Grindar eller bur?

Nu lutar det åt stilburen, det är synd att det är svindyrt bara 6500 + frakt som tydligen ligger på 1000-1500 spänn... Det är för tusan nästan en ny sadel :crazy:

Alternativet är att knåpa ihop något själv eller en jeppebur (kostnadsmässigt kan det vara skitsamma med jeppe eller stil).... Bygga själv känns inte helt riskfritt, men helt klart ekonomiskt.

Jag kan ju liksom bara drömma om att hitta en begagnad bur som passar min bil.

//E
 
Sv: Grindar eller bur?

Jag har en bilsele och det är bökigt....

Och nej, mina hundar kan inte stanna kvar på det sättet, de följer efter mig, tyvärr.

//E
 
Sv: Grindar eller bur?

Måste fråga, om du pillrar ihop en bur själv, vad är du uppe i för kostnad då? Då menar jag utan din timpeng...

Kollade lite på stilburen, ser himla fin ut, kör du med skjutdörrar på dina också?

//E

Jag har tagit 4000:- för mina burar då med mittskiva och golv i fromplyfa sen är dom pulverlackade i svart. stilburen tar till V70 6000:- och då är dom inte lika välgjorda som ina egna. Jag svetsar varje maska i nätet ex sen svetsar jag själva stommen mer ordentligt än dom. Så många gillar mina burar för dom är välgjorda.

jag har gjort om en gammalbur från en passat som jag tog dom grindarna och gjorde så dom passa i en mitsubishi pajero sport. men inget jag har som standard. jag har vanliga dörrar med nät använder 40*40 maskor.

jag har bilder om du vill se på några burar en till citroen som är ganska avancerad.har bara gjort ett 20tal burar o aldrig en anmärkning på dom varken vid lev eller senare.
 
Sv: Grindar eller bur?

Nu skulle inte mina heller ligga kvar i bilen utan bur eller grind om jag går ifrån. Men det spelar ingen roll om de gjorde det. Jag vill kunna ha öppen luckan utan att någon ska kunna gå till mina hundar, gäller både människor och djur. Har jag öppet och går ifrån bilen (men har ändå luckan delvist nere och låst i det läget), så låser jag alltid grindarna på buren.
Är man på klubben så kanske luckan står helt öppen, då vill jag också vara säker på att det inte springer fram någon annan hund till mina hundar. Har även buren låst där.
 
Sv: Grindar eller bur?

Jag har sett den, men den är för en Grand Vitara och den är tyvärr 10 cm längre än min... Och jag behöver dubbelbur.

//E
 
Sv: Grindar eller bur?

Vi beställde en bur från Lagan, nu kommer jag inte ihåg vad tillverkaren heter bara för det. Men jag kan kolla, står på buren .
vi kollade oxå runt o fastnade till sist för denna, man vill ha en bra bur men den behöver inte kosta en halv miljon för det.
Vi gav 3800 inkl frakten, det är en dubbelbur, svartlackad, utan fula svetskanter osv. Bra grindar till hundarna, med utrymningslucka bak.
Plyfa skiva som mellanvägg, inget golv då de flesta inte rekommenderar det vid en krock. istället har vi plastmatta i hela bagaget med filtar till dogsen. Super.
Vi bor oxå i skåne så det borde funka för dig att beställa därifrån oxå.
 
Sv: Grindar eller bur?

Vi har en gubbe här i Karlstad som gör burar jäkla billigt och snyggt. Vill du ha hans nummer så skicka ett PM, jag ska försöka ta reda på hans nummer och priser :)
 

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
4 945
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 855
Senast: Åsa A
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 252
Senast: Migo
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 847
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp