Fast han sa också flera gånger att detsamma gällde honom, att lika som hon skulle rikta sin energi åt familjen skulle han göra det; han skulle inte heller umgås med kvinnliga vänner.Nu är ju ordet knäpp inte särskilt exakt definierat. Jag uppfattar honom inte som farlig i betydelsen våldsam och galen av svartsjuka. Jag tror snarare att den där mansrörelsen han är med i har stärkt honom i de uppfattningar kring kön och relationer som han hade redan från början. Hans inre är en bra mylla för sådana idéer, helt enkelt.
Så jag skulle nog inte säga knäpp, bara att han har fullständigt fel i det mesta han säger, och att han har lärt sig en modell för att uttrycka sig som får det att LÅTA SOM om det är sig själv han pratar om, att det är sina egna gränser han värnar. Men det är det ju inte. Att värna sina egna gränser är en annan sak än att säga vad man kräver av andra.
Se bara skillnaden i hur du uttrycker dig: du har egna erfarenheter av att tappa bort ett ex genom att prioritera allt annat. Alltså är det något du tänker på för din del. Urkban vill att HANS KVINNA ska rikta all sin energi mot honom och hemmet, han säger inte mycket om sig själv på den punkten. Han tänker sig ju att jobba, tex. Det bör innebära ganska mycket energi åt annat än familjen, jobbet är ju inte bara själva arbetsuppgifterna och lönen, oftast behöver man ägna lite kraft åt de sociala relationerna på arbetsplatsen för att det ska funka, osv.
Jag försvarar honom inte men var och en har sin tro och så länge det funkar för både så är det okej tycker jag.