Hälsa på sålda hästar?

Första hästen jag sålde har jag aldrig hälsat på men har nya ägarna på facebook och ser honom skymta förbi ibland, även skrivit lite sporadiskt nån gång när de hade problem med honom.
Åringen som jag har sålt hoppas jag få följa lite sporadiskt och få uppdateringar via sms för att veta hur det går men det får ägaren göra som hon vill.
Årets föl är såld till en kompis så där lär jag få löpande uppdateringar.

Med de nuvarande hästarna är det blandat. Den jag har haft längst har jag bara på foder, funkar suveränt. Där blir det naturligt att man uppdaterar om saker och ting.
4-åringen jag köpte förra året har jag inte kontakt med uppfödaren till alls.
Den nya hästen är min kompis (hon som köpte årets föl, för övrigt) gamla häst, men jag i min tur sålde henne av en "mellanägare", som köpte hästen via mig av min kompis för ett par år sedan (rörigt, jag vet...). Mellanägaren ska komma och hälsa på här framöver, hon är välkommen men jag har lite ångest för att hon ska tycka att jag inte tar tillräckligt bra hand om hennes guldklimp... Min kompis som har haft hästen har jag löpande diskussioner med angående hennes gamla pålle.
 
Jag har väldigt bra kontakt med en jag köpte en häst av, mest via fb. Den andra hästens fd ägare var däremot väldigt speciell och vi har inte haft någon kontakt alls efter att jag köpte hästen (tack och lov!).

Har bara sålt en häst och de köparna har jag också bra kontakt med, främst fb här också. Jag vill absolut inte lägga mig i för det är deras häst nu (och de sköter hästen ypperligt) men jag uppskattar verkligen att vi har kontakt fortfarande :)
 
Har aldrig sålt en häst men min hästs gamla ägare har jag kontakt med. Senast igår skickade jag en film till henne från senaste träningen och hon följer mig på instagram typ. Men så stod vi där i tre månader efter köpet och vi har en bra relation.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 452
Senast: Hedinn
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 908
Senast: Valle
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 322
Senast: Sirap
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 600
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp