Bukefalos 28 år!

Hältutredning?

H

HillsDouble

Någon som vet hur mkt en hältutredning på klinik brukar gå på? Tänkte passa på och kolla tänderna också när jag ändå är där? Vad tar de för det? Generellt sett alltså?

/ Isa
 
Det beror helt på vad som är och hur mycket det är. Man brukar få bedöva och behandla osv. Att bara böja igenom en häst utan att bedöva eller behandla brukar kosta runt tusen lappen. Räkna 1000 kr plus för en utredning.
 
Har gjort en hältutredning med min häst och det kostade enligt följande på ATG-klinik:
klinikavgift: 180 kr + moms
Hältundersökning: 525 + moms
Diagnostisk bedövning: 240 + moms
Tupkam och cortison i två leder: 1138 + moms
Bandage 160 + moms
Så det kostar en del.
 
Jo jag vet, det kostar. Men det är flera år sen jag behövde använda mig av klinik, så jag tänkte bara bli lite uppdaterad.
Tyvärr ser det ut som om jag skulle behöva ta med pållan till klinik nu tyvärr :(

Tack för era svar
 
Jag var inne i höstas.

För 4400 kr fick jag:¨

Klinikavgift
böjprov
longeringsprov
bedövning
röntgen av framkotorna
hyalyronsyra i framkotorna
bandge etc.

Tur man har försäkring...
betalade bara självrisken på 2000kr och sen behöver jag bara betala direktregleringsavgiften på 50 kr vid ytterligare besök inom 120 dagar.

tror att det första åtrerbesöket (böjprov, longering och sprutor i kotorna, gick på drygt 2000kr.

Lycka till!
 
Var inne på utredning med halvblodet på Helsinborgs Regionsjukhus i juni förra året vilket slutade på:

hältkontroll 276:- exkl moms
bedövning 291:- exkl moms
3 x röntgen 500:- + 300:- + 150:- exkl moms
Plegicil 84:- exkl moms

+ expeditionsavgift och moms =2058:-

Billigt o bra. :smirk: :crazy:
 

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 467
Senast: Lobelia
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
478
Senast: Sirap
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 239
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 321
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp