Här fortsätter vi att störa oss på rimliga o orimliga saker, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
+1 på den.
Önskar de skulle sätta in en funktion så att man kan välja flödet efter "kronologisk" eller "populärt", typ
På fb tror jag att det går att komma runt genom att skapa en lista/grupp eller vad det nu hette, som används för att typ organisera bland sina vänner, och sen ta med alla vännerna. Då borde du tydligen kunna se allt i kronologisk ordning.
 
På fb tror jag att det går att komma runt genom att skapa en lista/grupp eller vad det nu hette, som används för att typ organisera bland sina vänner, och sen ta med alla vännerna. Då borde du tydligen kunna se allt i kronologisk ordning.

Använder fejjan så lite så där tycker jag att det räcker ganska bra att välja "senaste", men instagram saknar ju helt någon funktion så att man kan välja hur flödet ser ut :(
 
Människor som sitter på t.ex. en fest och muttrar över hur dystra alla andra är, och hur tråkigt drag det är utan att inse att de själva är likadan i andras ögon.

Människor som är delaktig i en konflikt utan att se sin egen delaktighet.

Människor som tar sig friheten att uttala sig för alla andra trots att ingen annan bett dem eller ens yttrat sin åsikt i ämnet.

Människor som tror sig vara så öppensinnade och tillmötesgående, och som klagar på att andra dömmer, för att sedan vara precis lika dömmande och tjurskalliga själva.

Människor som lyckas besitta alla dessa förmågor.

...det är vad som irriterar mig just nu, men skönt med buke så att man kan få "kräka ur sig" lite :arghh::D
 
Jag AVSKYR den jävla automatiska FB-inställningen att inte "senaste" händelserna radas upp utan att jag måste aktivt välja "senaste" för att få flödet i kronologisk ordning :rage::arghh:!!
Det där hade jag glömt. Hur ställer man in "senaste" på mobilversionen?
 
Dessa telefonnissar som gång på gång ringer och vill sänka kostnaderna för mina privatlån. Jag har inga privatlån kvar sluta för f-n att ringa :arghh: och nej jag har inga kreditkort heller. Varför fortsätter de att ringa :banghead: :rage:
Som den som ringde sambon och vill hjälpa till "samla alla lån och krediter" och blev helt perplex när sambon svarade att vi bara har ett lån och det är huslånet
Det fanns liksom inte på världskartan att man inte hade massa krediter á la Lyxfällan :cool:
 
Usch. jag stör mig på att jag stör mig på mitt jobb.

Kommer från ett supereffektivt ställe där vi har möten med tydliga dagordningar, inte pratar oväsentligheter och möten används till det som de är tänkta att vara.
Nu är folk flummiga, frågor tas med en axelryckning och när jag frågar om sådant som borde vara högprio så snackas det bort.

Senaste mötet avslutades med att arbetsledaren bad oss alla att säga vad vi gjort bra senaste veckan. Inte hur våra deltagare utvecklats.
Jösses. Vi är där för att utbilda, inte för att vara våra egna kuratorer. Jag orkar inte :arghh:

Börjar förstå vad min chef sa om att min förra arbetsplats var "deltagarorienterad".

/fyrkantiga tanten
 
Som den som ringde sambon och vill hjälpa till "samla alla lån och krediter" och blev helt perplex när sambon svarade att vi bara har ett lån och det är huslånet
Det fanns liksom inte på världskartan att man inte hade massa krediter á la Lyxfällan :cool:

Nej exakt samma här :mad: De låter helt perplexa när man säger jag har bara huslån punkt slut varför ringer du mig :confused: Och följdfrågan är alltid "hur mycket har du kvar på kreditkortet?" INGET :rage:

Varför slösar de tid på att ringa mig :confused:
 
Jag stör mig på två MÄN!!

Jag skrev en semi-feministisk kommentar på facebook och nu är där två MÄN som jag sakligt argumenterat med i två dagar, och de gråter om hur de inte alls är en del i förtrycket (som jag i typ varje inlägg skrivit är en del i den struktur som vi alla lever i och de flesta av oss upprätthåller).
Några citat från personer som svarat:

"Women will always find something to bitch about "

"Now you will have NOBODY left to be with and defend your fake ass ideology in your matriarchy that forces men whom you hate to say what you want and then have you hate them for saying it. lol So stupid I sware. lol"

"Veronika, after reading many of your comments, it's pretty clear that you must lead a really sad life in your bubble of imagined male superiority and oppression... -.-"

"We get it though some women have it harder than other's. But your forgetting that EVERYONE has problems not just women."

"Here's your answer you're a woman what the hell do you know?"

"#Braindead"

"DAMN! Stop whining woman and do something with your life!"

"You know what. whatever, I'll just agree with you Men are the cause of everything and they should die and all that and women should have a bunch of power and stuff."

Orkar inte citera mer...
 
Jag stör mig på två MÄN!!

Jag skrev en semi-feministisk kommentar på facebook och nu är där två MÄN som jag sakligt argumenterat med i två dagar, och de gråter om hur de inte alls är en del i förtrycket (som jag i typ varje inlägg skrivit är en del i den struktur som vi alla lever i och de flesta av oss upprätthåller).
Några citat från personer som svarat:

"Women will always find something to bitch about "

"Now you will have NOBODY left to be with and defend your fake ass ideology in your matriarchy that forces men whom you hate to say what you want and then have you hate them for saying it. lol So stupid I sware. lol"

"Veronika, after reading many of your comments, it's pretty clear that you must lead a really sad life in your bubble of imagined male superiority and oppression... -.-"

"We get it though some women have it harder than other's. But your forgetting that EVERYONE has problems not just women."

"Here's your answer you're a woman what the hell do you know?"

"#Braindead"

"DAMN! Stop whining woman and do something with your life!"

"You know what. whatever, I'll just agree with you Men are the cause of everything and they should die and all that and women should have a bunch of power and stuff."

Orkar inte citera mer...
Du blev i alla fall inte kallad nazistkommunistjihadist. Jag blir också så trött.
 
Jag stör mig på två MÄN!!

Jag skrev en semi-feministisk kommentar på facebook och nu är där två MÄN som jag sakligt argumenterat med i två dagar, och de gråter om hur de inte alls är en del i förtrycket (som jag i typ varje inlägg skrivit är en del i den struktur som vi alla lever i och de flesta av oss upprätthåller).
Några citat från personer som svarat:

"Women will always find something to bitch about "

"Now you will have NOBODY left to be with and defend your fake ass ideology in your matriarchy that forces men whom you hate to say what you want and then have you hate them for saying it. lol So stupid I sware. lol"

"Veronika, after reading many of your comments, it's pretty clear that you must lead a really sad life in your bubble of imagined male superiority and oppression... -.-"

"We get it though some women have it harder than other's. But your forgetting that EVERYONE has problems not just women."

"Here's your answer you're a woman what the hell do you know?"

"#Braindead"

"DAMN! Stop whining woman and do something with your life!"

"You know what. whatever, I'll just agree with you Men are the cause of everything and they should die and all that and women should have a bunch of power and stuff."

Orkar inte citera mer...
Men herregud! Känner du dessa personer, eller varför har du dem i ditt flöde? Jag hade blockat och tagit bort omedelbums.

(det vore för övrigt trevligt om de såg över sin stavning och grammatik också, men det är nog för mycket begärt av sådana lufthuvuden)

Edit: Ah, såg precis att det rörde sig om en kommentar och inte om ett faktiskt inlägg som du själv hade skrivit. Det förklarar varför de dyker upp trots att du kanske inte känner dem.
 
Jag stör mig på två MÄN!!

Jag skrev en semi-feministisk kommentar på facebook och nu är där två MÄN som jag sakligt argumenterat med i två dagar, och de gråter om hur de inte alls är en del i förtrycket (som jag i typ varje inlägg skrivit är en del i den struktur som vi alla lever i och de flesta av oss upprätthåller).
Några citat från personer som svarat:

"Women will always find something to bitch about "

"Now you will have NOBODY left to be with and defend your fake ass ideology in your matriarchy that forces men whom you hate to say what you want and then have you hate them for saying it. lol So stupid I sware. lol"

"Veronika, after reading many of your comments, it's pretty clear that you must lead a really sad life in your bubble of imagined male superiority and oppression... -.-"

"We get it though some women have it harder than other's. But your forgetting that EVERYONE has problems not just women."

"Here's your answer you're a woman what the hell do you know?"

"#Braindead"

"DAMN! Stop whining woman and do something with your life!"

"You know what. whatever, I'll just agree with you Men are the cause of everything and they should die and all that and women should have a bunch of power and stuff."

Orkar inte citera mer...
:rage::arghh::banghead:
 
Nej, det är nog det enda. Dålig bilförare och sämst på datorer är jag och ändå snor jag alla deras jobb. :meh::cautious:
Jag har även fått höra, av samma snubbe som ovan, att jag bara är ute efter att provocera män med mina åsikter och att jag egentligen unte har dem OCH att jag förtjänar att bli förvisd till gulag för att jag har dem. Han känns lite svårgripbar milt sagt. :cautious::meh:
 
Men herregud! Känner du dessa personer, eller varför har du dem i ditt flöde? Jag hade blockat och tagit bort omedelbums.

(det vore för övrigt trevligt om de såg över sin stavning och grammatik också, men det är nog för mycket begärt av sådana lufthuvuden)

Edit: Ah, såg precis att det rörde sig om en kommentar och inte om ett faktiskt inlägg som du själv hade skrivit. Det förklarar varför de dyker upp trots att du kanske inte känner dem.

Jag är nog inte så mycket bättre på engelska själv, men alltså. Man kan ju försöka vara trevlig även om man har olika åsikter O_o
 
Jag har även fått höra, av samma snubbe som ovan, att jag bara är ute efter att provocera män med mina åsikter och att jag egentligen unte har dem OCH att jag förtjänar att bli förvisd till gulag för att jag har dem. Han känns lite svårgripbar milt sagt. :cautious::meh:

Rimligt, det säger ju verkligen ingenting om hans egen person :angel::nailbiting::meh:
 
Jag stör mig på två MÄN!!

Jag skrev en semi-feministisk kommentar på facebook och nu är där två MÄN som jag sakligt argumenterat med i två dagar, och de gråter om hur de inte alls är en del i förtrycket (som jag i typ varje inlägg skrivit är en del i den struktur som vi alla lever i och de flesta av oss upprätthåller).
Några citat från personer som svarat:

"Women will always find something to bitch about "

"Now you will have NOBODY left to be with and defend your fake ass ideology in your matriarchy that forces men whom you hate to say what you want and then have you hate them for saying it. lol So stupid I sware. lol"

"Veronika, after reading many of your comments, it's pretty clear that you must lead a really sad life in your bubble of imagined male superiority and oppression... -.-"

"We get it though some women have it harder than other's. But your forgetting that EVERYONE has problems not just women."

"Here's your answer you're a woman what the hell do you know?"

"#Braindead"

"DAMN! Stop whining woman and do something with your life!"

"You know what. whatever, I'll just agree with you Men are the cause of everything and they should die and all that and women should have a bunch of power and stuff."

Orkar inte citera mer...

:banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
123 294
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
22 109
Senast: Mkb
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
2 010
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Hej! Jag fick i fredags förra veckan en ordentlig knuff i bröstet av en häst. Gjorde ont men var inte värre än att jag skrek till och...
2
Svar
23
· Visningar
1 377
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp