Häst som snubblar.

Sv: Häst som snubblar.

*knapplån*

Jag glömde ju det som för mig var det största problemet.

När min häst började snubbla visade det sig att han hade borelia.
 
Sv: Häst som snubblar.

min d-ponny som i stort sett inte var dressyrriden alls då jag köpte henne snubblade en hel massa, speciellt då när hon var lite lång i tårna. Nu har vi ägnat över ett år med dressyrridning där vi byggt muskler och hennes balans har förbättrats otroligt (bomövningar är också toppen!). Numera snubblar hon i stort sett aldrig.

Bara en tanke, att det kan ha o göra med balans och koordination hos hästen.

Sanna
 
Sv: Häst som snubblar.

Jag har också haft en snubblig häst. Efter att han blivit equi-terapibehandlad, då det visade sig att han bl a hade massa låsningar i ryggen - blev det mycket, mycket bättre.
 

Liknande trådar

Gnägg Snubblade just över en engelsk reel på FB. En filmsnutt där en ca 3-årig unge rider på sin mini cob ( står det). En ponny som ser ut som...
Svar
8
· Visningar
1 047
Senast: finapina
·
Avel Jag har för första gången snubblat över primitive traits och primitive breeds/primitiva egenskaper/raser på häst och undrar om någon...
2
Svar
34
· Visningar
2 583
Senast: ameo
·
Hästvård Jag har ett 15-årigt hoppsto jag hämtat hem från betet för 1,5 vecka sedan. Hon har alltid varit något smått klumpig av sig men har de...
Svar
8
· Visningar
1 693
Senast: Freazer
·
Mat Jag är uppvuxen med att mamma köpt de billigaste pepparkakorna hon kunnat hitta genom åren. De har inte alltid smakar bra, så...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 747
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp