Hästfolk pålitliga, ja, men inte alltid (obs långt)

Sv: Hästfolk pålitliga, ja, men inte alltid (obs långt)

I en annan tråd var det en tjej som hade kommit på en ny idé som lät spännande.
Att istället ta betalt de gånger medryttaren INTE kommer, en straffavgift helt enkelt :idea:

:rofl:det var ett nytt grepp. vem vet, det kanske fungerar?
 
Sv: Hästfolk pålitliga, ja, men inte alltid (obs långt)

Tack!
(Nej jag tror inte heller det skulle vara speciellt trevligt att göra så, men det var ett annorlunda sätt att tänka.)
 
Sv: Hästfolk pålitliga, ja, men inte alltid (obs långt)

Nu vill jag inte generalisera, helst, men dessa två tjejerna är de födda under 90-talet?

I vårat stall har vi stött på "90-talisterna" som vi kallar dem, och ja tyvärr så är det så här de oftast betett sig, kommer inte och mockar åt sina medryttarhästar, flertalet ggr trots tillsägelser, sopar inte efter sig och är allmänt respektlösa. Har stött på liknande på mitt jobb....

Haha, om man får lov att generalisera lite. Min kompis är chef i en butik och anställer en del i den generationen (många tillfälliga arbeten/timanställningar osv) och hon kallar dem för Kalle Anka-generationen. Har man en arbetsbeskrivning på 10 punkter brukar man kanske tänka att "Nja den där och den där punkten kanske inte är hysteriskt rolig men det får jag väl ta". Kalle Anka-generationen säger " Det där och det där vill jag göra, det andra kan någon annan göra!" :D

Samtidigt vet jag många som man kan lita på till 100%, bland annat min pärla Kristin, som tyvärr är rekryterad till Philip Weishaupt hos Beerbaum f.n.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 624
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 854
Senast: Solstig
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 584
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 380
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp