Bukefalos 28 år!

Hästgalleriet

M

Moppe

Får man använda bilderna i hästgalleriet och i så fall vilka regler gäller?
 
Sv: Hästgalleriet

Moppe skrev:
Får man använda bilderna i hästgalleriet och i så fall vilka regler gäller?

Efter vad jag förstår om det här med copyright på bilder, så får man inte använda bilderna i internetstall, bilder att använda till bukefalostrådar, t ex. "hur ser den här formen på häst ut?", "hur kan man ha en så här mager häst?", bilder att använda som brevpapper, vykort och liknande utan fotografens tillstånd.

Men om du använder bilden på din privata dator som skrivbordsbild och inte till allmän spridning, så "har jag fått för mig" att det är Okey. Observera, jag TROR alltså att det är så. Rätta mig GÄRNA om jag har fel.

Men för min del, försöker jag alltid vara så schysst när jag hittar en bild som jag gillar att jag skickar ett mejl med beröm till fotografen och förfrågan om jag får använda bilden, även om jag bara ska ha den som skrivbordsbild.
 
Sv: Hästgalleriet

Nej det är som sagt privata bilder, eftersom jag själv har bilder i galleriet skull jag bli snart sagt förbenad om du snodde därifrån och använde. Du måste ALLTID be fotografen om lov innan du publicerar en annans bild, allt annat är straffbart.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hon präglas av integritet och lugn och hon har tackat ja till rollen som chief steward vid sitt fjärde olympiska spel. Nu väntar dagar i...
Svar
0
· Visningar
258
Senast: Gunnar
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 775
Senast: Blyger
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
315
Senast: Törnrosa
·
  • Artikel
Hästnyheter Detta året ändras reglerna för bedömning av SWB:s treårschampionat. Ridprovet är inte längre obligatoriskt för att få diplom, och...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 763
Senast: Mauen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp