Bukefalos 28 år!

HästTerapeutUtbildningen i Katrineholm.

Kassiopeja

Trådstartare
Nån som har gått den? Vad tyckte ni i så fall?
Har ni startat eget efter utbildningen? Hur går det för er?
Nån som vet om de bara har höstintagning?
Jag har ju lyckats missa sista anmälningsdagen för hösten i år så jag får väl vänta ett år till nu.. *muttra*
 
En kompis kompis går den och tycker den e toppen!
vet du var man kan hitta info om den på nätet??
 
Är ju fortfarande mest intresserad av om de har intagning på våren också eller om jag nu faktiskt måste vänta ett helt år tills jag kan söka in... :crazy:
 
Du måste vänta ett helt år!

Ska själv söka dit till nästa höst. Någon som har koll på hur många de tar in per år respektive hur många som söker?
 
Du har ju hemsidan att titta på. Men jag klistar in lite text därifrån. Sen om de är bara detta antal de tar in vet ja inte. Stod inte så mycket på sidan. Jag tänker nog också söka näst år!

"årligen utbildas ett tjugotal elever som kommer ifrån hela Norden samt 15 elever ifrån övriga Europeiska länder."
 
Dom tar in 30 stycken per år. I år var det över 100 sökande och dom tog ut 60 pers på intervju.

Jag fick komma på intervju men tyvär kom jag inte in i år, hamnade på reservplats 7.
Satsar på nästa år. Det jag saknade var arbetslivserfarenhet, jag har aldrig jobbat heltid.
 
Okej, då vet jag bättre. Då kanske vi blir kursare nästa år då, du och jag! :)
Nu undrar jag också om man BOR på skolan och om man har möjlighet att stalla upp sin häst där, eller om det gäller att börja hitta boende och stallplats i Katrineholmstrakten också?
Tar de in på högskoleprovet eller är det helt irrelevant?

/JES
lycklig över att äntligen ha hittat nåt jag VILL läsa. :bow:
 
Dom har nog några elevboenden men dom flästa fixar eget. Stallfår man fixa eget.
Högskoleprovet antar jag är irrelevant.
Dom tar in 1/3 på betyg, 1/3 på hästkunnande och 1/3 på social lämplighet.
Hoppas vi ses om ett år=)
 
jag ska också söka till nästa höst, missade också ansökningsdagen med en dag :(
det verkar asroligt... så vi kan ju bilda ett eget bukegang där om vi alla kommer in ;)
 
Jag ser nu på din logga att du bor i Avesta, själv bor jag en bit utanför (Fors). Skoj :) Jag hade nästan tänkt att pendla, om de funkar och man orkar!(om man nu kommer in) Har ju några hästar + familjen! Vem vet vi kanske kan samåka nån gång!!
 
Jisses! Då får jag hoppas att jag har något bra att skriva då! :crazy:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 426
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 513
Senast: Mabuse
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 455
Senast: Dentaku
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
1 000
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp