Hållbara leksaker?

paradiset

Trådstartare
Ny fråga. Min vänninas hund biter sönder allt på 3 sekunder. Dummys av skinn nix det håller inte heller. Hon har ett extremt driv och älskar att arbeta men tuggar sönder. Visst det har absolut med att göra med överexaltering och att hon inte aktivt jobbat bort tuggandet men finns det något hållbart? Metallapport? Helst något man kan kasta en bit...
 
Ny fråga. Min vänninas hund biter sönder allt på 3 sekunder. Dummys av skinn nix det håller inte heller. Hon har ett extremt driv och älskar att arbeta men tuggar sönder. Visst det har absolut med att göra med överexaltering och att hon inte aktivt jobbat bort tuggandet men finns det något hållbart? Metallapport? Helst något man kan kasta en bit...

Kongs svarta saker, "extreme", är deras mest hållbara, det går att ha sönder de grejerna också men det är inte något alla hundar klarar av. :D
Vad är det för ras/storlek?

Jag hade inte velat använda något av metall, det är ju bra för hunden att hon får tugga och det funkar ju absolut inte med metallsaker. Det finns leksaksben, frisbee, däck, boll och sån där typisk rundpyramid-kong-sak i den serien, har hon inte provat någon svart kong så är det ett hett tips tror jag. :up:
 
Om hon tuggar sonder apporter tyder det pa att din vaninna har gatt lite for fort fran i sin traning. Med en riktigt "tuggig" (jag har ocksa en, suck) hund maste man ta lite mer tid att lara in vad de far tugga pa och vad som inte ar "tuggbart". For att lamna over en boll tuggar min lilla som en idiot ... men nar hon overlamnar apporten tuggar hon inte. (Daremot har hon en tendens att antingen slappa den pa mina fotter ... ELLER att halla fast och hoppas pa dragkamp :angel: En dag ska jag konsentrera mig pa att fa till det ocksa)
Hon slapper alltsa fort for att fa godiset vi har tranat med ... alternativt haller i for kung och fosterland for att jag da valde att trana lite dragkamp. LOL Egentligen tror jag inte att det ar svarare an att jag maste "tima" min "marker" (klicker eller rost) och inte ge godis annat an nar hon avlamnar apporten ratt.

Mina rottisar med extremet driv tuggar inte sonder den svarta kongen, daremot tuggas det mesta annat sonder, aven det som heter "oforstorbart". De far margben (och tuggar bitar ur dem) och, som sagt, kong saker. Allt annat finns jag med nar de tuggar pa ... Lillan svaljer ner allt hon tuggar loss.
 
Om hon tuggar sonder apporter tyder det pa att din vaninna har gatt lite for fort fran i sin traning. Med en riktigt "tuggig" (jag har ocksa en, suck) hund maste man ta lite mer tid att lara in vad de far tugga pa och vad som inte ar "tuggbart". For att lamna over en boll tuggar min lilla som en idiot ... men nar hon overlamnar apporten tuggar hon inte. (Daremot har hon en tendens att antingen slappa den pa mina fotter ... ELLER att halla fast och hoppas pa dragkamp :angel: En dag ska jag konsentrera mig pa att fa till det ocksa)
Hon slapper alltsa fort for att fa godiset vi har tranat med ... alternativt haller i for kung och fosterland for att jag da valde att trana lite dragkamp. LOL Egentligen tror jag inte att det ar svarare an att jag maste "tima" min "marker" (klicker eller rost) och inte ge godis annat an nar hon avlamnar apporten ratt.

Mina rottisar med extremet driv tuggar inte sonder den svarta kongen, daremot tuggas det mesta annat sonder, aven det som heter "oforstorbart". De far margben (och tuggar bitar ur dem) och, som sagt, kong saker. Allt annat finns jag med nar de tuggar pa ... Lillan svaljer ner allt hon tuggar loss.

Aha, jag missuppfattade nog och trodde det handlade om leksaker, inte apportträning. Bortse från mitt svammel, TS. :o
 
Faktum ar att min marodor som tuggar larde jag att komma tillbaka med leksaker, vad hon hittade ute, allt hon tog i munnen. Hon tuggar inte bara utan svaljer ner ocksa sa det blev nodvandigt, och visade sig ocksa vara ett utomordentligt satt att befasta inkallning.
 
Varför inte testa tungapport. Finns i 3 storlekar för olika storlekar på hund. Har för mig att det är 1 kg, 2 kg och 4 kg. Kolla i SBK:s bruksregler vilka storlekar på hundar som ska ha vilken sort. Obs att man ska inte kasta en tungapport, den går man och lägger ut annars förstör man gräsmattan.
 

Liknande trådar

Hundträning Har lite funderingar kring vilka mål andra hundförare som tränar för att kunna tävla i någon gren har kring leken med sina hundar i...
Svar
11
· Visningar
1 924
Senast: Marje
·
Övr. Hund En diskussion på facebook idag blev att handla om det här med att låta hunden leka med pinnar, att kasta pinnar osv. Nu vill jag veta...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 705
Senast: Fisherling
·
Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
2 788
Senast: Badger
·
Hundträning Hej buke! Sett att många har fått så himla mycket bra tips och råd här, så jag gör ett försök jag med :) Jag har en 17 månaders...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 224
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp